0
powrót
 

diskuze k tématu: Koupit Fabii Combi nebo Rapid Spaceback?

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla, česká vozidla
stormrider
ilość wystąpień3
data registracji28.11.2016
Wtorek 07.04.2020 12:15, Fabia vs. Rapid
Měl jsem oba modely, Rapid 1.4 TSI DSG a 1.0 TSI 81 MQ, Fabii potom 1.0 TSI 81 DSG, ve všech případech po faceliftu. Co do techniky a jízdních dojmů se jedná o velmi podobná, pro každodenní soužití příjemná auta. Rapid je o něco starší a nenabízí některé prvky výbavy (např. Front-assist, ACC, atd, ale to předpokládám Vás asi trápit stejně nebude), Rapid také nemá XDS+, na rozdíl od Fabie.

Protože technicky jsou auta skoro stejná, rozhodoval bych se podle nároků na prostor - Rapid pohodlně převeze 4 cestující, pro rodinu bych z toho důvodu šel do Rapida. Ve Fabii je vzadu opravdu málo místa, naopak má o něco větší kufr a střešní lyžiny (na Rapida jsem příčníky taky montoval, ale je to mnohem větší otrava).

Ještě jedno doporučení - pokud to trochu půjde, hledal bych Rapida po faceliftu, hodně se posunul v interiéru (dostal dekorační prvky, lepší materiály potahů,...) a také dostal nová modernější rádia/navigace.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Wtorek 07.04.2020 14:07, RE: Fabia vs. Rapid
cytat:
reakce na: stormrider, 07.04.2020 12:15 (Měl jsem oba modely, Rapid 1.4 ...)

Ahoj, Rapid může mít FrontAssist, akorát byl za příplatek 11 000kč a málokdo si ho tam dával
Bohužel Rapid je mnohem mnohem hezčí v interiéru až po prvním faceliftu(2015+?), kde se povedl interiér dostat na úroveň konkurence, akorát stále jde jen o tvrdé plasty a tak Polo, Fiesta, Clio jsou prostě jinde
Rapid Spaceback má kufr 415l a já do něj naložím i složený velký kočárek staršího data, což je pochvala!

A teď to hlavní: Rapid má širší zadní nápravu o 5cm a rozvor přes 10cm a to z něj dělá auto o třídu stabilnějším na dálnici, při dešti a na sněhu. Ten rozdíl pozná i nezkušený řidič. Prostě vůz lépe sedí a nereaguje tak moc ani na boční vítr. To je tak pádný argument pro Rapid, že bych o tom uvažoval jako o bezpečnostním prvku

Pak je tu prostor vzadu. Mám 180cm a do Fábie III kombi si za sebe pohodlně nesednu, je to jen pro menší postavy tak do 170cm. Navíc celý interiér vzadu je stísněný až klaustrofobický, takže Fábie je vzadu dobrá maximálně pro menší děti.

Rapid liftback má kufr 540l a Fábii III deklasuje nejen objemem ale i velikostí půdorysu, na což je dobré myslet, pokud vozím kočárek nebo složenou sekačku

Fábie III trpí do faceliftu korozí pátých dveří, díky bloudivým proudům klasické žárovky na SPZ. Takže ošetřit případně a vyměnit za LED osvětlení.

Za mě bych za 150tis.kč koupil obyčejný Ford Focus III 1.6 Ti-VCT nebo VW Golf VI 1.6 MPI a radoval se z fortelné techniky i odolných motoru. Fábie 3 ani Rapid nepatři zrovna mezi "naprosté držáky", naštěstí motory a převodovky zatím drží. Ale už jenom aušusový kompresor klimatizace SANDEN je v obou vozech a dokonce ho má i Scala!!
reagować
stormrider
ilość wystąpień3
data registracji28.11.2016
Wtorek 07.04.2020 16:47, RE: RE: Fabia vs. Rapid
cytat:
reakce na: BobanHTP, 07.04.2020 14:07 (Ahoj, Rapid může mít FrontAssi ...)


Ahoj,

ten podvozek je správná připomínka, Rapid byl se stabilitou celkem ok, ale standardní Fabia je až moc měkká - já jsem si objednal sportovní podvozek a ten byl výrazně lepší a stále ne nepohodlný.

AC kompresor mne vrzáním rozčiloval ve všech 3 autech které jsem měl, tam jsou na tom všechna stejně (mizerně).
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Środa 08.04.2020 16:10, RE: RE: RE: Fabia vs. Rapid
cytat:
reakce na: stormrider, 07.04.2020 16:47 (Ahoj,ten podvozek je správná p ...)

Ahoj bohužel už třetím rokem se snažím reklamovat komresor SANDEN, snažím se jim také vysvětlit, že musí nechat auto přes 30min ve vedru chladit, pak příjde ten pazvuk
Uvidíme, mám to natočit na mobil, docela chtějí vyjít vstříc snad jen mít čas na takové hlouposti

Bohužel onen SANDEN má i Scala to není vtip a proto všem říkám radějí Polo nebo Golf, třeba je Scala krásná, ale já testoval Style 1.5 TSI za 600 000kč a na jemné zatlačení vrzaly plasty na palubce Tohle nedělá ani Golf ani Megane ani 308 - vyzkoušel jsem!

U Rapidu a Fábie v nejhorším jde na vlastní náklady vyměnit SANDEN za DENSO a je klid. Takže není to tragédie. Pak jsem si vzpoměl, že občas v zimě hučí za studena palivové čerpadlo, je nás také více na Škoda foru. Jenže jen za studena na volnoběh to ruší, tam nevidím šanci na reklamaci...
reagować
petrk
ilość wystąpień66
data registracji21.04.2018
Sobota 18.04.2020 13:33, Fabia vs. Rapid
Čistě z prostorových důvodů je moji volbou RAPID ... pokud v autě budou jezdit dva lidé ... stačí FABIA. K elektronickým asistentům ... střílel bych za Line Asist a nemožnost jeho trvalého vypnutí stejně jako nemožnost trvalého vypnutí START stop systému.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Sobota 18.04.2020 16:22, RE: Fabia vs. Rapid
cytat:
reakce na: petrk, 18.04.2020 13:33 (Čistě z prostorových důvodů je ...)


Oba systémy jdou v SuperVAGu vypnout, respektive obrátit funkci vypínacího tlačítka - tedy po novém startu je nastaveno "vypnuto".
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.