Reno napisał:
jojo, sotva padla opona, začalo se jezdit pro vraky do Německa
Ne vždy a ne každý tahal vraky. Já osobně se postaral o spoustu tehdy úžasných a nádherných aut, za ceny nového fanouše. Kolem té stovky se dala zajisti (s CH) nádherná, zachovalá málo jetá R21 2,2 ve slušné výbavě (tehdy automatická klima!!!, pal.PC...) , spoustu nádherných BX - kdo chtěl atmosferu pro velký nájezd - BX nebo menší 309(205) byla dobrá volba. Kdo měl jenom trošku víc peněz, 405 byla v té době naprosto neporazotelná volba. Teď si tak uvědomuji, že jsem vyjmenoval samé frantíky, ale v CH to byla opravdu dobrá volba a cena jednoznačně hrála pro. I pro ty, kteří chtěly třebas něco ostřejšího (205GTI,405T16...). MB/BMW bylo pro trochu movitější. Nechtělo se nám zaplavovat trh různými svařeninami, bohužel se o to postarali ostatní, a to v hojném počtu. Takže se tady nakonec nazhromáždilo takové smetiště, v podobě jedničkových golfů, různých polorozpadlých passatů, ale i třeba báwů, které toho měli za sebou opravdu hodně. Občas se nám podařilo sehnat nějakou premiovku za rozumný peníz (nějaká ta dvojka ze švédska), někdy pěkná 525 - ale trh byl rozdělen, řekl bych na tyto základní zákazníky: 1) nový favorit, 2) nějaký slušný dovoz za cenu fanouše, 3) nějaký vrak (ale zato BMW třeba) za cenu fanouše, 4) za dvoj-tří-čtyř násobek ceny fanouše opravdové auto. Ale jasná věc-vydělat se na tom dal opravdu balík, a pokud někdo měl žaludek prodávat ty jedničková golfy za 80-120 litrů, ten z toho musí žít snad dodnes. Tady byl tehdy tak neuvěřitelný hlad po nějakém tom "zápaďáckém zázraku", že s tím začal kšeftovat každý "Ferda od vedle".