Paul napisał:
U těhle motorů bývá problém s lambdami a katalyzátory (i když u benzínů tohoto stáří to bývá problém obecně). Diagnostika to ukázat může ale nemusí. Nejlepší by bylo zajet na emisní kontrolu, kde tyto problémy snadno odhalí. Problém může být i v samotné řídící jednotce, ale to bych řešil až po těch emisích.
Netěsnost palivové soustavy je možná taky. Ale začal bych emisemi.
Mám přesně toto auto s přesně tímto motorem (AEE). Pouze rok výroby mám 1997. Po připojení k VAG diagnostice je v sekci motor samozřejmě vada Lambda sondy vidět. Hodnoty Lambdy jsou tam vidět taktéž. Na žádné emise se z tohoto důvodu nemusí. Jediné co je fakt, že se nerozsvítí na palubovce kontrolka "Check engine" nebo něco podobného. To v té době ještě nebylo.
Spotřeba u tohoto motoru závisí velmi na zatížení a hlavně na teplotě. S těžkou Octavií má co dělat a tak pokud jedete v -20°C se studeným motorem krátkou pojížďku cca 2km, tak průměrná spotřeba je okolo 20litrů na 100km. Nevěřícím mohu za vhodných klimatických podmínek kdykoliv demonstrovat. Průměrné se s tímto vozem dá jezdit asi za 9 litrů na 100km při kombinaci 60 procent město a 40 couračky do 10 km kolem. Zajímavá je i spotřeba na dálnici. Při 150km/h je okamžitá spotřeba cca 13 litrů na 100km.
Z otázky jsem pochopil, že došlo ke změně spotřeby. Proto se u pána asi projevila nějaká závada, nechápu že ji jeho automechanik nedokáže odstranit (z toho, že píše "diagnostika neukázala chybu" usuzuji, že v nějakém servisu byl). Uvedená zvýšená spotřeba navyšuje náklady na palivo o cca 2Kč na 1km, stálo by tedy asi za to investovat nějaké peníze do řešení. Znova kontrola Lambdy na VAGu, kontrola tlaků ve válcích, kontrola chodu motoru (nejede na 3 válce?, nezní divně?), opravdu vážně neprosakuje nikde benzín?, nejsou přidřené brzdy?