Muroň napisał:
David V napisał:
Podstatné je, kdo cvaká opravu a jak staré auto se opravuje. Pokud je to zánovní auto a platí pojišťovna, opravuje autorizovaný servis. Pokud jsem se starou Oktávkou zbořil sloupek u brány, dostane šanci Auto Kelly. Jinak článek v podstatě nic nového nepřinesl.
Já si myslím, že určitěééé
. Vlastní zkušenost: Předloni jsem vlastní vinou naboural čelně auto do sloupu (havarijní pojistku jsem neměl), nárazník, čelo a kapota zdeformované, ulomená špička nosníku karoserie (muselo na stolici) atd. Oprava v Auto Kelly (se subopravou u klempíře se stolicí) cca 15tis. Ani jsem nezjišťoval, kolik by si řekli v autorizáku, cena opravy by pravděpodobně převýšila prodejní cenu auta. Loni do mě nabourala zezadu pani, prohnutý zadní nárazník a mírně promáčklé víko kufru. Výměna nárazníku za nový a narovnání víka kufru v autorizovaném smluvním servisu pojišťovny viníka cca 18 tis. Ale připouštím, že programy běžných servisních prohlídek pro starší vozy jsou u autorizáků někdy zajímavé.
Programy pro starší auta jsou někde možná zajímavé. Nicméně před 3 týdny jsme byl s Yarisem v Toyota Emil Frey na Černém Mostě v Praze, a přestože mi slečna po telefonu slíbila garančku po 60tkm a 4 letech za 5600 kč s DPH a v ceníku v PDF mají tuto garančku za 5800 kč, tak technik mi na místě napsal předběžnou cenu 6500 kč s tím, že mají podle smlouvy možnost tuto cenu navýšit o dalších 10%. Když jsem se technika ptal v čem tkví navýšení ceny na 6500, tak mi řekl, že je to z důvodu "že auto je staré" (r.v. 2008) a proto se účtuje 1h práce navíc. O tom nikde v jejich materiálech nebyla ani zmínka a ani slečna na telefonu se o tom nezmínila. Protože s technikem nebyla řeč, trval si pořád na svém, tak jsem si nechal zavolat jeho šéfa. S ním jsem po chvíli dohodl předběžnou cenu co předem slíbili.
Tzn. ne všude je zákazník se starším autem oceněn, že i po záruce jezdí do autorizáku. Např. v Toyotě Emil Frey Černý Most nemají problém klientovi říct: máš 4,5 roku staré auto, tak si za garančku připlať skoro 1000kč proti zákazníkům co mají auto v záruce.
Nicméně, radši budu jezdit dál do autorizáku. Protože nemám chuť hledat spolehlivého garážistu. Vždy ale budu ochoten platit jen předběžně slíbenou cenu. Samozřejmě jsem ochotný zaplatit vícepráce, ale jen konkrétní a ne platit pár tisíc navíc a nevědět za co...