0
powrót
 

diskuze k tématu: Octavia 1,9 TDI, nebo 1,6i?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.11.2005 06:42, Úplně opačná recenze
je od pana Vrzala v článku Octavia po 110000tis. Km. Váha vzduchu - nespolehl., turbo odchází atd atd.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.11.2005 08:06, RE: Úplně opačná recenze
anonym napisał:
je od pana Vrzala v článku Octavia po 110000tis. Km. Váha vzduchu - nespolehl., turbo odchází atd atd.
Obě věci zmiňuji. K váze vzduchu ještě dodávám, že její životnost záleží na včasných výměnách správného (nikdy sportovního) vzduchového filtru
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.11.2005 10:43, moje zkušenost...
... s benzínovou 1.6i oktávkou je velmi dobrá, co se týká motoru. Spolehlivost ostatních součástí zde uvádět nebudu. Měl jsem možnost dlouhodobě jezdit i s passatem 1.9 tdi 81 kW, takže myslím, že mohu trochu srovnávat. U dieslů mě osobně vadí hrubší chod a klapání, ale jak se ohřeje, tak jede pěkně. Je to spíš motor pro delší cesty a dálnice, kde se drží ve středních otáčkách a není skoro slyšet. Vadí mi na něm jeho obhroublé chování, zejména ve městě je popojíždění s ním na prd. Rozjet se na dvojku je skoro nemožné. V tomto má výhodu benzínová 1.6 která se podle mě chová docela příjemně a tiše, na dálnici se s ní dát jet v pohodě 170 aniž bych měl pocit, že mi proletí klikovka da kabiny. Má nevýhodu v nízkém kroutícím momentu, když je auto naloženo musí se hodně vytáčet a tím stoupá spotřeba. Octavia je docela velké a těžké (na svou kategorii) auto, takže dynamika tomu odpovídá, na druhou stranu , když se rozjede, tak si sviští vysokou rychlostí poměrně bez problémů , za což může i dobrá aerodynamika, jak psal p. Vaculík.
Myslím tedy, že záleží na využívání a provozu vozidla: jestliže jezdíte spíše po dálnicích nebo s plnou bagáží na delší cesty, vyplatí se diesel. V případě častějších kratších cest nebo jízdy sólo bych se přiklonil k benzínu.

P.S: moje spotřeba s Octavií 1.6i se pohybuje na delších cestách kolem 7 litrů, s naftovým passatem 5,5 l , takže takový rozdíl to není.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.11.2005 11:02, RE: moje zkušenost...
Pecka napisał:
... s benzínovou 1.6i oktávkou je velmi dobrá, co se týká motoru. Spolehlivost ostatních součástí zde uvádět nebudu. Měl jsem možnost dlouhodobě jezdit i s passatem 1.9 tdi 81 kW, takže myslím, že mohu trochu srovnávat. U dieslů mě osobně vadí hrubší chod a klapání, ale jak se ohřeje, tak jede pěkně. Je to spíš motor pro delší cesty a dálnice, kde se drží ve středních otáčkách a není skoro slyšet. Vadí mi na něm jeho obhroublé chování, zejména ve městě je popojíždění s ním na prd. Rozjet se na d...
Taky uvažuju o Octavii 1.6, ale nejsem si jistý, jestli při plném obsazení a naložení dokáže vůbec jet po celé dálnici D1 130 km/h (i do těch větších kopců ...). Půjčit mi to nikdo nechce na 1-2 dny, tak nevím ...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.11.2005 12:41, RE: moje zkušenost...
Riccardo napisał:
Taky uvažuju o Octavii 1.6, ale nejsem si jistý, jestli při plném obsazení a naložení dokáže vůbec jet po celé dálnici D1 130 km/h (i do těch větších kopců ...). Půjčit mi to nikdo nechce na 1-2 dny, tak nevím ...
Zkus nejakou autopujcovnu, tam ti vuz urcite radi pujci...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.11.2005 13:33, RE: moje zkušenost...
Riccardo napisał:
Taky uvažuju o Octavii 1.6, ale nejsem si jistý, jestli při plném obsazení a naložení dokáže vůbec jet po celé dálnici D1 130 km/h (i do těch větších kopců ...). Půjčit mi to nikdo nechce na 1-2 dny, tak nevím ...
Neměj strach. Jel jsem s plně naloženou Octavií 1.6i po německých dálnicích a když to šlo, tak i 170 km/h. Spokojeně vrněla.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.11.2005 13:34, RE: moje zkušenost...
Riccardo napisał:
Taky uvažuju o Octavii 1.6, ale nejsem si jistý, jestli při plném obsazení a naložení dokáže vůbec jet po celé dálnici D1 130 km/h (i do těch větších kopců ...). Půjčit mi to nikdo nechce na 1-2 dny, tak nevím ...
Jak jsem psal výše, když máš naložíno, tak to žádný žihadlo není. Do kopce řadíš o stupeň níž než s dieslem, ale po dálnici v pohodě kolem 150 - 170 jede. Ten motor se nechá docela pěkně točit, oproti starším dvouventilovým 1.6 od VW je to paráda. Nechápu ale, jak mohli do octavií dávat 1.4, to nemohlo jet vůbec... Myslím, že ta 1.6 je dobrý kompromis mezi spotřebou, cenou, výší pojistného a jízdní dynamikou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.11.2005 13:54, Zákonné pojištění?
Vím, že jsem v tomto případě hnidopich a možná až nepřiměřený šťoural, ale nedá mi to, protože pracuju v pojišťovně a pro mě (na rozdíl od běžných motoristů) je to chyba do očí bijící. V případě tzv. "povinného ručení" jde o "povinně smluvní pojištění", kdy nám zákon (č.168) ukládá POVINNOST se pojistit, ale to, jestli se skutečně pojistíme nebo ne, už je naše věc (i se všemi důsledky). Naproti tomu "zákonné pojištění" je něco docela jiného, s povinným ručením nemá nic společného, upravuje ho zákon č. 125 a v podstatě znamená, že pokud splňujete podmínky stanovené zákonem 125, tak jste automaticky pojištěni ať chcete nebo ne (je to zjednodušené, ale pro běžné občany/zaměstnance to tak v zásadě funguje).
Trochu mi to zaměňování zákonného pojištění a povinně smluvního pojištění vadí, i když chápu, že běžný motorista nemá o existenci zákonného pojištění ani páru, takže tento výraz používá nesprávně.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.11.2005 18:10, RE: Zákonné pojištění?
Kybergreg napisał:
Vím, že jsem v tomto případě hnidopich a možná až nepřiměřený šťoural, ale nedá mi to, protože pracuju v pojišťovně a pro mě (na rozdíl od běžných motoristů) je to chyba do očí bijící. V případě tzv. "povinného ručení" jde o "povinně smluvní pojištění", kdy nám zákon (č.168) ukládá POVINNOST se pojistit, ale to, jestli se skutečně pojistíme nebo ne, už je naše věc (i se všemi důsledky). Naproti tomu "zákonné pojištění" je něco docela jiného, s povinným ručením nemá nic společného, upravuje ho zá...
Bez ironie děkuji, polepším se a stydím se.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.11.2005 18:34, RE: moje zkušenost...
Riccardo napisał:
Taky uvažuju o Octavii 1.6, ale nejsem si jistý, jestli při plném obsazení a naložení dokáže vůbec jet po celé dálnici D1 130 km/h (i do těch větších kopců ...). Půjčit mi to nikdo nechce na 1-2 dny, tak nevím ...
mám octávku 1,6 lx tedy skoro tu největší lůzu , ale na otázku zda může jet v plném naložení po dálnici D1 130 KM ti řeknu že v pohodě. jak se píše, jak je težká tak , je to pravda ale když se rozjede tak drží rychlost fakt bez problému , proto ti mužu garantovat že 1,6i ti bude držet i 150 km po celou dobu na dálnici v plné bagáži.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.11.2005 20:11, 81 kw
Pridám také mojí zkusenost nejzdil jsem cca 50 tis s naftovou Octavkou a musím si jí vynachálit nízká spotřeba žádné problémy a jezdila velice slušně. Pokud nejezdíš moc nebál bych se 100k 1,6 bude za ty peníze novější a bude mít méně najeto
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 12.11.2005 17:03,
octavku ma kazdy kokot
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 12.11.2005 21:38, RE: bez předmětu
anonym napisał:
octavku ma kazdy kokot
Ty máš v hlavě asi trus a né mozek!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 12.11.2005 23:04, RE: moje zkušenost...
Pecka napisał:
... s benzínovou 1.6i oktávkou je velmi dobrá, co se týká motoru. Spolehlivost ostatních součástí zde uvádět nebudu. Měl jsem možnost dlouhodobě jezdit i s passatem 1.9 tdi 81 kW, takže myslím, že mohu trochu srovnávat. U dieslů mě osobně vadí hrubší chod a klapání, ale jak se ohřeje, tak jede pěkně. Je to spíš motor pro delší cesty a dálnice, kde se drží ve středních otáčkách a není skoro slyšet. Vadí mi na něm jeho obhroublé chování, zejména ve městě je popojíždění s ním na prd. Rozjet se na d...
Ty se neumis rozjet z tdi na dvojky to se bezne doporucuje v zimnim obdobi ?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 13.11.2005 00:33, RE: moje zkušenost...
pražák napisał:
mám octávku 1,6 lx tedy skoro tu největší lůzu , ale na otázku zda může jet v plném naložení po dálnici D1 130 KM ti řeknu že v pohodě. jak se píše, jak je težká tak , je to pravda ale když se rozjede tak drží rychlost fakt bez problému , proto ti mužu garantovat že 1,6i ti bude držet i 150 km po celou dobu na dálnici v plné bagáži.
To jste presne vy,ridici kteri si koupi oktavku,myslej si ze jsou mistri sveta a pak blokujou levy pruh dalnice...kdy uz sakra pochopite ze oktavka neni auto na rychlou jizdu...a klidne se vsadim ze Octavia I. ani jedna krome 1.8 T a 1.8 T RS celou D1 150 neudrzi...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 13.11.2005 00:35, RE: moje zkušenost...
golf tdi napisał:
Ty se neumis rozjet z tdi na dvojky to se bezne doporucuje v zimnim obdobi ?
Jestli me chces chytat za slova, tak ja to udelam taky:
- Rozjet se "s" tdi na "dvojku, coz" se bezne doporucuje ...- O tom to prave je, ze u tdi se v zime hlavne doporucuje, misto aby se jezdilo...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 13.11.2005 00:37, RE: moje zkušenost...
Michal napisał:
To jste presne vy,ridici kteri si koupi oktavku,myslej si ze jsou mistri sveta a pak blokujou levy pruh dalnice...kdy uz sakra pochopite ze oktavka neni auto na rychlou jizdu...a klidne se vsadim ze Octavia I. ani jedna krome 1.8 T a 1.8 T RS celou D1 150 neudrzi...
... vo co ti de?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 13.11.2005 11:30, RE: moje zkušenost...
Michal napisał:
To jste presne vy,ridici kteri si koupi oktavku,myslej si ze jsou mistri sveta a pak blokujou levy pruh dalnice...kdy uz sakra pochopite ze oktavka neni auto na rychlou jizdu...a klidne se vsadim ze Octavia I. ani jedna krome 1.8 T a 1.8 T RS celou D1 150 neudrzi...
Zdar chlape.Tak kdyz sazka,tak sazka.O co se chces vsadit ze s Octavii 1.9TDi 66kW pojedu celou D1 Nad 150km/h. Treba o Tvoje a nebo moje auto???Souhlasis?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 13.11.2005 12:20, RE: moje zkušenost...
Roman napisał:
Zdar chlape.Tak kdyz sazka,tak sazka.O co se chces vsadit ze s Octavii 1.9TDi 66kW pojedu celou D1 Nad 150km/h. Treba o Tvoje a nebo moje auto???Souhlasis?
Já ti do toho nechci kecat, ale co omezení na dálnici? Regulace jízdy do jednoho pruhu apod. Myslím, že o auťák bys přišel po pár kilometrech. Samozřejmě při sázce, že ti neklesne pod 150 okamžitá rychlost. A nemyslím, že by se povedlo i udržet celou D1 aspoň na průměrné rychlosti 150 km/h.
Ale jestli se cejtíš a máš auťáky na rozdávání, rád se zajedu podívat. )
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 13.11.2005 14:06, 1,6 převodovka
Měl jsem už dvě octavie 1,6 74KW a u obou jsem měl jeden a ten samý problém, zhruba při 150 000 km se totálně vysypala převodovka, nová stojí cca 40 000 Kč, za což se dá pořídit min. 10x váha vzduchu na TDI, tak nevím jestli jsem narazil na dva zmetky, ale v servisu mi řekli, že je to docela častá závada.
reagować
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.