Zdravim,
myslim si, ze uz nejake zkusenosti s Fabii mam, tak se pokusim vyjadrit sve poznatky. 1.2 HTP 12V je obstojny motor, jizda ve meste neni zadny problem, jizda na dalnici ... da se bez problemu udrzovat nejen 130, ale i vice, trosku problem je na okreskach, relativne slusne zrychluje tak do 90, pak uz je reakce vlazna, takze predjeti kamionu na okresce, pokud jede kolem 100 vyzaduje celkem dost casu. Take se celkem promita obsazenost auta, ve dvou to jde, plne auto a delsi trasa, zadna vyhra. Spotreba dle stylu, 6.5 je realne, ale pojizdeni ve meste muze byt klidne i kolem 8 - 9, hodne zalezi na noze. 1.2 6V ... ac se v nizkych otackach zda, ze se snazi zrychlovat, rychle vadne a do otacek se ji moc nechce, je to videt na grafech k motorum na webu. 1.4 MPi ... dost hladovej motor, mene reaguje na zatizeni vozu, spotreba tak o litr az dva vyssi, jine prevody nez 1.2, jednadvojka se pri jizde ve meste jevi zivejsi /ale je to dano i zvukem motoru a jinejma prevodama/. Optimalni motor 1.4 16V 55kW ... papka kolem 7, slusne jede, na dalnici ticha, jinej prevod nez 74kW, /toci min otacek/, 74kW zadnej zazrak, vyhnanej vykon, nutno tocit, brzy zacina zrat olej, pro cloveka, kterej chce motor tocit a nevadi mu vyssi spotreba, jde pouzit. 1.9Sdi ... je to lenoch, neresi prazdne/plne auto, reakce na plyn stejne ... temer zadne
. 1.4 TDi ... kdo nezazil, neuveri, celkem to jede, ale pozitek z jizdy = 0 ... v zime po nastartovani hroznej zvuk, strasne se klepe, na volnobeh se chveje i tepla,slusna spotreba, ale komfort = 0. 1.9TDi 74kW ... opravu slusne jede, ale hodi se spis k oktavce, na fabku je dost tezkej /u vsech TDi problem s vahou vzduchu, ale to je normal/. Turbo vydrzi dle zachazeni, nekomu 45t, nekomu 150t i vic. Kdo chce naftu, asi nejlepsi volba. 2.0 85kW ... prijemne mne prekvapil, moc se o nem nemluvi, je jich malo, jednu dobu pozastaven kvuli chlazeni??, papirove vykon nic moc, zrychleni slusne, kroutak obstojnej, zase tak moc to nezere ... da se kolem 8,5 , mesto samozrejme vic. Na plyn reaguje obstojne, nalozeni auta temer nepozna. U tech 2.0 byva hodne slusna vybava. Ale osobne bych doporucil 1.4 16V 55kW, jede, nesype se, nezere, pokud jezdite mesto a obcas na chalupu i 1.2 12V bude stacit.
Pro rejpaly ... chapu, ze jizda autem, ktere ma vyssi vykon je prijemnejsi a pohodovejsi, ale pokud ma byt auto brano hlavne jako premistovadlo, Fabka staci. Jeste pro info ... pri slusnejsim motoru je rozumne odstranit oznaceni motorizace, kradou se i podle oznaceni motoru
K pohodli ... nafty maji pridavny topny element, zacinaji v zime drive topit, 1.2 pri teplote kolem - 10 se na volnobeh temer neohriva, pri jizde to problem neni, ale nastartovat a nechat to na volnobeh rozmrazit je na DLOUHO
1.4 a 2.0 topi slusne. Tot vse ... J. ... jsem z MB