Martin napisał:
Mam dotaz na redakci, mam TDI 81kw a stavalo se mi, ze motor za jizdy z niceho nic ztratil vykon a byl problem jet 100 km/h po rovine, nekdy stacilo znovu nastartovat a bylo to v pohode, dokud neprislo treba stoupani a motor treba v polovine kopce najednou jak kdyz prepnul do nouzoveho rezimu a zase byl priserne liny. nekdy stacilo znovu nastartovat, nekdy pomohlo na 2 - 3 minutky zastavit a nechat lehce vychladnout motor. Cim to muze byt? Nejezdim jak dobytek takze auto setrim, olej menim po 10...
Naprosto shodné symptomy měl kamarád u jeho octávie, stejně se to i odstraňovalo, výsledkem bylo zatuhlé ovládání lopatek - vyřešila výměna turba. Podotýkám že auto mělo najeto poctivých 80 tis.km.
Sám jezdím s oct. 81 KW z roku 5/2000, má najeto 196 tis a funguje naprosto perfektně - původní turbo, původní váha vzduchu!!! - nechápu, běžně dosahuji tachometrových 210 na rovných dálnicích v DE (ne trvalých!) spotřeba oleje neznatelná, chovám se k tomu ale slušně i když je firemní, jezdím přesně tak jak je napsano autorem článku, dokonce se mi ani nekroutí kotouče, což je běžná věc (kolega je už má 3x měněny (já 1x)- má o 10 tis. více najeto) .