anonym napisał:
Koupit za 200tis. slušnou ojetinu vozu stř. třídy není až tak jednoduché. Měl by ses připravit na to, že budeš tak 3. majitel, bude to mít okolo 200tis. najeto a nějaký ten šrám za sebou...v lepším případě. To nemyslím ve zlém, i v tomto stavu za rozumnou cenu může takovéto auto udělat dobrou službu. Zvlášť, když se ho nechystáš trápit ročním nájezdem 50tis. km v nějakém firemním režimu. Ale mířil bych do středu nabídky, dobře ojetá a slušná auta nejsou levná. V neposlední řadě bych si taky rozm...
Předpokládám, že to není reakce na můj komentář.
Nicméně si myslím, že se najdou i lidé, kteří si koupí rodinné auto a nemění ho každá 3 roky a nenajedou na něm třeba 50 tisíc/rok. A to je přesně ta skupina aut, na která je potřeba se zaměřit. A protože nabídka výrazně převyšuje poptávku, tak se dá takové auto v rozumném časovém horizontu najít. Auta z dovozu jsou dobrou alternativou a i přes velký nájezd na tom bývají technicky mnohem lépe než stejně stará auta provozovaná u nás.
Já nejsem nějaký zkušený autobazarní harcovník, to spíše až přes tu techniku, co se v autě nachází, ale své dosavadní auto jsem v bazaru koupil jako dovoz z D. Byla to 8-mi letá ojetina za necelých 150 tisíc, což i dnes pro můj nájezd 10 kkm/rok beru jako rozumné, ačkoliv se jistě najde někdo, kdo má zaručené argumenty, že to dělám špatně. Ovšem moje zkušenost má pro mě vyšší vypovídací hodnotu než zkušenost anonymního diskutéra. Za 5 let, co tohle auto mám, tak mi vyhořely diody v altíku a praskl chladič (vyložené závady - ale i tak jsem s nimi dojel domů). A pokud na autě něco potřebuji udělat (rozvody, tlumiče), nemám problém do autorizáku zajet, když jsem ušetřil několik set tisíc na samotném autě. Ovšemže třeba olej a filtry a takový prkotiny si vyměním sám.
Ojetý auto by měl kupovat ten, kdo má alespoň základní přehled a umí vzít do ruky šroubovák, pro humanitně vzdělané se vyrábí auta nová (nemyslím to hanlivě, spíše ze zkušenosti). V naší zemi ovšem potřebuje jezdit i humanitně vzdělaný člověk, který nemá moc peněz, a to je kámen úrazu, protože na špatné volbě nejstarších aut se může projevit ten fakt, že do auta nateklo víc peněz, než se předpokládalo.
Často se tady posuzuje výhodnost/nevýhodnost oprav v porovnání s pořízením nového (myslím tím jiného ojetého) stroje, a to se porovnává z hledisky hodnoty starého vozu. Podle mě je to kritérium zcestné, to byste na některý auto nemohli pořídit nový gumy a u některých ani natankovat plnou.