hubby napisał:
prvně se projeďte s 1.4 a potom dělejte závěry tento motor doopravdy na OII je dostačující je samozřejmé že 1,8 je lepší ale jinak na normální ježdění 1.4 bohatě stačí.Je pravda že 40 000 může znamenat pro někoho hodně ale když vezmu v úvahu že nové s 1.4 stojí 485 000 a s 1.8 525 000 nezdá se mi to zas tolik.Samozřejmě souhlasím pro někoho to může být hodně . (To že objem ničím nenahradíš je docela zavádějící.Pokud vezmeme třeba EVO FQ 400 4 válce obsah 2L to má zrychlení 0-100 za 3,5 a ferrari...
... to jste sice "dobře" vybral (docela VÝJÍMEČNÝ) příklad, ale tak to (většinou) NEní (ono do Mini se vejdou TAKÉ STEJNí 4 pasažeři jako do bmw X6 - např...., že?).
Slogan "OBJEM ničím NEnahradíš" v reálném (běžném) provozu stále smysl má. Myslím, že diskuze NENí až tak "boj" o to zda 1.4 či 1.8 - což je jistě (částečně) i individuální. Já rozhodně NEjsem nějaký "silniční drak" (na většině rychlostních "omezení" jezdím "nudně" na tempomat a i stařičké škoda 120/favorit/felicia/octavia/superb ... ach to už jsem asi už MOC v "současnosti" ... mne předjíždějí ,-)
Já "preferuji" větší/silnější motor ne kvůli "závodění" (jak jeden český režisér
řekl: "Koupil jsem si třílitr, abych nemusel nikomu nic dokazovat"), ale kvůli "rezervě" a "pocitu" z jízdy/podávání výkonu (a SOUHLASím s tím "citátem" - TAK to totiž opravdu je). Navíc "podání" výkonu je u "jinakobjemových" motorů ZCELA jiné a já raději ten "poklid" již mám ...
Tím jsem chtěla ŘÍCi a ZDŮRAZNiT, že "o objem(u)" to (stále ještě) ROZHODNĚ "je"! Trošičku to "řeší" twin- a bi-turbo (tady asi stále trochu "chybí" jasné "názvosloví", které by třeba "odlišovalo" - dvě turba stejná, dvě turba za sebou, každé turbo jiné ...) motory, ale ani ty NEpodají výkon TAKovým, resp. STEJNÝM způsobem jako "velkoobjemový xyválec" - ale ta jejich "linearita" křivky točivého momentu - jak my blondýnky říkáme; KDYKOLIV když šlápneme na plyn motor zabere "na plný koule" - jak říkají "chapečci" (zlobím? já vím ,-) prostě MÁ "smysl" (a něco "do sebe").
Vzhledem k tomu, že já v nižší střední třídě mívala 123 kW dvoulitr a i v Clio 1.8 16 V (bože já už si NEjsem jistá - 90něco kw?) tak mi tak nějak "logicky" příjde do auta velikosti a váhy Octavia "vhodný" 1.8 (a rozdíl ve spotřebě asi NEbude velký a rozdíl cenový - nevím jel-li úplně stejná výbava - 40 t. ... to mi vcelku MOTIVAČNí pro "vyšší" motorizaci příjde - a povinné ručení asi STEJNÉ bude, ne?)
Prostě já (skorovždy) pro "vyšší" objemy (počet válců) jsem a NEznám Evo (tedy NEjezdila jsem), ale byť "rychlostně" byl před pár lety rozdíl mezi Subaru Impreza WRC a Ferrari "maličký" - tak JÍZDNĚ ne(jen) OBROVSKÝ, ale přímo GIGANTICKÝ - to je tedy MŮJ názor)
Pěkný den ,-)