Wtorek 20.11.2018 13:15,
Re: 1,0 mpi
Minulý týden jsem měl v Irsku půjčený VW UP s litrovým motorem. KTerá výkonová varianta to byla upřímně nevím, dostal jsem od toho jenom klíče.
Za týden jsme ujeli cca 1500km se spotřebou 4,9 litru (dle dotankování).
Musím uznat, že jsem čekal, že litr bude línější, dokonce mi auto ani jednou nezdechlo, asi dvakrát jsem se zapomněl a rozjel se na dvojku... Tříhrnek má v nízkých otáček v tomhle výhodu...
Do nějakých 80kmh auto celkem obstojně zrychluje, bez problémů jsme zvládli i dálnice do 120kmh.
ALE, v Irsku je mnohem menší provoz, UP je lehký a dynamika do 80kmh je velmi ovlivněna právě nízkou váhou auta. Jakékoliv předjíždění nad 80kmh bylo nutné dlouho plánovat.
Převodovka a řazení hrůza. Částečně to určitě ovlivnilo to, že jsem nikdy předtím levou rukou neřadil, částečně taky to, že auta v půjčovně mají těžký život. Dost často jsem ale některé kvalty hledal... Tříválcová koncepce nějak zásadně nevadila, 90% lidí po rozjezdu nepozná, kolik válců motor má...
Jinak, auto i motor bez emocí, bez špetky jakýhokoliv charakteru. U auta ve výbavě "autopůjčovna" bylo zajímavý vidět, co vše se dnes do aut dá nedat...
Nicméně k motoru 1,0, do města a Fabie asi jo, mimo město za mě s otazníkem, na dálnici v čr vůbec... Jestli je to nepřímovstřik, takp ři dobrém olejovém managmentu může najet hodně...
reagować