Cztwartek 26.11.2009 00:27,
fábie
F1 byla dle mého názoru v součtu svých vlastností a užitkové hodnoty slušné až nadprůměrné auto.
ALE:
Začnu u lepšího: podvozek si dal hodně líbit, karoserie byla na svou dobu prosta skrutu, ovšem v krizi kombinace měkkých per a tvrdých tlumičů zavařila asi hodně horkým hlavám. Typicky se to ukázalo na mokru a na štěrkovitém povrchu, kdy fabie absolutně neposlouchala jakýkoli prudší povel od řidiče. Na F1 se mi líbil posilovač, ve své třídě unikum. Řazení a řízení nad úrovní doby. Strohost interiéru a jeho odolnost beru dodnes spíše jako silnou stránku Fabie 1. Volkswagen také promluvil do logiky ovládacích prvků a fíčur, které i přes svou spartánskost dělaly co měly a byly skutečně uživatelsky velice příjemné (automatické uzavření kufru při rychlostech nad 5 km a jeho blokace do chvíle otevření dveří řidiče atd.) Fabie 1 je na rozdíl od F2 skutečnou revolucí ve výrobě škodovek směrem k lepšímu (ne nejlepšímu, vzhledem k potenciálu a kvalifikaci CZ a výrobní levné síle naprosto nevyužitý, bohužel) . Ovšem jako každý vůz, má i F1 spousty drobných i větších průserů a právě na nich lze vysledovat pokračující ignoranství a zkostnatělost VW potažmo Škody. Budu jmenovat jen pár buranských fópá jinak vyspělého vozu:
Motory: 1,4 MPI - Favorití vzpomínky v těžším těle - jak to asi mohlo dopadnout - měl jsem 1,4 50kW = porod, co zrychlování, to pedál opřený o kobereček. Můj průměr za 80 tis km 7,6 l/100 km.
nástupce 1,2 MPI/HTP = průser na 2. To, že tahle věc opustila výkres beru dodnes jako omyl a myslím, že VW měla s tímto motorem maximálně úmysl ovládnout trh se sekačkami na trávu, nebo pletacími stroji. Vyvažovací hřídel natřikrát uložený, je hudba třicátých až padesátých let minulého století. Ďábelská věc vždy, když míjí značku konec obce- šestnáckrát fuj.
Konstrukce:
Kosti, kosti, kosti - kdo do 100 tisíc něměnil třikrát kosti přední nápravy, neví co je to fábie. Zajímavé je, že ostatní automobilky takovéto nedostatky odstraní nejpozději do faceliftu, Fabii tohle doprovází do další generace. To potvrzuje (nejen) mou teorii, že Český trh je jakousi zkušebnou nekritického zbožšťování produktů VW. Normální člověk kroutí hlavou a spílá prodejci a servisu, poučený VWschofeur plísní připomínky o nespolehlivosti těchto prvků ostaní provozovatele za to, že nejsou opatrní/že je to normální/že ostaní značky se serou víc a podobný bláboly. To je syndrom patrný i v místních diskuzích.
Dá se pokračovat, ale je to zbytečné.
Mohu být libovolně nad věcí a vážit na kyvných vahách, ale beztak budu za blba, který se pustil do škodovek. Už jen začátek článku je alibismem, který případného připomínkovače pasuje do role nespokojence a morouse, který nepřeje Českému úspěchu. Zajímavé je, že u ostaních článků podobnou omluvenku nenajdeme...
reagować