Alfa napisał:
A múžeš mi prosimtě vyjmenovat, kolik aut z 89 má ABS a airbagy?? A vyjmenovat které další bezpečnostní vybavení kromě těchto dvou a tuhé kastle znáš (které se dnes montuje do "obyčejných aut"......takže ESP samozřejmě odpadá)??
P.S.: Při brždění před nárazem do stromu bych ABS nebral jako výhodu (taky proč si zhoršovat brzdný účinek nějakým ABS, když potřebuju před nárazem zabrzdit co to jen jde). Mimochodem pro řidiče, kteří umí brzdit a ne jen dupnout na pedál a stát na něm, ať se děje cokol...
Mám Formana 135 LXi/94, takže taky bez ABS a airbagu, a co mi udělala kamarádova Felicie 1,3 SPI s ABSkem, nikomu nepřeju.
Nejen že nezabrzdila, ale nakopla mne do pedálu tak, že jsem leknutím málem opustil silnici. Jen bych se bál jezdit s vyndanou pojistkou ABS, ono to tam má připojený nejen ABS, spíš bych se pokusil o vypínač, třeba i ovládaný poklesem vnější teploty - za tepla vypnout a brzdit natvrdo do zablokování, protože ať si říká kdo chce co chce, stojící kolo má na suchu nejlepší brzdný efekt, ale skutečně jen na suchu, a jak teplota spadne - zapnout a brzdit s elektronikou. A asi by to mělo zapínat i když je mokro, jen nevím, jak by to auto poznalo ještě před zabržděním, kdy si Centrální Mozek Plechovky přechroustá údaje ze snímačů otáček kol a akcelerometrů a podle toho odlehčuje jednotlivé válce. Od zapnutí stěračů nebo čidla deště je to sporné, často je cesta mokrá, už neprší a protože před námi nic nejede, máme stěrače vypnuté, a opačně - v létě si čas od času i na suchu ostříkneme a setřeme sklo. Spíš je to pohodlnost autorů systémů ABS, že odblokovávací funkce brzd je nevyřaditelná a systém ji řidiči vnucuje i v případě, kdy by nouzové brždění trvalým plným tlakem bez pulzace bylo vhodnější. Každopádně toto určují lidé, kteří tvrdí, že trvale fungující ABS je menší zlo, než řidičem vypnuté - i když naše každodenní praxe potvrzuje opak. Jinak kdo umí jezdit a jen tak nezpanikaří, brzdí už sám přerušovaně vždycky, kdy větří menší přilnavost, a hlavně, kolegové a i kolegyně řidiči a řidičky, CHCE TO PŘEDVÍDAT. Lidká blbost je bohužel nepředvídatelná a tak budem muset dál jezdit se systémy konstruovanými pro blbce.