Canondal napisał:
S hodnocením tohoto motoru nemůžu souhlasit. Za 4 roky mám najeto 195.000 km (55 kW, Combi), dlouhodobá spotřeba těsně nad 6l/100 km, velmi vysoké servisní náklady (prohlídka na 180.000 km stála 30.000,- Kč - a to jsem nehlásil žádné závady). Jezdím v drtivé většině sám, to ještě ujde, ačkoliv předjíždění si musím velmi pečlivě rozmýšlet, vzhledem k charakteristice motoru. Na dálnici se to po chvíli dokáže rozjet na tachometrových 195 km/hod, nad 140 km/hod to však zrychluje jen velmi neochotně....
co by jsi chtěl za 30kolíků ve 180 000 km- jen si to spočítej : rozvody , olej , olejový filtr , vzduchový filtr , prachový filtr , svíčky , brzdové destičky možná i kotouče , práce , atd . atd. tak se nediv jak trouba když jsi nehlásil žadný závady že to je tak drahý !!!!!! Každá prohlídka každých 90tis. km je nejmastnější .
A s autorem úvodního článku nemohu souhlasit : zamrzání klikové skříně - toto byl problém jen pár vozidel serie , a ti co patří do této serie a jezdí na prohlídky do autorizovaného servisu tak už to mají dávno odstraněné - domontováním přídavného vyhřívání hadice . A to o té převodovce a tlumičích JE PĚKNÝ BLÁBOL .