anonym napisał:
K článku mám zásadní připomínku a to ke stati týkající se motoru Focusu. S tímto vozem a motorem mám najeto více než 160tkm a rozhodně nelze říci, že se jedná o tichý a úsporný agregát. To možná platilo u první generace, ale druhá generace má jiné zpřevodování a točí o cca 500 ot/min více. Z tohoto důvodu výrazně stoupá spotřeba a hlučnost. Navíc se nejedná ani o spolehlivý agregát, jelikož byl příčinou toho, že jsem musel dvakrát využít odtahu. Vždy se jednalo o vysokonapěťové zapalovací cívky....
Služebáka Focus I jsem měl dra roky a teď mám rok Focus II. Souhlasím s bídnými sedačkami, málo odolnými plasty (hlavně v kufru). Spáry v interiéru mám také.
Proti Focus I je zpřevodování jiné, při 140 km/h motor točí 4000 rpm a je dost slyšet. Spolehlivost motoru je zatím naštěstí dobrá. V interiéru mi vadí malý rozsah nastavení výdechů vzduchu. Jinak ergonomie palubky bez připomínek. Prostor taky v pohodě a to měřím 190 cm. Dlohodobá spotřeba 7,8 litru a to jezím dost po městě. Na dálnici si při jízdě kolem 140 km/h vezme lehce přes 8 l/100 km.
Kdybych volil mezi O2 a Focus II tak vezmu Forda. Oželím o 100 l větší kufr Oktávky. Focus II kombi s 1,6 benzín motorem vč. palubního počátače, tempomatu a mechanické klimy šel sehnat za 400.000,-Kč. To je myslím bezkonkurenční nabídka. A Fordy se naštěstí tolik nekradou jako Škodovky.
Nemáte někdo zkušenost s motorem 1.6 Duratec Ti-VCT? V mém okolí ho nikdo nemá. Díky Honza.