Tom napisał:
Srovnával jsem to čistě teoreticky jen kvůli podobnosti výkonů. Uznávám že forman zapadá do 80.let, a jeho motor OHV je kromě vstřikování ještě mnohem starší, ale to ostatně SDi taky, pokud se nemýlím, tak kromě vstřikovacího čerpadla a samozřejmě jiných rozměrů má tento motor kořeny už v 70.létech, jakožto VW Golf I. 1.5 D, 1.6D apod., výkonově se tyto motory o moc neliší a možná že byl i lepší poměr výkon/objem...
Jinak 72 Ah už je ok, a letošní zima byla opravdu krutá, a vytrvalá, nejednou js...
SDI opravdu vychází ze staré 1,9 D používané např ve Felicii, oproti ní má ale přímé vstřikování paliva, které sice zhoršuje kulturu chodu a hlučnost motoru, rovněž běh motoru je tvrdší, ale zase u něj nedochází k tepelnému namáhání hlavy, takže je možná jízda na plný plyn bez fatálních následků (prasklá hlava, nejčastěji mezi 2 a 3 válcem), motor používá spolehlivé rotační čerpadlo s jedním pístem a rozdělovačem Bosch VE(číslo ź hlavy nevim
..), Oproti svému vzoru by měl mít již jinak řešený spoj spodní řemenice rozvodů s klikovým hřídelem, takže by nemělo docházet náhlému protočení řemenice a potkání motoru.
Jinak předjíždět s ním je fakt zážitek, ale na klidnou jízdu je podle mě dostačující. TDI je přirozeně o něčem jiném, ale také má složitější techniku (motor PDE se sdruženými vstřikovači, které mohou odejít, resp jejich elektromagneticky ovládaný přepouštěcí ventil, kterým se reguluje množství nafty na příslušný válec).