0
powrót
 

diskuze k tématu: Zánovní Focus nebo Octavia s 1.6i - kdo je lepší?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.02.2008 02:36, O II - kombík vs lift
...jen by mě zajímalo, na základě čeho, resp proč má O II kombík "vyváženější jízdní vlastnosti" než lift. Vycházíte pouze z rozložení hmotností mezi PN a ZN nebo je v tom něco víc? děkuji
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.02.2008 08:27, RE: O II - kombík vs lift
Ráďa napisał:
...jen by mě zajímalo, na základě čeho, resp proč má O II kombík "vyváženější jízdní vlastnosti" než lift. Vycházíte pouze z rozložení hmotností mezi PN a ZN nebo je v tom něco víc? děkuji
Hlavním důvodem je trochu jiné rozložení hmotnosti a upravená charakteristika odpružení zadní nápravy. O této skutečnosti se zmiňovalo několik detailních recenzí v tištěných i internetových magazínech - považoval bych to tedy za ověřenou informaci.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.02.2008 08:49, Motor Focusu
K článku mám zásadní připomínku a to ke stati týkající se motoru Focusu. S tímto vozem a motorem mám najeto více než 160tkm a rozhodně nelze říci, že se jedná o tichý a úsporný agregát. To možná platilo u první generace, ale druhá generace má jiné zpřevodování a točí o cca 500 ot/min více. Z tohoto důvodu výrazně stoupá spotřeba a hlučnost. Navíc se nejedná ani o spolehlivý agregát, jelikož byl příčinou toho, že jsem musel dvakrát využít odtahu. Vždy se jednalo o vysokonapěťové zapalovací cívky.
Jinak plně souhlasím s hodnocení podvozku a pasivní bezpečnosti, zde Octavia tahá jednoznačně za kratší konec.
Další věcí je interiér, který je bídný a intenzivním užívání velmi chátrá. Jeho rozložení a provedení není taky nic moc (středový tunel s ostrou hranou, která brání pravé noze řidiče; sedadla jsou bez bočního vedení a jsou dost měkká, takže delší cesty jsou spíše za trest; potahová látka je dost náchylná na znečištění a navíc se skvrny špatně odstraňují; v interiéru najdete spáry, které moc nelícují; navíc sem tam nějaký drobný plastík upadne).
Co se týká výbavy mohu Ford však pochválit, konečně někdo pochopil, že když si kupuji auto střední třídy tak chci mít v základní výbavě 6xAirbag, klimu a třeba i rádio s CD.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.02.2008 09:18, RE: Motor Focusu
anonym napisał:
K článku mám zásadní připomínku a to ke stati týkající se motoru Focusu. S tímto vozem a motorem mám najeto více než 160tkm a rozhodně nelze říci, že se jedná o tichý a úsporný agregát. To možná platilo u první generace, ale druhá generace má jiné zpřevodování a točí o cca 500 ot/min více. Z tohoto důvodu výrazně stoupá spotřeba a hlučnost. Navíc se nejedná ani o spolehlivý agregát, jelikož byl příčinou toho, že jsem musel dvakrát využít odtahu. Vždy se jednalo o vysokonapěťové zapalovací cívky....
A opet -- Focus, tak jako Octavia, jsou vozy nizsi stredni tridy ... do stredni patri Mondeo nebo Superb, i kdyz uznavam, ze vsechny tyto priklady svymi vnejsimi rozmery zasahuji minimalne na pomezi o tridu vyse, ale dulezity je take rozvor a z toho plynouci prostor pro posadku. Fiesta a Fabia jsou pak mala auta a nikoliv stehovaky, jak svou Fabii Combi prezentuje vyrobce v TV reklame
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.02.2008 09:24, cena !
obě auta jsou hezká, ale cenově je tam dost rozdíl (rychle jsem mrknul do nábídek a vychází mi to cca na 70 tis)- takže pokud auta moc nestřídáte, tak bych bral určitě focus (škodovka drží trošku líp cenu, ale kvatitu stejně jako focus).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.02.2008 09:35, Chyba v údajích?
U Oktávky bude asi chybička ve zrychlení nemělo by tm být tak 12,3?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.02.2008 09:53, prostor
Mám zkušennosti s oběma vozy, ale přijde mi, že vnitřní prostor(samozřejmě kromě kufru) má snad větší Focus. Může to být jen dojem a také hraje dost podstatnou roli velká šířka Focuse(184 cm), ale ve všech směrech a na všech sedadlech jsem v něm cítil lépe, než v O2 a to mám téměř 190cm
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.02.2008 10:28, RE: Chyba v údajích?
Jiřín napisał:
U Oktávky bude asi chybička ve zrychlení nemělo by tm být tak 12,3?
Ano, je tam chybička. Pro kombi je správný údaj 12,4 s.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.02.2008 10:31, RE: Motor Focusu
anonym napisał:
K článku mám zásadní připomínku a to ke stati týkající se motoru Focusu. S tímto vozem a motorem mám najeto více než 160tkm a rozhodně nelze říci, že se jedná o tichý a úsporný agregát. To možná platilo u první generace, ale druhá generace má jiné zpřevodování a točí o cca 500 ot/min více. Z tohoto důvodu výrazně stoupá spotřeba a hlučnost. Navíc se nejedná ani o spolehlivý agregát, jelikož byl příčinou toho, že jsem musel dvakrát využít odtahu. Vždy se jednalo o vysokonapěťové zapalovací cívky....
Služebáka Focus I jsem měl dra roky a teď mám rok Focus II. Souhlasím s bídnými sedačkami, málo odolnými plasty (hlavně v kufru). Spáry v interiéru mám také.
Proti Focus I je zpřevodování jiné, při 140 km/h motor točí 4000 rpm a je dost slyšet. Spolehlivost motoru je zatím naštěstí dobrá. V interiéru mi vadí malý rozsah nastavení výdechů vzduchu. Jinak ergonomie palubky bez připomínek. Prostor taky v pohodě a to měřím 190 cm. Dlohodobá spotřeba 7,8 litru a to jezím dost po městě. Na dálnici si při jízdě kolem 140 km/h vezme lehce přes 8 l/100 km.
Kdybych volil mezi O2 a Focus II tak vezmu Forda. Oželím o 100 l větší kufr Oktávky. Focus II kombi s 1,6 benzín motorem vč. palubního počátače, tempomatu a mechanické klimy šel sehnat za 400.000,-Kč. To je myslím bezkonkurenční nabídka. A Fordy se naštěstí tolik nekradou jako Škodovky.
Nemáte někdo zkušenost s motorem 1.6 Duratec Ti-VCT? V mém okolí ho nikdo nemá. Díky Honza.

reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.02.2008 10:47, RE: O II - kombík vs lift
David Hrdlička napisał:
Hlavním důvodem je trochu jiné rozložení hmotnosti a upravená charakteristika odpružení zadní nápravy. O této skutečnosti se zmiňovalo několik detailních recenzí v tištěných i internetových magazínech - považoval bych to tedy za ověřenou informaci.
"O této skutečnosti se zmiňovalo několik detailních recenzí v tištěných i internetových magazínech - považoval bych to tedy za ověřenou informaci"

To je výborný, já si zejtra taky votevřu tyhle rady ptáka votvíráka o autech.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.02.2008 11:36, spotreba?spolehlivost?
nevim kde pan autor prisel na rozumnou spotrebu u 1.6 focusu, ja jezdim pres mesto temer za 9, kdyz jsem zkousel za kolik se da jet nejmene, tak na okraskach pri duchodcovskem stylu jizdy to neslo pod 7.7L, spolehlivost motoru 1.6i 74kw je dle mych zkusenosti tragicka, sice mam kus vyrobeny v patek, ale i tak je celkova spolehlivost focusu II velmi spatna, za rok a pul stravilo auto po servisech cca 40dni!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.02.2008 12:06, RE: O II - kombík vs lift
anonym napisał:
"O této skutečnosti se zmiňovalo několik detailních recenzí v tištěných i internetových magazínech - považoval bych to tedy za ověřenou informaci"

To je výborný, já si zejtra taky votevřu tyhle rady ptáka votvíráka o autech.
Neprud, ja nemam cas prochazet vsechny recenze a magaziny abych si neco takoveho zjistil. Kdyz ty vohnivaku na to najdes cas, tak si zrid server a dej sem link, rad tvuj web navstivim, pokud nejsi jen 15 lety placal, ktery umi jen prudit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.02.2008 12:16, Jednoznačně Focus
Také bych šel do Focusu, za cenu bídně vybavené Oktávky budete mít špičkově vybaveného Focuse, kvalita obou aut je naprosto srovnatelné, navíc 1.6 ve Focusu lépe jede, na Oktávku je to málo a bude papat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.02.2008 12:29, RE: O II - kombík vs lift
David Hrdlička napisał:
Hlavním důvodem je trochu jiné rozložení hmotnosti a upravená charakteristika odpružení zadní nápravy. O této skutečnosti se zmiňovalo několik detailních recenzí v tištěných i internetových magazínech - považoval bych to tedy za ověřenou informaci.
aha aha, tak už budu chytřejší, dík
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.02.2008 12:50, Tragické výkony
Zdravím pánové a dámy,
může mi někdo vysvětlit proč má moje Toyota(8 let stará) ze stejného objemu výkon 81 kw? A dnes např. i30 od korejců z 80 kw dokonce z 1,4?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.02.2008 13:08, ast
Mám zkušenosti jak s ff tak s o2 v uvedených motorizacích a musím říct že nevidím větší rozdíl. Obě dvě auta jedou +- podobně, važí podobně, mají podobný výkon. Prostě nižší střední. Design interieru a exteriéru je věcí individuální, podvozek má lepší focus, zpracování vnitřku zase octa. Pokud někdo jezdí kolem 15 tis. km ročně, myslim že jsou to ideální motory a neudělá chybu ani s jedním ani s druhým.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.02.2008 13:09, RE: Tragické výkony
anonym napisał:
Zdravím pánové a dámy,
může mi někdo vysvětlit proč má moje Toyota(8 let stará) ze stejného objemu výkon 81 kw? A dnes např. i30 od korejců z 80 kw dokonce z 1,4?
Ze by to bylo tim, ze vetsi objem se automaticky nerovna vetsi vykon?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.02.2008 13:13, RE: Motor Focusu
anonym napisał:
A opet -- Focus, tak jako Octavia, jsou vozy nizsi stredni tridy ... do stredni patri Mondeo nebo Superb, i kdyz uznavam, ze vsechny tyto priklady svymi vnejsimi rozmery zasahuji minimalne na pomezi o tridu vyse, ale dulezity je take rozvor a z toho plynouci prostor pro posadku. Fiesta a Fabia jsou pak mala auta a nikoliv stehovaky, jak svou Fabii Combi prezentuje vyrobce v TV reklame
Ale no tak, Fabia Combi je prece vuz pro rodinu, Octavia premiove manazerske auto stredni tridy a Superb luxusni limuzina. Ani S-Klasse na nej nema:)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.02.2008 13:16, Resume
Focus je dokonalou evoluci evropskeho hatchbacku nizsi stredni tridy, Octavia Golfem s delsim zadnim previsem. Asi tak.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.02.2008 13:23, taky ho sehnat...
koupit si jeden z techto dvou modelu a po 2,5-3 letech ho prodavat s najezdem 40tkm? to asi nebude uplne typicky pripad... napr. ten Ford je podle zadanych kriterii v nabidce TipCars pouze 4x a vse je dovoz z Nemecka... zatimco skodovek se u nas prodava nesrovnatelne vice, takze i ta nabidka je vetsi...
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.