Tak já se teda podělím se zkušenostmi.
1. Fábie I HTP 40kw, r.v. 2003, koupeno jako nové.
Auto jsem prodal v roce 2009, najeto cca 125000km.
- po 10tis.km odešlo celé servo, naštěstí to bylo ještě v záruce
- asi cca kolem 80tis.km problémy s přední nápravou, auto táhlo doleva, několikrát opravováno
- po 100tis.km odpadl zadní díl výfuku
- kolem 115tis.km opakovaně kontrolka porucha motoru
- po celou dobu byly problémy s otevíráním pátych dveří, různě opravováno
2. Fábie II HTP 51kw, kombík Elegance, r.v. 2009, motor CGPA
- do 10 tis. neskutečně hlučný motor, uvažoval jsem to vráti
- později se hluk jakoby ztlumil, už jsem to neřešil, němělo to cenu
- těsně po 4leté záruce praskl vlnovec, bohužel originál se neprodává samostatně, takže se tam dal vlnovec pro motor 1.4 16v a ten neumě utlimit vrtačku HTP
- cca kolem 90ti.km se rozsypal přední tlumič výfuku a pak v zadní - koupena druhovýroba, nejsem milionář
- cca kolem 110tis.km v Chorvatsku co? Ano Engine Error, prosím zajeďte okamžitě do servisu.
Ale protože mě jistě zase napadne pan Fanda, který mě pronásleduje jako Fantom Opery
, tak doporučuji projet stránky klubu HTP. Je tam přesně popsána historie těchto motorů. Obecně se vůbec nedoporučují jako ojetina, když už tak nejlépe po roce 2010.
Obecná doporučení jsou, používat motorový olej s vyšší odolností na vysoké teploty 5w-50, 10w-50 a měnit co 10tis.km/rok, co příjde dříve. Nikdo Vám ale nezaručí, že se nepodpálí sedla ventilů.
Jinak verze před 2009 měly problémové katalyzátory, co při vysoké teplotě uvolnily občas nějaký ten kousek kovu a pokud se dostal do motoru, došlo k jeho poškození.
Ve Fábii II 2006-2008 došlo u některých majitelů k přeskočení rozvodového řetězu, opět přesně popsáno na stánkách HTP fora.