Tomáš napisał:
No to co píšete je úplně normální. 1,6 felecie má 75 koní a v papírech tuším max rychlost 170 km/h. Mondeo 2,0 a Passat B5 TDI jsou přirozeně někde úplně jinde. To nemůžete srovnávat. Podle testů renomovaných časopisů většina aut nejede tolik, kolik udává výrobce. ty si většinou trochu fandí.Těžko může mít auto se 75 ks a aerodynamickým koeficientem Cx 0,35 stejnou max rychlost, jaklo auta co mají o cca 50 ks více, navíc Cx 0,29 (Passat), nebo 0,31 (Mondeo).
Mezinárodní předpis EHK/OSN č. 39 a evropská směrnice 75/443/EHS jsou odkazovány v právním řádu ČR. Podle norem NESMÍ nikdy rychlost tachometru ukazovat více než je reálná rychlost auta. Obvykle výrobci aut používají odchylku 5%. Tedy, pokud jedete podle tachometru 100kmh, pak se auto pohybuje rychlostí 95kmh. Předpokladem je ale použití největších povolených (výrobcem vozu, ne dle TP - zde je množství podivných variací dle zapisovatele) pneumatik se 100% vzorkem a plným huštěním. Pokud tedy nějaký šmudla zde kritizující nevěří tachometru ve škodovkách, nechť jezdí na normálních pneumatikách a ne na ojetých a podhuštěných, jakž to zřejmě je. Zajímavá je ale odchylka v počtu ujetých km. Pokud na každých 100km ujedeme pouze 95 a méně, docela slušně ušetříme na dani, případně vyděláme na pasažárech, pokud jsme taxi. Další možnou odchylkou je odchylka rafičky tachometru - např. o 5kmh, která se pak ale nezvyšuje podle zvyšující se rychlosti. Možnosti kontroly jsou, jak jste již psali GPS, preventivní radar, kontola pomocí cykloráfku s computerem připevněným na autě a nebo pomocí tempomatu a vynulování počítadla ujetých km a průměrné rychlosti na dálnici.