0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1,2 HTP a dojmy po prvních 60 tis. km.

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.11.2009 00:56, hm
Klasický normální řidič, já doufám taky, ale musím majitele přirovnat ke svým známým, které jsem o víkendu vezl a s urážkou (těch známých) v ST 220, kteří při konci jízdy konstatovali, že na Mondeo to jede docela překvapivě solidně (vlastní totiž Passat 1.8 20V) . Na závěr jednoduše nevěřím průměrné spotřebě do 6 litrů při udávané provoz nebrzdící rychlosti . Možná stojí Fábka majiteli nějakou dobu v bazaru. Dobrou noc.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.11.2009 08:17, Fabia1 a Fabia2
Vlastnil jsem F1kombi 1,2htp asi 4 roky a ve svý podstatě se jedná o průměrně spolehlivý auto a po desingu povedenější než jeho nástupce.Motor 1,2htp skoro všichni znají je slabý ale dostačující na jízdu kolem komínu se spotřebou do 7l,mimo město a svižně jak to umožňuje motor se spotřeba snadno dostane k 9.,ale motor je dle mého lepší než 1,4mpi.Pohodlí je opravdu omezený sedačkama a střed. panelem,řazení horší průměr,řízení dobrý,brzdy rovněž,drahá výbava,servis i díly.Nová F2 je podle mě jen vyšší,ale jinak nenabízí nic navíc a snad střed. panel ještě víc omezuje pohyb pro pravou nohu a tlačí,menší prostor pro cestující ještě menší než F1.Opravdu nepohodlnáí koza.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.11.2009 08:24, RE: hm
fordík napisał:
Klasický normální řidič, já doufám taky, ale musím majitele přirovnat ke svým známým, které jsem o víkendu vezl a s urážkou (těch známých) v ST 220, kteří při konci jízdy konstatovali, že na Mondeo to jede docela překvapivě solidně (vlastní totiž Passat 1.8 20V) . Na závěr jednoduše nevěřím průměrné spotřebě do 6 litrů při udávané provoz nebrzdící rychlosti . Možná stojí Fábka majiteli nějakou dobu v bazaru. Dobrou noc.
jj STčko:), jinak tyhle fabky (před facelifem) máme v rodině 2ks SDI od novoty a potvrzuji bytelnost a prostornost (vepředu) interiéru, a to i po letech užívání, na tuto třídu aut ok. Dodnes vzpomínám jak jsme jeli ve dvou + bagáž HR a spotřeba (SDi) cca. 4,5l/100, a to jsem nejel žádnou ekorally! A i ta štreka se s fabkou dala celkem v poho zvládnout. A nerezaví.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.11.2009 08:29, Cože???
Většinu věcí jsem ochoten akceptov, ale rozhodně ne spotřebu do 6-ti litrů kombinace v tomhle.....to by odpovídalo tomu, že se s autem necháte předjíždět na okreskách i traktorem a na dálnici máte max. na 80 km/hod.... Tohle při jízdě v ČR podmínkách, kdy potřebujete auto x-krát rozpohybovat je realita na 8 ltrech.... vlastní zkušenost.. ve městě se s tím jezdí rozhodně dost přes 8 litrů
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.11.2009 08:36, Světla
O Fabii toho bylo napsáno už dost myslím,obvykle se každému do 100 tis. najetých kilometrů ozve nějaké ložisko (většinou přední kola),ale budiž.Také jsem to auto měl (jen jako služební),ale nakopal bych sám sebe do zadní části těla (kdyby to řádně šlo) v ten den kdy jsem podepsal,že to přijímám jako služební vůz.To auto naprosto nesvítí (o praskajících žárovkách raději nemluvím,aspoň že jejich výměna není složitá),ale co nesvítí,všechny okolo na silnici i ty přede mnou oslňuje už na potkávací světla a já vidím kdejakou koroptev v poli,ale silnici jen velmi těžko.Nechal jsem kvůli tomu několikrát doštelovat světla,ovšem bez valného výsledku.Až po přesednutí do Hondy Accord jsem pochopil,že světla také fungují tak,že vidím kam jedu a nikoho neoslňuji na rozdíl od Fabie,kde nevidím nic a oslňuji vše ostatní na silnici
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.11.2009 10:09, RE: Cože???
jozo napisał:
Většinu věcí jsem ochoten akceptov, ale rozhodně ne spotřebu do 6-ti litrů kombinace v tomhle.....to by odpovídalo tomu, že se s autem necháte předjíždět na okreskách i traktorem a na dálnici máte max. na 80 km/hod.... Tohle při jízdě v ČR podmínkách, kdy potřebujete auto x-krát rozpohybovat je realita na 8 ltrech.... vlastní zkušenost.. ve městě se s tím jezdí rozhodně dost přes 8 litrů
www.spritmonitor.de , prumer vsech fabii HTP 47kW je 6,66 litru, nalezeno 56 aut. Kdyz je prumer 6,66, tak verim, ze pro nekoho neni problem jet o deset procent levneji, cili za rovnych 6 litru.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.11.2009 10:13, Spolehlivé auto?
Po 40tis km se už ozývají ložiska a odešly tyčky na stabilizátoru? Nechci předpovídat, co se na podvozku podělá po dalších 40 tis, ale levné to rozhodně nebude...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.11.2009 10:35, motor
jintaj napisał:
Po 40tis km se už ozývají ložiska a odešly tyčky na stabilizátoru? Nechci předpovídat, co se na podvozku podělá po dalších 40 tis, ale levné to rozhodně nebude...
taky jsem chvílku jezdil v tomhle autě ale ten motor nemá žádnou výkonovou špičku-odspodu táhne jak 2litr ale po překročení 3tis,ot už jen řve a nejede.proto předjetí autobusu jedoucího 90-100km/h je skoro sebevražda.jinak spotřeba při pomalé jízdě bude kolem těch 6,5l ale při rychlé jízdě se rovná spotřebě právě toho dvoulitru ne-li více..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.11.2009 10:44, RE: Cože???
jozo napisał:
Většinu věcí jsem ochoten akceptov, ale rozhodně ne spotřebu do 6-ti litrů kombinace v tomhle.....to by odpovídalo tomu, že se s autem necháte předjíždět na okreskách i traktorem a na dálnici máte max. na 80 km/hod.... Tohle při jízdě v ČR podmínkách, kdy potřebujete auto x-krát rozpohybovat je realita na 8 ltrech.... vlastní zkušenost.. ve městě se s tím jezdí rozhodně dost přes 8 litrů
spotreba kolem 6l neni u tohodle auta nic vyjimecneho. tatik ma F1 s toudle motorizaci po faceliftu ve verzi elegance ci jaxe to jmenuje (proste s klimou a combi) a taky jezdi za 6-6,3l/100 km (okresky 90km/h, dalnice 110-120). do bulharska a zpet ve 3 lidech + naklad s povetsinou zapnutou klimou jsme v lete jeli tusim za 5,7l dle PP (na dalnici 120). ze ho to auto ale nechalo uz 3x na ceste (elektrika, servo, privod paliva) a pritom bylo koupeno od nova a nema ani 50k km najeto... je vec jina
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.11.2009 12:11, RE: motor
bruno napisał:
taky jsem chvílku jezdil v tomhle autě ale ten motor nemá žádnou výkonovou špičku-odspodu táhne jak 2litr ale po překročení 3tis,ot už jen řve a nejede.proto předjetí autobusu jedoucího 90-100km/h je skoro sebevražda.jinak spotřeba při pomalé jízdě bude kolem těch 6,5l ale při rychlé jízdě se rovná spotřebě právě toho dvoulitru ne-li více..
Doporučuji přečíst si zde na tipcarsu test spotřeby fabie htp 47 kw ze dne 6.10. 2005,při úsporné jízdě s naloženým vozem se dostali pod 5 litrů,ono se taky musí umět trochu jezdit.S manželkou používáme obá htp 51 kw a manželka vždy při nižší průměrné rychlosti má zhruba o litr vyšší spotřebu.Horší je to s jízdou po dálnici,tam spotřeba vůbec neodpovýdá výkonům vozidla,ale na okreskách,nebo silnicích první třídy není problém jezdit pod 6 litrů při mírném překračování rychlostních limitů.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.11.2009 12:25, RE: motor
Fanda napisał:
Doporučuji přečíst si zde na tipcarsu test spotřeby fabie htp 47 kw ze dne 6.10. 2005,při úsporné jízdě s naloženým vozem se dostali pod 5 litrů,ono se taky musí umět trochu jezdit.S manželkou používáme obá htp 51 kw a manželka vždy při nižší průměrné rychlosti má zhruba o litr vyšší spotřebu.Horší je to s jízdou po dálnici,tam spotřeba vůbec neodpovýdá výkonům vozidla,ale na okreskách,nebo silnicích první třídy není problém jezdit pod 6 litrů při mírném překračování rychlostních limitů.
ač se mi zdá recenze docela pravdivá já se služební 1.2 jezdil kolem 9ti litrů. a můj názor je že normální člověk si fábii a natož 1.2 nikdy nekoupí, vyjímku tvoří snad jen důchodci a lidé kteří auto používají jen jako nákupní tašku
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.11.2009 12:43, RE: motor
Fanda napisał:
Doporučuji přečíst si zde na tipcarsu test spotřeby fabie htp 47 kw ze dne 6.10. 2005,při úsporné jízdě s naloženým vozem se dostali pod 5 litrů,ono se taky musí umět trochu jezdit.S manželkou používáme obá htp 51 kw a manželka vždy při nižší průměrné rychlosti má zhruba o litr vyšší spotřebu.Horší je to s jízdou po dálnici,tam spotřeba vůbec neodpovýdá výkonům vozidla,ale na okreskách,nebo silnicích první třídy není problém jezdit pod 6 litrů při mírném překračování rychlostních limitů.
Tento zajímavý úkaz pozoruji taky. Manželka vždy jezdí s horší spotřebou ačkoliv mě vyčítá, že moc zrychluji a jezdím ostře do zatáček. U ní je to tím, že pozdě řadí a málo "čte" dění kolem auta, takže musí na brzdy tam, kde já bych reagoval dávno před tím sundáním nohy z plynu nebo naopak zrychlením. Zářným příkladem je cyklista, kdy se v protisměru blíží auto. Ona jede stálou rychlostí až k cyklistovi, kde zuřivě brzdí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.11.2009 13:18, RE: motor
David V napisał:
Tento zajímavý úkaz pozoruji taky. Manželka vždy jezdí s horší spotřebou ačkoliv mě vyčítá, že moc zrychluji a jezdím ostře do zatáček. U ní je to tím, že pozdě řadí a málo "čte" dění kolem auta, takže musí na brzdy tam, kde já bych reagoval dávno před tím sundáním nohy z plynu nebo naopak zrychlením. Zářným příkladem je cyklista, kdy se v protisměru blíží auto. Ona jede stálou rychlostí až k cyklistovi, kde zuřivě brzdí.
Tak to sedí, až na to, že ta moje řadí moc brzo - asi zvyk ze služební O1 TDI 66 kW. A taky s ní uměla jezdit za 6, což je tak o litr výš, než jezdí ostatní. Tyhle TDI s rotačním čerpadlem byly zlaté - sice dělaly kravál, ale nežraly a jely jak z praku...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.11.2009 14:38, překvapivě vyšší spotřeba?
Pokud na auto dáme větší kola, spotřeba jde nahoru, logicky
Tedy nic překvapivého, to snad každý ví...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.11.2009 14:42, RE: Cože???
jozo napisał:
Většinu věcí jsem ochoten akceptov, ale rozhodně ne spotřebu do 6-ti litrů kombinace v tomhle.....to by odpovídalo tomu, že se s autem necháte předjíždět na okreskách i traktorem a na dálnici máte max. na 80 km/hod.... Tohle při jízdě v ČR podmínkách, kdy potřebujete auto x-krát rozpohybovat je realita na 8 ltrech.... vlastní zkušenost.. ve městě se s tím jezdí rozhodně dost přes 8 litrů
Není zřejmé jestli je spotřeba z PP nebo dle dotankování. Pán píše že PP ukazuje o 0,3L méně. Navíc možná jezdí málo ve městě.

V Yarisu 1.3 64 kW mám průměrnou spotřebu (dotankování) po 13 tkm 6,3L/100. Jezdím z vesnice do centra Prahy, 25 km jedna jízda. Do kolon kdy pojíždím na 1, 2 se dostanu na magistrále celkem často. Navíc předpokládám že průměr kazí prvních 5 tkm kdy se auto zajíždělo (v zimě) a spotřeba šla klidně i mírně přes 7 litrů (leden/unor).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.11.2009 14:52, RE: Spolehlivé auto?
jintaj napisał:
Po 40tis km se už ozývají ložiska a odešly tyčky na stabilizátoru? Nechci předpovídat, co se na podvozku podělá po dalších 40 tis, ale levné to rozhodně nebude...
Po dalších 40 tis. odejdou zase kosti stabilizátoru, jeho gumové silentbloky a možná zase ložisko, záleží, jaké tam bylo dáno. Nic víc
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.11.2009 16:33, RE: Světla
Rover623 napisał:
O Fabii toho bylo napsáno už dost myslím,obvykle se každému do 100 tis. najetých kilometrů ozve nějaké ložisko (většinou přední kola),ale budiž.Také jsem to auto měl (jen jako služební),ale nakopal bych sám sebe do zadní části těla (kdyby to řádně šlo) v ten den kdy jsem podepsal,že to přijímám jako služební vůz.To auto naprosto nesvítí (o praskajících žárovkách raději nemluvím,aspoň že jejich výměna není složitá),ale co nesvítí,všechny okolo na silnici i ty přede mnou oslňuje už na potkávací sv...
S těmi světly máte pravdu, když jedu za tmy tak už zdálí vím, že jede fabia, protože ten mladoboleslavský zázrak mi svítí přímo do tváře místo na silnici, nechápu jak to auto mohlo dostat homologaci.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 25.11.2009 23:35, RE: Spolehlivé auto?
stowaway napisał:
Po dalších 40 tis. odejdou zase kosti stabilizátoru, jeho gumové silentbloky a možná zase ložisko, záleží, jaké tam bylo dáno. Nic víc
Nic víc? I to se mi zdá více než příliš. Takovouhle "životnost" dílů podvozku měla naposledy Š 105/120. Měl jsem chybně zato, že tohle s příchodem Favoritu skončilo. Vidím, že jsem se mýlil.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.11.2009 00:27, fábie
F1 byla dle mého názoru v součtu svých vlastností a užitkové hodnoty slušné až nadprůměrné auto.
ALE:
Začnu u lepšího: podvozek si dal hodně líbit, karoserie byla na svou dobu prosta skrutu, ovšem v krizi kombinace měkkých per a tvrdých tlumičů zavařila asi hodně horkým hlavám. Typicky se to ukázalo na mokru a na štěrkovitém povrchu, kdy fabie absolutně neposlouchala jakýkoli prudší povel od řidiče. Na F1 se mi líbil posilovač, ve své třídě unikum. Řazení a řízení nad úrovní doby. Strohost interiéru a jeho odolnost beru dodnes spíše jako silnou stránku Fabie 1. Volkswagen také promluvil do logiky ovládacích prvků a fíčur, které i přes svou spartánskost dělaly co měly a byly skutečně uživatelsky velice příjemné (automatické uzavření kufru při rychlostech nad 5 km a jeho blokace do chvíle otevření dveří řidiče atd.) Fabie 1 je na rozdíl od F2 skutečnou revolucí ve výrobě škodovek směrem k lepšímu (ne nejlepšímu, vzhledem k potenciálu a kvalifikaci CZ a výrobní levné síle naprosto nevyužitý, bohužel) . Ovšem jako každý vůz, má i F1 spousty drobných i větších průserů a právě na nich lze vysledovat pokračující ignoranství a zkostnatělost VW potažmo Škody. Budu jmenovat jen pár buranských fópá jinak vyspělého vozu:
Motory: 1,4 MPI - Favorití vzpomínky v těžším těle - jak to asi mohlo dopadnout - měl jsem 1,4 50kW = porod, co zrychlování, to pedál opřený o kobereček. Můj průměr za 80 tis km 7,6 l/100 km.
nástupce 1,2 MPI/HTP = průser na 2. To, že tahle věc opustila výkres beru dodnes jako omyl a myslím, že VW měla s tímto motorem maximálně úmysl ovládnout trh se sekačkami na trávu, nebo pletacími stroji. Vyvažovací hřídel natřikrát uložený, je hudba třicátých až padesátých let minulého století. Ďábelská věc vždy, když míjí značku konec obce- šestnáckrát fuj.
Konstrukce:
Kosti, kosti, kosti - kdo do 100 tisíc něměnil třikrát kosti přední nápravy, neví co je to fábie. Zajímavé je, že ostatní automobilky takovéto nedostatky odstraní nejpozději do faceliftu, Fabii tohle doprovází do další generace. To potvrzuje (nejen) mou teorii, že Český trh je jakousi zkušebnou nekritického zbožšťování produktů VW. Normální člověk kroutí hlavou a spílá prodejci a servisu, poučený VWschofeur plísní připomínky o nespolehlivosti těchto prvků ostaní provozovatele za to, že nejsou opatrní/že je to normální/že ostaní značky se serou víc a podobný bláboly. To je syndrom patrný i v místních diskuzích.
Dá se pokračovat, ale je to zbytečné.
Mohu být libovolně nad věcí a vážit na kyvných vahách, ale beztak budu za blba, který se pustil do škodovek. Už jen začátek článku je alibismem, který případného připomínkovače pasuje do role nespokojence a morouse, který nepřeje Českému úspěchu. Zajímavé je, že u ostaních článků podobnou omluvenku nenajdeme...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.11.2009 06:40, RE: fábie
typek napisał:
F1 byla dle mého názoru v součtu svých vlastností a užitkové hodnoty slušné až nadprůměrné auto.
ALE:
Začnu u lepšího: podvozek si dal hodně líbit, karoserie byla na svou dobu prosta skrutu, ovšem v krizi kombinace měkkých per a tvrdých tlumičů zavařila asi hodně horkým hlavám. Typicky se to ukázalo na mokru a na štěrkovitém povrchu, kdy fabie absolutně neposlouchala jakýkoli prudší povel od řidiče. Na F1 se mi líbil posilovač, ve své třídě unikum. Řazení a řízení nad úrovní doby. Strohost inter...
proc sis nekoupil neco silnejsiho, treba dvoulitr ty trubko???
tyhle kritiky jako ses ty, co si koupi zakladni motorizaci aby usetrili, bych hnal svinskym krokem
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.