Petr S napisał:
To ze u Feldy nebyl nikdy crash test provedeny jeste neznamena ze na tom bude stejne jako Almera. To je prece totalni spekulace. Pokud byla Almera z 1999 propadak, tak o 5 let konstrukcne starsi Felda bude nejspis uplna katastrofa a rozhodne bych radsi sedel v te Almere.
O tom, zda je bezpečnější Felicia nebo Almera, se tu nemá cenu přít. Řěšit bezpečnost (pasivní) u vozů, kde je její úroveň mizerná nebo ještě horší, je v důsledku jedno.
Obvzláště mě vždy pobaví názory typu - ono "už" to má airbagy, tak to je bezpečnější. Že u prvních konzumních vozů, které měly airbag, jejich funkce nebyla vždy nejlepší, se ani nechci zmiňovat. Že u vozů, kde dochází díky měkkosti konstrukce k nezanedbatelnému posunu volantu do interiéru, podle mě nemá cenu bagy řešit. Obvzláště ,když stejně beztak měly být po x-letech vyměněny...
Felicia má podle mě jednu zásadní chybu - měla přijít tak o pět let dřív. Kdyby byla v téhle (ne)kvalitě již v roce 89, tak by to podle mě prostě byla pecka. Jenže přiznejme si, že kvalitativní posun musel přinést vůdce ze spolkové země...
Škoda ale stále pokulhává (můj názor). Když konečně udělají pekáč, co za něco stojí, přijde "záchranná brzda" v podobě facky od matičky VW. Fabia 1 zcela dojížděla na motorizace a přesto se jednalo v dané době a v dané třídě o jendo z nejlepších aut (až na motory obecně), Fabia 2 zase musela stavět na starém základu. Opravdu by mě zajímalo, proč. Levnější výroba za tím podle mě nebude (Ibiza není nijak zásadně cenově odlišná). Časová tíseň taky ne. Fabii 2 by klidně mohli představit o rok později...
Superb 2 je taky konečně slušný koráb. Na Škodu až moc. A tak čekám, že opět přiletí víte co od matičky, aby její vlastní Pašík nebyl v ohrožení.
Myslím, že osud konečně našel pro Škodu postavení "nomen omen". Je to prostě š(Š)koda.