0
powrót
 

diskuze k tématu: Jaký je koncernový motor 1,6 TDI?

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
GSX1100G
ilość wystąpień121
data registracji02.12.2014
Wtorek 24.10.2017 20:08, RE: motor (uživatelsky) ok
mp-77@email.cz napisał:
Nebude to zcela objektivní, měl jsem ho jen krátce (náhradní auto, ujeto cca 300 kmú ale někdy i první dojem je dost důležitý :Ve skoro nové Octě III (85 kW) je tento motor na diesel velmi příjemný a troufnu si tvrdit, že 90% uživatelů by tenhle motor vyhovoval. Já jsem teda v těch 10% procentech, jelikož jsem občas "rychlík". Spotřebu jsem měl při pohodové jízdě 3,9-4,0, při lehce svižnější 4,2 - 4,5 ltr/100 km Je dost možné, že ve starších verzích to nebylo takové,že ho v mezičase vyladili - obdobně jako rozdíl mezi první 1.4 TSI a dnešní 1.4 TSI (které nyní považuji za optimální motor pro Octu III)


Tento zmiňovaný motor (85kW) v O III mám od května a přesedlal jsem na něj z výborného 1,2TSI 77kW (na který dodnes rád vzpomínám po téměř čtvrt mega km). První 3,000km jsem byl doslova a do písmene naprosto znechucen chováním této pohonné jednotky, navíc okořeněné předlouhou 5ikvaltovou převodovkou. Motor začal ožívat až na 6.000km a dnes mohu konstatovat, že jsem s ním veskrze spokojen. S čím se však NIKDY, ale NIKDY nesmířím (protože to prostě není možné) je ten 5ikvalt. Ten jakoustakous dynamiku motoru úplně zabíjí. Kvalty jsou strašně dlouhé a jet např. v koloně rychlostí pod 40 je utrpení. Dvojka řve, trojka duní. Motor má rád dálnici a nedělá mu v Německu problém i v plně zatíženém stavu udržovat trvalou rychlost 160km při velmi rozumné spotřebě. Mimochodem. Ta spotřeba je fakt úžasná. Motor jsem zajížděl velmi opatrně, ale tím nemyslím zlehka. Mohu konstatovat, že ať jezdím jakýmkoliv způsobem, nedokážu spotřebu dostat přes 5,5L/100km. Dlouhodobá od počátku činí 5,2L. Kdo však jezdí trvale pod 5L, tak si koleduje do budoucna o problémy s komplet zanesením. Zastávám názor - je potřeba po zahřátí občas honit. Závěrem bych to shrnul. Být v tom 6ikvalt, tak byl chválil a chválil a chválil.

reagować
GSX1100G
ilość wystąpień121
data registracji02.12.2014
Środa 25.10.2017 05:48, RE: Nejhorší naftový motor
Karl von Bahnhof napisał:
Z vlastní zkušenosti musím říct že tohle je nejhorší 1.6 diesel. Nejede reálná spotřeba je kolem 7.0-7.5l na 100 km ( průměr podle dotankovanych nádrží na cca 5000km) což je podle mě hodně. Co s týká kultivovanosti je to jeden z nejméně kultivovaných diesel motorů. Co se týká jízdy do 2750 ot/min. nejede a kolem 3500 ot/min je konec. Takže když potřebujete něco předjet je to poměrně adrenalin takže při každém předjíždění doporučuji min 2x takový prostor než jaký jste zvyklý. Takže z mé 3 leté zkušenosti říkám ze tento motor je dobrý pokud nikam nespěcháte neřešíte spotřebu a nebudete mít nutkání předjíždět jinak vám doporučuji jinou motorizaci. Nebo jiný vůz. PS. Řešil jsem stejnou otázku nakonec jsem koupil Kiu Ceed 1.6 CRDI 94 kw. A musím říci ze v porovnání s octavií 1.6 tdi to je jiná dimenze. A teď obhájci tdi motoru můžete začít veřejný lynč.


Nejde tady přeci o lynčování, ale o vytvoření co nejobjektivnějšího a nezaujatého pohledu na věc. Napsat, že reálná spotřeba je "kolem 7-7,5L" je prostě nepravda, a na to musím reagovat. Vůbec nevím, co bych musel s autem dělat, abych se dostal přes 6,5l spotřebu. I při přetíženém vozidle po německých dálnicích jsem jezdil pořád v levém pruhu a nedostal jsem se k uvedené hranici. Takže sedm litrů je prostě naprostý, ale naprostý nesmysl. Ostatní posoudit neumím, jelikož jsem žádným konkurenčním dieselem nejel, takže se k tomu vyjadřovat nemohu. Co by se však zcela určitě zlepšit dalo je odhlučnění a pak ten mnou opakovaný 6ý stupeň místo pátého.....

reagować
Wolodyjowski
ilość wystąpień5
data registracji24.04.2012
Niedziela 29.10.2017 15:41, Zajímavé...
Při kontrolách ojetých vozidel (převážně Octavia) s motory 1,6 TDI /77 kW jsme nikdy nepostrádali výkon a pocitově byl dojem z této motorizace spíše takový, že motor táhne lépe, než by odpovídalo údajům o výkonových parametrech.

Dle nedávného měření na motorové brzdě (Svět Motorů - Vaculík ) bylo zjištěno nikoliv 77 ale kolem 90 kW reálně, což tento dojem spíše potvrzuje než vyvrací.
reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Niedziela 29.10.2017 17:31, RE: Zajímavé...
Wolodyjowski napisał:
Při kontrolách ojetých vozidel (převážně Octavia) s motory 1,6 TDI /77 kW jsme nikdy nepostrádali výkon a pocitově byl dojem z této motorizace spíše takový, že motor táhne lépe, než by odpovídalo údajům o výkonových parametrech.Dle nedávného měření na motorové brzdě (Svět Motorů - Vaculík ) bylo zjištěno nikoliv 77 ale kolem 90 kW reálně, což tento dojem spíše potvrzuje než vyvrací.


Nic proti tomuto traktoru, ale SM je tak proflákláý reklamou na škodovku, že bych jim nevěřil ani dobrý den...
reagować
Wolodyjowski
ilość wystąpień5
data registracji24.04.2012
Wtorek 31.10.2017 11:35, 1,6 TDI
Osobně jsem nikdy neměl a ani nechtěl diesel, nicméně 1,6 TDI bych "traktorem" nenazýval...Jsou mnohem horší motory
Vaculík má svoje specifika, ale občas se lze od něj něco dozvědět. Bude-li to možné, ověříme jím zjištěné údaje...
reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Wtorek 31.10.2017 13:33, RE:
V poslední době jsem nejel větším traktorem, zkus mi napovědět, který motor je horší ve zvukovém projevu
reagować
MadMirek
ilość wystąpień1
data registracji04.11.2017
Sobota 04.11.2017 16:39, Celkově spokojený
Uvedený motor mám ve své služební koktávce 2012 / 225 000km. Z prvu jsem nebyl nadšený, ale časem jsem jí přišel na chuť i když mám rád větší objemy motorů. Musel jsem na tento typ motoru pouze upravit styl jizdy a to dřívějším podřazováním a pozdějším odřazováním pokud potrebuji jet rychlejsi tempo. S předjížděním to není někdy snadné, ale rozhodně ne tragické. Nemám problém na nádrž udělat 1000km a to opravdu nejezdím na spotřebu. Při dálničním provozu je dokonce akcelerace mezi 120-140km/hod stejná jako u silnější 2.0l kubatury. Pro rodinu ideální volba. Není to trhač asfaltu, ale svojí práci udělá dobře. Dokonce jsem odmítl novou generaci koktávky z důvodů po každých 700km tankovat.
reagować
Pippo
ilość wystąpień6
data registracji22.09.2019
Środa 01.06.2022 10:59, RE: motor (uživatelsky) ok
Zajímavé. Tento příspěvek už je sice dost starý, ale přesto mě zaujal. Mám totiž 1.6 tdi 85 kW v Seatu Leon (2017) a pod 5,0 se lze dostat opravdu jen s velkou snahou. Ta 5st. převodovka je opravdu nešťastná věc. Jednou jedenkrát jsem jel za 4,0, ovšem to bylo z hor do nížiny ve veeeelmi poklidném tempu.
reagować
UteklZHor
ilość wystąpień1
data registracji10.05.2024
Piątek 10.05.2024 21:05, 1.6 tdi 77kw O2
Zdravím vespolek, byť taky dost opožděně... Dneska jsem si v půjčovně šel pro O2 1.9, ale vyklubala se z ní 1.6, což jsem zjistil až po 30km cca.. do ORV jsem hned nekoukal...
Nejsem žádný znalec, mám najeto pár set tisíc na všem možném ...

Jo, je trochu vláčnější než teda 1.9, ale už mi není 20 a nějak se mi ta pohoda docela zamlouvá. Zrychlení má jako staré atmo 6válce... na klasické tdi je velmi tichá..ani zdaleka traktor...
5kvalt je hodně natažený, dá se zvyknout. Na dálnici pojedu o víkendu, tak uvidíme...
Ale upřímně jsem takový projev nečekal a ta pohoda, co z toho motoru jde, je pro mě nakažlivá...
Jinak je to 2011, podvozek pevný, tichý, neplave, v interiéru ticho, vnitřek velmi pěkný, volant měněný..
Zvenku obouchané, ale motoricky a "komfortově" jsem z toho příjemně vedle.
Najeto má 407k, půjčovna je při autoservisu a zjevně se o ni starají..

Si ji snad koupím

Hezký víkend
Pepa
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.