0
powrót
 

diskuze k tématu: Peugeot 406 2,2 HDI nebo Opel Vectra B 2,2 DTi?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla, francouzská vozidla, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 11.01.2010 00:24, staré za staré
není pro rodinu z hlediska ekonomického to pravé.Chtěl bych se zeptat proč? Protože,pokud se nesere a to auto slouží tak bych spotřebu neřešil. S tímhle motorem jsem jezdil a osobně ve složení 3 chlapi sme jeli na dálnici s klimou 7,7-8,4 což při tempomatu na 140 není moc. Takže pokud s Octavií nejste často v servisu (což u 1,8T) nepředpokládám tak bych zvážil nákup ojetého diesela, 9 let starého.Sice bude na tachometru 120 000 (jezdili jen důchodci o víkendu na chatu... :o) ale ta úspora je minimální.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 11.01.2010 06:55, RE: staré za staré
Drago5 napisał:
není pro rodinu z hlediska ekonomického to pravé.Chtěl bych se zeptat proč? Protože,pokud se nesere a to auto slouží tak bych spotřebu neřešil. S tímhle motorem jsem jezdil a osobně ve složení 3 chlapi sme jeli na dálnici s klimou 7,7-8,4 což při tempomatu na 140 není moc. Takže pokud s Octavií nejste často v servisu (což u 1,8T) nepředpokládám tak bych zvážil nákup ojetého diesela, 9 let starého.Sice bude na tachometru 120 000 (jezdili jen důchodci o víkendu na chatu... :o) ale ta úspora je minimální.
Souhlasim s Vámi pane. U stavajícího vozu přesně znáte jeho stav. Pokud to tedy nestojí vice v servise než jezdí na cestách…do stare dieslové ojetiny bych se nehrnul. Můžete vybrat opravdu dobrý stav vozu a nad skvělým kaufem budete krásně usínat každičkou noc. Nebo take ne a budete mít prvních pár týdnů probdělé noci. Je to proste buď a nebo. Navíc dneska jsou karoserie a laky opravdu na vysoké úrovni, takže vůz s 250t km vypadá krásně,ale pod kapotou to prostě nalítáno je. Soused babičky koupil audi a4 avant 4 roky starou, krásná černá metla, doslova netknuté auto s najetými 88t km. Pak se vysralo turbo, pak jakesi čidlo na turbo a nakonec řídící jednotka, to už na něj bylo moc, přitlačil na pilu v Audi a tam z nich vypadlo, že vůz má ne 88 ale 288!! tak ho vrátil zpět do bazaru, dostal se slevou 307 HDI ale říká prostě děs. Spolupracovník ma na 1,9 tdi 740tisic, druhy motor, kastla vypadá stale krásne…..Takže není všechno zlato...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 11.01.2010 08:51, RE: staré za staré
eftik napisał:
Souhlasim s Vámi pane. U stavajícího vozu přesně znáte jeho stav. Pokud to tedy nestojí vice v servise než jezdí na cestách…do stare dieslové ojetiny bych se nehrnul. Můžete vybrat opravdu dobrý stav vozu a nad skvělým kaufem budete krásně usínat každičkou noc. Nebo take ne a budete mít prvních pár týdnů probdělé noci. Je to proste buď a nebo. Navíc dneska jsou karoserie a laky opravdu na vysoké úrovni, takže vůz s 250t km vypadá krásně,ale pod kapotou to prostě nalítáno je. Soused babičky koupi...
eftik- 100% souhlas
K výběru vozu můžu říct to samé staré za staré nemá smysl mněnit. A doporučuji Ford MONDEO 2.2tdci kombi cca 04-06. Dle mého názoru velmi dobré auto za dobrou cenu (nevim jestli na něj tazatel finančně dosáhne) .
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 11.01.2010 09:32, Rady jsou kde?
Článek je velice rozvleklý, ale žádnou radu nevidím. Spíše monoho spekulací, s nimiž mnohdy neslouhlasím. Například, kdo má žádané auto a má je v dobrém stavu a prodává jej z nutnosti nebo že dostal služební, tak si za něj nechá dobře zaplatit. Těch filantropů, co prodají zánovní auto za nízkou cenu zas tolik není. Stejně při nákupu 9-ti letého auta jsou naprosto bezpředmětné úvahy o jeho ceně za dalších 5 let. A na závěr se připojuji k tomu, co je tady v komentářích. Tazatel by si měl spočítat, kolk peněz musí nacpat do auta, aby jezdil úsporněji. Mimochodem, koupit jiné auto (předpokládám novější) je skoro vždycky dražší, než provozování starého.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 11.01.2010 10:34, RE: staré za staré
Drago5 napisał:
není pro rodinu z hlediska ekonomického to pravé.Chtěl bych se zeptat proč? Protože,pokud se nesere a to auto slouží tak bych spotřebu neřešil. S tímhle motorem jsem jezdil a osobně ve složení 3 chlapi sme jeli na dálnici s klimou 7,7-8,4 což při tempomatu na 140 není moc. Takže pokud s Octavií nejste často v servisu (což u 1,8T) nepředpokládám tak bych zvážil nákup ojetého diesela, 9 let starého.Sice bude na tachometru 120 000 (jezdili jen důchodci o víkendu na chatu... :o) ale ta úspora je minimální.
Přesně tak ... stojí vám těch ušetřených 12tis Kč (nájezd 20000 km ročně, ušetřené 2l/100km, cena paliva 30kč/l) za to riziko ?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 11.01.2010 10:50, RE: Rady jsou kde?
David V napisał:
Článek je velice rozvleklý, ale žádnou radu nevidím. Spíše monoho spekulací, s nimiž mnohdy neslouhlasím. Například, kdo má žádané auto a má je v dobrém stavu a prodává jej z nutnosti nebo že dostal služební, tak si za něj nechá dobře zaplatit. Těch filantropů, co prodají zánovní auto za nízkou cenu zas tolik není. Stejně při nákupu 9-ti letého auta jsou naprosto bezpředmětné úvahy o jeho ceně za dalších 5 let. A na závěr se připojuji k tomu, co je tady v komentářích. Tazatel by si měl spočítat,...
Taky jsem si po přečtení článku říkal, že těch rad a hlavně ohledně opelu s 2.2 diesel je velmi poskromnu.
Doporučení tazateli - pokud vozidlo mění pouze z důvodu vysoké spotřeby 1.8T motoru a jinak je s ním spokojený a auto je spolehlivé a není chvíli před smrtí, přemýšlel bych o přestavbě na LPG s nádrží v rezervě. Náklady pak padnou na úroveň naftového vozu, spíše i cosi níže.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 11.01.2010 12:01, RE: Rady jsou kde?
Alkantpan napisał:
Taky jsem si po přečtení článku říkal, že těch rad a hlavně ohledně opelu s 2.2 diesel je velmi poskromnu.
Doporučení tazateli - pokud vozidlo mění pouze z důvodu vysoké spotřeby 1.8T motoru a jinak je s ním spokojený a auto je spolehlivé a není chvíli před smrtí, přemýšlel bych o přestavbě na LPG s nádrží v rezervě. Náklady pak padnou na úroveň naftového vozu, spíše i cosi níže.
No mě připadne,že stáčení KM se děje pouze na autech z dovozu a bourá taky!!!Není pán redaktor nějak zaujatý??KM se stáčí vesele i na vozech z ČR!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 11.01.2010 13:29, RE: Rady jsou kde?
dagoš napisał:
No mě připadne,že stáčení KM se děje pouze na autech z dovozu a bourá taky!!!Není pán redaktor nějak zaujatý??KM se stáčí vesele i na vozech z ČR!!
Kdysi jsem měl Seata Ibizu 1.3. Koupil jsem ho v bazaru jako dovoz z německa se 150 tisíci na tachometru, ale dle opotřebení měl najeto tak 250 tisíc. Když jsem se ho po 2 letech snažil prodat s 203 tisíci na tachometru (vše i motor plně funkční), tak se mi spousta lidí - zájemců vysmálo, že auto s 203 tisíci je auto před smrtí, že viděli za stejnou cenu v bazaru jiné auto - sice starší, ale jen s 120 tisíci na tachometru. Tento scénář se ještě několikrát zopakoval . Byl jsemrozhodnut, když to teda "lid" žádá, že mu dopřeju lepší číslo na tachometru (palubovku jsem stejně rozdělával - výměna žároviček), aby teda měli lepší spaní. Nakonec si Ibizu odvezl mladej kluk, kterému údaj 203 tisíc na tacho nevadil. Počítám, že dnes po letech, je li Ibiza někde na prodej má na tacho obligátních 120 tisíc. "Lid" to tak chce.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 11.01.2010 16:40, Xantia
Zkusil bych zauvažovat o Citroenu Xantia Break 2.0 HDi. Sám mám liftback 1.8.16v a jezdím bez vážnějších problémů. Je to spolehlivé, prostorné auto, navíc hydraulické pérovaní se s klasickým nedá srovnat, takže jedete jak na obláčku a údržba je minimálně srovnatelná s klasickým...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 11.01.2010 16:42, Výběr? Toť otázka...
Tak tento dortaz je voda na můj mlýn, jsouc dlouholetý (ale dneš už přeškolený pežoťák). Předně, na tuto otázku zdali Vectra či P406 je odpově´d bez vší pochybnosti jasná (to zase bude válka). Odpověď zní P406, ale s motorem 2,0HDI. Model P406 s 2,0HDI 80kW jsem vlastnil osobně od 0km koupený jako ový a prodával jej kamarádovi ve 216tkm a dnes má už asi 340tkm. Pak jsem tento motor púrověřil na P807 79kW FAP (1kW sežral FAP) a v šéfocě P406. Takže s 2,0HDI 80kW mám 3bohaté zkušenosti a za motor dávám nahoru všechny 4 palce. O tom, jake tento motor jede a kolim žere, se popsalo již tuny a tuny papíru. Stručně: spotřeba lehká noha 5,8, město 7,5, kombi 6,5(styl jízdy tzv. "služební, tedy na krev a na čas brzda plyn,m nebo´t zákazník nečeká...)

P406 sedan (kombi jsem neměl) jako celek: na to, že je to Francouz, je kvalita vysoká a dovolím si tvrdit, že v mnoha ohledech překonává slovutnou Oktávii I. A to jak materiálůy, tak ergonomií sedáků, tak klidem za jízdy, překonáváním nerovností, a v neposlední řadě i v dnešní době elegnací. V provdední kombi mám dojem, že objemově je na tom stejně jako O Combi, ne-li lépe, neb P406 SW (space wagon) je o kus delší vzadu než sedan.
CO se týká servisních nákladů, je to nula od nuly pojde a výhodou je, (ale to platí i pro Oktu) se dá sehnat mnoho věcí z druhovýroby. Provozní spolehlivost auta je dána chováním se k němu ze strany řidiče a respektováním faktu, že je to motor TD s CR systémem. tedy - chlazení turba po delší jízde pod zátěží a nekupovat naftu v JZD Horní Dolní, ale slušná paliva u stacionárních pump.

K naftě? jelikož jsem jezdil po zemích českáých i nečeských, musel jsem brát baftzu, kde to šlo. Vyhýbal jsem se jen bionaftě, jinak vše - od ONO, RobinOlil, Benzina až po OMV či Shell. Polská Lukiol a další. V itálii AGip. Výsledek je ten, že nikdy se neměnilo nic na motorech ) na všech 3), tzn. vždy původní vstřiky a turba, žhaviče a to až do nájezdu u všech vozů přes 200tkm, u toho mého dokonce přes 300tkm. Co se měnilo, byly oleje'praviudelně u Federálů v Praze, kde byly všechny vozy koupené), fitry a výfuky, brzdy, prostě spotřební věci.

CO hodnotím nadmíru koladně u P406, je pohodlí zanjízdy. Já trpím na potíže s páteří od svých 16 let o mohu říct, že jízdy do firmy do Milána (ode mě z domu 1220km) v Oktávce byla utrpení, co se týkalo bolesti v zádech. S pežotem? Paráda!!!

Moje dojmy z P406 ( a dalšícj modelů, co jsem mlě-306,605,807,407SW) jsou tedy nadmíru pozitibní a když pominu drobnou potíž s poseldní P407-startování-kontakt ve spínaví skříni, na který jsem přišel sám po asi 3 odtaženích a návštěvác v autorizáku), dovolím si tvrdit, že jde o auta bytelná a spolehlivá.

Vectra: uvedený model nemohu hodnotit, protože s ním zkušenostiu nemám, ale mám pár zkušeností s vectrou r.v. 2005 a motorem 2,2 dýzl. Auto patří kolegovi od manželky z práce jako firemní. S trochou nadsázky, tato jeho konkretní vectra stojí více času v servisu,m než na siolnici jezdí. Pořád potíže s elektrikou, nějaké kontrolky motoru a bůhví co...
Ale přeci něco. odolnost vůči korozi u oplů celkově je horší o notný kus,m než u Pežotů. Mluvím o modelech z roku uvedeného tazatelem. P406 z této doby jsou proti Opelům v daleko lepší kondici stran koroze - lemy, prahy. To u P406 není zdaleka tak vážným problémem.

Jiank, pokud tazatele trápí u O1,8T spotřeba, tak jej mohu ukidnit, že spotřeba 8/100 je pro tento motor nádherná a vyplatí se zvážit, jetsli rozdíl v prodejní ceně (v době pořízení a prodeje 1,8T) nezaplatí náhodou ten nutný doplatek na jiné auto. Mně se zdá, že skoro ano a i tak bych zvážil jednak přestavbu Okty na LPG a to i z důvodu, že naftové P406mohou mít najeto opravdu hafol km (mnoho jich jezdilo jako služebáky)... Ale jinak P406 - velmi dobrá volba.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 11.01.2010 20:11, Rada - nechte si své současné auto!!!!
Jde vidět, že pán je opravdový "lajk", když chce auto se kterým je kromě spotřeby spokojen vyměnit za vojetý diesel. Nechci být skeptik, ale za 120 000 koupí auto, které bude mít najeto minimálně 250 000 (teď myslím skutečný stav km, ne údaj na tachometru), ve kterém může odejít cokoliv jako vstřiky common rail, turbo, dvouhmotový setrvák, filtr pevných částí (např. Peugeot) nebo celý motor (Opel) a mnoho dalšího. prostě opravy v řádě desítek tisíc, dále tu máme rozdíl v prodejní a pořizovací ceně, dražší pojistku, přepis, počáteční servis, náklady s výběrem vozu atd. Nehledě na to, že tyto "vrcholné" diesely o které má pán zájem si vemou kolem 7 na 100. Jestli tak moc touží po naftě tak ať se koukne po Oktávce 81 Kw se serviskou. Nic jiného bych nevymýšlel, najezdil jsem s ní doslova statisíce km abych ji mohl doporučit. Ale má rada zní: NECHAT SI SOUČASNÉ AUTO AŤ ŽERE CO ŽERE
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 11.01.2010 21:57, Blbost
Prodej vyzkoušené Octavie s nejlepší benzínovou motorizací se ztrátou a koupě identického auta s TDi s neznámou historií by byla největší hloupost. Pokud spočítáte náklady - rozdíl prodejní a kupní ceny, počáteční servis (rozvody minimálně), kdoví jakou úspěšnost při první STK, pak si myslím, že ten rozdíl ve spotřebě za to nestojí. Pokud budu počítat důsledně, tak i to povinné ručení vzroste vzhledem k přechodu od 1.8 k 1.9 - 2.2. Pokud zůstne vše při starém, vychází mi to na takové 4-5 let klidnějšího ježdění v komfortnějším voze.

Jediné co bych bral jako argument je změna prostoru pro posádku. Pak by přechod z malé Octavie do střední třídy byl dobrým důvodem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 12.01.2010 10:12, RE: Výběr? Toť otázka...
Zdeny60 napisał:
Tak tento dortaz je voda na můj mlýn, jsouc dlouholetý (ale dneš už přeškolený pežoťák). Předně, na tuto otázku zdali Vectra či P406 je odpově´d bez vší pochybnosti jasná (to zase bude válka). Odpověď zní P406, ale s motorem 2,0HDI. Model P406 s 2,0HDI 80kW jsem vlastnil osobně od 0km koupený jako ový a prodával jej kamarádovi ve 216tkm a dnes má už asi 340tkm. Pak jsem tento motor púrověřil na P807 79kW FAP (1kW sežral FAP) a v šéfocě P406. Takže s 2,0HDI 80kW mám 3bohaté zkušenosti a za motor ...
Souhlasím s příspěvkem, motor 2.0 HDi mám i když v jiném voze a spotřeba se dá uhlídat kolem 5,5 s lehkou nohou. Známí má P 406 2,1 TD a za ty peníze je to perfektní svezení ale s trochu větší spotřebou než u HDi. Takže když už měnit tak za P 406 2.0 HDi. Vektře se vyhnout obloukem jak jde o motorizaci tak i o antikorozní ochranu, kterou mají francouzi z té doby a třídu výše. U peugeota pozor na uložení zadní nápravy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 12.01.2010 12:01, RE: staré za staré - prostor pro posádku
Drago5 napisał:
není pro rodinu z hlediska ekonomického to pravé.Chtěl bych se zeptat proč? Protože,pokud se nesere a to auto slouží tak bych spotřebu neřešil. S tímhle motorem jsem jezdil a osobně ve složení 3 chlapi sme jeli na dálnici s klimou 7,7-8,4 což při tempomatu na 140 není moc. Takže pokud s Octavií nejste často v servisu (což u 1,8T) nepředpokládám tak bych zvážil nákup ojetého diesela, 9 let starého.Sice bude na tachometru 120 000 (jezdili jen důchodci o víkendu na chatu... :o) ale ta úspora je minimální.
Napadlo vás, a všechny ostatní, kteří se diví, proč chce talzatel měnit trvdý, nepohodlný žebřińák nižší střední třídy za pohodlné rodinné auto , že třeba pán měří cca 190 cm a má doma dva podobně rostlé dorostence ve věku 15 - 17 let a 3 takto narostlý chlapci se prostě do Octávie nevejdou, resp. možná vejdou, ale ten vzadu bude mít kolena u brady ?
P406 kombi vlastním a co se týče pohodlí, prostoru a celkové spolehlivosti mohu jen doporučit, mám 2.0i 16v (benzín), takže HDI nekomentuji, 2.0i 16v i 2.2 Hdi mají výkon cca 100kW, to považuji u tohoto auta (cca 1500 kg), za optimální, 80 kW u 2.0Hdi za poněkud málo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 12.01.2010 12:20, RE: Blbost
Koloss napisał:
Prodej vyzkoušené Octavie s nejlepší benzínovou motorizací se ztrátou a koupě identického auta s TDi s neznámou historií by byla největší hloupost. Pokud spočítáte náklady - rozdíl prodejní a kupní ceny, počáteční servis (rozvody minimálně), kdoví jakou úspěšnost při první STK, pak si myslím, že ten rozdíl ve spotřebě za to nestojí. Pokud budu počítat důsledně, tak i to povinné ručení vzroste vzhledem k přechodu od 1.8 k 1.9 - 2.2. Pokud zůstne vše při starém, vychází mi to na takové 4-5 let kli...
Ano, jak říká Koloss - nechat staré osvědčené, přestavět na LPG a jezdit vesele dál s minimálními náklady.
Vážený pane, ropáka za 120.00 Kč ve slušném stavu prostě nepořídíte! Hezkou kastlí se dá zabalit posraný dbouhmoťák (20.000 Kč) vstřiky (10.000 - 40.000 Kč), DPF (20.000 Kč), turbo (5.000 - 20.000 Kč)nezávislé topení (20.000 Kč) atd.
Nechci malovat čerta na zeď, ale můj bývalý švagr po koupi takovéto "skvělé" ojetiny (F Focus 2002 1,8 TDCi) málem zešedivěl. Odešly mu vstřiky, spojka, řídící jednotka. Oprava 68.000 Kč. Necelý rok poté mu pak tiše po špičkách odešlo turbo.
Zajímavostí je, že po dobu užívání ho 1 km vycházel na 18 Kč. Není lepší jezdit taxíkem?
Závěrem: Takto starý diesel se bez velkých investic v brzké době neobejde. Musel byste najezdit dle mého skromného odhadu minimálně 40.000 ročně aby to bylo aspoň v prvních třech letech fifty-fifty s méně rizikovým benzínem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 12.01.2010 12:26, RE: Výběr? Toť otázka...
Zdeny60 napisał:
Tak tento dortaz je voda na můj mlýn, jsouc dlouholetý (ale dneš už přeškolený pežoťák). Předně, na tuto otázku zdali Vectra či P406 je odpově´d bez vší pochybnosti jasná (to zase bude válka). Odpověď zní P406, ale s motorem 2,0HDI. Model P406 s 2,0HDI 80kW jsem vlastnil osobně od 0km koupený jako ový a prodával jej kamarádovi ve 216tkm a dnes má už asi 340tkm. Pak jsem tento motor púrověřil na P807 79kW FAP (1kW sežral FAP) a v šéfocě P406. Takže s 2,0HDI 80kW mám 3bohaté zkušenosti a za motor ...
Asi se budeš divit, ale naprosto s tebou souhlasím. Tedy:
1) starší ojeté vlastní spolehlivé auto neprodávat pokud k tomu není skutečně závažný důvod (pistole u spánku, plíživé šílenství, koupě nového neojetého vozu)
2) když tedy došlo k závažnému důvodu tak P406 + 2.0 HDI, nebo 2.2 HDI. Nějakej popel by se na těchto modelech našel, ale je ho výrazně méně, než libovolné konkurence z té doby a stáří.
3) Vectru ano, ale skutečně výjimečně, vyjímečně a ještě jednou vyjímečně dobře zachovalou (nejlépe nově vyrobenou) a jedině s motorem 1,8 16V (tedy benzín). 2,2 DTI je sice spolehlivá a svižná jednotka, ale elektroinstalace Opelu ve spojení s řídící jednotkou BOSCH vytvořilo nový obsah sousloví "zvyjebenej werk". Nevyzpytatelná ojetina.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 12.01.2010 17:25, Nechapu
Nechapu moc prodej tohoto auta, jestli to je jen kvuli spotrebe tak bych udelal LPG. Pokud kvuli velikosi na zadich sedackach tak bych sel do mondea kombi 2.0 benzin a nebo pritlacit na 2.0 TDI 96kw po faceiftu. Ale benzin je jistota. Nekdy se sezene 1.8 i s lpg. A pokud jinak octavia staci velikosti tak bych neresil vymenu. Nehlede na to, ze opravd prvotni servis, rozvdy, oleje, mozna brzdy, nejake drobnosti vyjdou mozna draz. A oprvdu spotreba dieselu co si pan chce koupit je okoo 7 itru, takze usetreny litr podle me za to nestoji.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 13.01.2010 07:39, Jak je to s koupí ojeté 406 2,2
Auto - individuální dovoz, 24.11.2008. Najeto 142 tkm, do provozu 03/04.
Výměna náplní, výměna "ošahané" hlavice šaltpáky, přihlášení 2. klíče, celkem 5.666,- bez DPH.
Ve 143tkm - výměna řemenice klik. hřídele a membrány ovládání klapek - 8.667,- bez DPH.
Ve 150tkm - ložisko náboje př. kola - 3.289,- bez DPH.
Ve 157tkm - ložisko toho 2. př. kola, doplnění aditiva, rekuperace FAP - 6.939,-
Ve 160 tkm - olej, rozvody vč. vodní pumpy, horní uložení tlumičů - 17.157,-
Ve 168tkm - výměna př. destiček vč. kotoučů - 5.906,-, opět bez DPH.
Ve 180tkm - olej, prohlídka, výměna všech filtrů, upevnění prahových lišt - 6.469,-
Stále ve 180tkm - výměna výst. komory, nová nemrznoucí směs - 5.905,-

Událo se toho za ten rok a 1/4 poměrně dost, nicméně nájezd 4Otkm/rok si žádá své. Všechny úkony byly prováděny v aut. servisu Peugeot, jsem si vědom, že v garáži či svépomocí lze poměrně výrazně ušetřit. Tam vám ovšem málokdy "zdarma" půjčí náhradní vůz po dobu opravy. Nutno dodat, že jsem hodně puňťa - s hodně věcmi by jiný člověk vesele jezdil dál...

Je třeba tyhle okolnosti zvážit, zda to za výměnu stojí - mě konkrétně ano...
A hodnocení vozu? S 2,2 HDi (98 kW) se jede poměrně svižně, ale považuju to za tak akorát - 2,0 s 80kW si tak nějak neumím představit. Pohodlí i jízdní vlastnosti jsou na velmi dobré úrovni, celkově vyvážené. I po celém dni stráveném v autě vylejzám nezmuchlán a nerozlámán (jako z O1). Místa na zadních sedadlech dost i pro dospělého člověka, kufr obrovský a výborně využitelný. Spotřeba při časté jízdě po městě a dálnici kolem 7,5l. Mimo město se dá jezdit i pod 6, ale to mě nikdy nebavilo déle jak 10km. Prostě to zrychlení s minimálním turboefektem je snad návykové....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 14.01.2010 00:05, RE: Jak je to s koupí ojeté 406 2,2
Pepe napisał:
Auto - individuální dovoz, 24.11.2008. Najeto 142 tkm, do provozu 03/04.
Výměna náplní, výměna "ošahané" hlavice šaltpáky, přihlášení 2. klíče, celkem 5.666,- bez DPH.
Ve 143tkm - výměna řemenice klik. hřídele a membrány ovládání klapek - 8.667,- bez DPH.
Ve 150tkm - ložisko náboje př. kola - 3.289,- bez DPH.
Ve 157tkm - ložisko toho 2. př. kola, doplnění aditiva, rekuperace FAP - 6.939,-
Ve 160 tkm - olej, rozvody vč. vodní pumpy, horní uložení tlumičů - 17.157,-
Ve 168tkm - výměna př. destiček...
Vychází mi to na cca 65 s DPH za 40 tkm jen za servis. To mi nepřijde zrovna málo.

Koupil jsem v květnu 2008 Mazdu 6 benzín, rok výroby 2002 od Autopalace spořilov, kde byla do té doby servisovaná. Najeto 82 tkm, doloženo serviskou, tak snad je to pravda Od koupi jsem najel 20 tkm. Krom toho, že jsem si koupil gumové koberce a střešní nosič (který jsem dosud nepoužil) jsem nedávno za velkou garančku ve 100 tkm kdy se dělají navíc iridiové svíčky a olej v převodovce dal 11300 s DPH (byla v tom i geometrie). Představa že během dalších 20tkm dám 50-55 tisíc jen za servis tak jde auto snad z domu...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 14.01.2010 07:11, RE: Jak je to s koupí ojeté 406 2,2
Petr S napisał:
Vychází mi to na cca 65 s DPH za 40 tkm jen za servis. To mi nepřijde zrovna málo.

Koupil jsem v květnu 2008 Mazdu 6 benzín, rok výroby 2002 od Autopalace spořilov, kde byla do té doby servisovaná. Najeto 82 tkm, doloženo serviskou, tak snad je to pravda Od koupi jsem najel 20 tkm. Krom toho, že jsem si koupil gumové koberce a střešní nosič (který jsem dosud nepoužil) jsem nedávno za velkou garančku ve 100 tkm kdy se dělají navíc iridiové svíčky a olej v převodovce dal 11300 s DPH (byla v...
Takových, komu se povede po koupi ojetiny prakticky nic neinvestovat, nebude moc... Mě nedělá problém pořídit auto, a přitom si nechat rezervu na případný servis. Navíc mluvíme o autě s téměř dvounásobným nájezdem. Kdybych na to neměl, tak bych spoustu věcí nedělal. Všechny opravy byly naplánované, většina se dělala víceméně preventivně (až na tu membránu, tam to posílalo motor do nouzového režimu - ale jen na dálnici, maximálka byla 120 km/h, dalo se to přežít do doby, kdy nebude třeba jet dál a stačí mi malý auto jako náhradní).
Ono není umění vypláznout poslední prachy, a jen se modlit, aby se něco nepos.alo.
BTW - jezdit 15tkm/rok, tak si taky koupím benzín, a netankuje mě, že to žere 10 na 100 (znám se). A furt jsem lepší hospodář, neboť nekupuju věci, který nepotřebuju
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.