0
powrót
 

diskuze k tématu: Ford Fusion 1.4 TDCi nebo Fabia SDI?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, česká vozidla, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.12.2009 06:20, rada
První by asi bylo dobré vědět kolik najedet ročně kilometrů, jestli se Vám vůbec vyplatí riskovat potenciální problémy s dieslem. Dle mého názoru asi moc ne soudě podle toho v jakém segmentu vybíráte.
Já osobně bych do výběru zařadil ještě Opel Meriva s 1,8i
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.12.2009 06:36, rada
nebál bych se toho SDíčka - jednoduchost, nízká spotřeba, ale taky trochu horší dynamika. osobní zkušenost mám s Octavií SDI jako s pracovním autem, cca 50 tis. ročně, jezdím většinou sám (pocopitelně...), spotřeba do 5l/100 km, minimální údržba - olej longlive s proměnným intervalem, měním podle indikace čidla cca po 25 tis. společně s filtry.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.12.2009 07:20, rada
U Fusionu mne zklamala subjektivně hodně špatná sedadla (model 2008, v rozšířené výbavě, vůz si pořídil kamarád). Připadal jsem si, že sedím na židli. Překvapilo mne to, protože ve všech starších modelech Fordů, v kterých jsem cestoval (vč. Fiesty v základní výbavě r. 1990), jsem si pochvaloval právě komfort sedadel, alespoň tedy těch předních.
Ale jak píšu , je to subjektivní záležitost. Upozorňuji na to, protože tazatel plánuje s novým autem najíždět dlouhé trasy. Na krátké vzdálenosti bych v tom problém neviděl.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.12.2009 10:08, rada
Ty mistifikace se zákonitě drahým servisem dýzlu mě poslední dobou dovádí k šílenství. Je to jakási divná doba. Všichni se to naučili říkat -dýzl leze do peněz- ale málokdo o tom asi něco ví. Pochopitelně, je tam spousta dejmetomu rizikovějších součástek, ale není to tak zlé! V dnešní době jsou ty "udržovací" náklady hodně, ale hodně sobě blízké. No a teď tu samozřejmě všichni budete plácat něco o dvouhmotě, něco o PDF, stříkačky a turbíny a pumpy a .... To už přece známe. Jo a také nezapomeňte zmínit, že do dýzlu je nutný lít naftu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.12.2009 10:18, rada
Neznám sice Fusion, ale kdysi jsem jako druhé auto do rodiny pořídil novou krátkou Fabii 1,9SDi. Nechci hovořit o vzhledu, prostoru, sedadlech, palubních deskách, jelikož nemám srovnání s Fordem, ale přes to, že jsem měl o několik tříd lepší vůz, tak jsem nakonec ve Fabii docela rád jezdil. Pohodlné, praktické, extrémě úsporné, vše vydrželo, nic se nám za celou dobu nerozbilo. To autíčko jsme ve finále měli všichni rádi. Motor je poctivý kus staré školy, takže navěky a nezničitelný držák. Kvalita paliva jej nezajímá, a v TP měl dokonce povolenou řepku. V roce 2004, jsme vybírali mezi naftovými: 206, Cliem, Fiestou, Fabii. Dali jsme na životnost, a vyplatilo se. Pamatuji si, jak jsme si užívali neuvěřitelnou spotřebu 3,8L, které lze prostě plynulou jízdou dosáhnout - běžně kolem 5L. Za sebe beru raději obrovskou životnost a kvalitu Fabii 1,9SDi, na výkon se vybodněte, ono to bohatě stačí. Rozmazlenci budou jistě kw pohrdat, ale stejně tak budou pohrdat čímkoli jiným. Sytého chlebem nenakrmíš, rozumný se tisíckrát zavděčí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.12.2009 13:15, rada
Proč naftu? Ojetá nafta je větší hrozba než ojetý benzín. Pokud naftu, tak snad to SDi čko bude lepší.
Chybí mi doplňkové info, jako, kolik tazatel ročně najezdí a zejména by mě zajímalo, co musel na Feldě měnit, že ho to stálo 25 tisíc. To by musel být motor s almarou. Vždyť tam všechno stojí pár korun. Za 25 tisíc je druhá Felicie do rezervy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.12.2009 13:27, rada
Dobrý den. Mím osobní zkušenost s Fiestou s motorem 1.4 TDCi, r.v. 2004, najel jsem s ní 60tis. km. jediný problém alternátor - výměna v záruce. Servis 2500,- kč každých 20.000km. Motor má řetěz s doporučeným intervalem výměny po 250.000tis. km! Dynamika je plně dostačující, hlavně, když člověk jede sám, příjemné auto. Výborné jízdní vlastnosti na 15" kolech, na zimních 14" o poznání horší. Spotřeba 4.5 - 6l dle stylu jízdy. Fabii 1.9SDi měla přítelkyně, jako služební auto, tak jsem s ní taky hodně najezdil a už nikdy víc! pocitově velmi slabý motor. Spotřeba kolem 6 litrů, pokud budete jezdit dálnici a hlavně hlučnost! To se nedá vůbec srovnat. Jednalo se o combi a byla hodně tvrdá, v krátké verzi myslím, že jízdní vlatnosti budou s Fusionem srovnatelné. Přeji šťastnou ruku při výběru!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.12.2009 13:39, rada
Neznám Fusion, ale bohužel jsem měl tu "čest" asi měsíc jezdit s Fábií 1,4 MPi. Vzhled hodnotit nebudu, to je individuální. Z celého auta byl nejlepší motor. Dobře táhnul a spotřeba byla taky příznivá. To ostatní ale byl děs. Auto má neuvěřitelně tvrdý podvozek. Skákalo jak koza a měl jsem pocit, že si každou chvíli buď vymlátím zuby nebo překousnu jazyk. Myslel jsem si, že je to problém tohoto konkrétního kusu, ale je to prý vlastnost typu. !? Sedadla jsou rozněž tvrdá a celkově nepohodlná. Nepřišel jsem na to, jak správně používat brzdy. Jednou skoro nebrzdily, podruhé jsem málem políbil přední sklo zevnitř. Brzdná síla prostě nešla dávkovat. S Fábií jsem najel necelých 4000 km a nemohu ji doporučit.
Ještě k limitům pro koupi auta: Dnes nemá cenu brát ohled na počet najetých km. Většina aut v bazarech má stejně stočený tachometr a bohužel je to podobné i u aut dovezených ze zahraničí. Hodně záleží na celkovém stavu auta a dosavadní údržbě. Auto s deklarovanými 100tis. km může být v horším stavu než auto s 200tis. Nejlépe je vzít si sebou důvěryhodného automechanika a nechat ještě vybraný kus prohlédnout v servisu a nechat si u autorizovaného dovozce vyjet historii auta. Přeji šťastnou ruku a cesty bez nehod.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.12.2009 14:26, rada
Mam zkusenost s fabii 1.9SDi. Za dva roky najeto pres 80000km a na motoru ani jedina zavada. Ten motor snese vse-90% jsem jezdil na bionaftu. Pokud se jede podle predpisu, tak je spotreba i pod 4 litry!, pri normalni jizde okolo 110 je kolem 5 litru a kdyz se to zene po dalnici 150, tak jsem nikdy nemel spotrebu vyssi nez 6 litru. Jinak neni to samozrejme zadnej sportak, takze si musite predjizdeni dobre naplanovat S klimatizaci se spotreba ani vykon moc nemenily. Olej i filtr jsem menil pravidelne po 15000km. Komplet rozvody (remeny,kladky,vodni pumpa) jsem delal po 90000km a vysly me cca na 6000. Jinak se u fabie urcite pripravte na vymenu prednich lozisek
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.12.2009 14:48, rada
Co řidič to názor a nejlepší bude si obě auto vyzkoušet.Raději mám auto v benzínu a pokud někdo uvažuje jak s naftou ušetří,no asi né.Jestli mám zaplatit za palivo o 5000kč víc,tak to je moc-myslím benzín. motor.Nafta má přeci jen dražší servis a díly i když nepojedu do autohausu.Ford je Ford a kdo se v něm projel už nechce jinýho výrobce a podobně je to u Škody,ale ta je dost nepohodlná.U Fordu F prý drčí plasty,ale ty mě drnčeli u Fabie taky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.12.2009 14:49, rada
Mám fusiona v benzinu 1.4, znova bych si to auto nekoupil (hlavně kvůli servisu), ale nebudu tu znova opakovat své tristní zkušenosti s tímto autem, prodejcem i autorizovanými opraváři. Pouze potvrzuji, že sedadla jsou (výbava Ebony) na delší cestování nepohodlná (při cestě z Ostravy do Zlína mě na konci již slušně bolí záda, když jsem jel na otočku Ostrava-Praha-Ostrava, byl jsem zralý pro chiropraktika; přitom jsou sedadla vcelku tvrdá). S ohledem na dálniční cestování rovněž varuji, že i podvozek je vcelku tvrdý, což sice znamená solidní držení v zatáčkách, ale odskakování na nerovnostech a pocítění panelů a povrchu i na nových úsecích.
Jako alternativu bych do výběru zahrnul Fiat Idea, pokud tazatel trvá na naftě, tak 1.3 JTD. V době, kdy jsem kupoval fusiona, se u nás bohužel už nová neprodávala a já tehdy chtěl nové auto. Pokud tazatel upustí od nafty, šel bych do benzinu 1.4 16V. Idea je k mání i s výbavou, kterou do fusiona nelze dostat (el. zadní okna, dvouzonová klimatizace) a je víc podobná MPV, což se prakticky projeví hlavně v interiéru (například více odkládacích prostor).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.12.2009 16:18, rada
Dobrý den.
Jsem "autobazarní buzna", jak někteří s oblibou říkají:).. Jako služební auto jsem pořídil právě fabii 1.9 SD combi. Jak píše Radek, je to naprosto nezničitelný motor, tak proto. A věřte tomu, že to tak je. K uživatelským vlastnostem: Motor jede snad opravdu na vše a dle odborných časopisů s ním lze jezdit i trvale na plný plyn a nic se nestane. Však zrychlení je papírově naprosto tristní 0-100 km/h 19,6s. Srovnatelné snad jen s Š105:). Takto papírově; ale při jízdě kupodivu vůbec nevadí. Motor má největší kroutící moment při 1600 ot./min., což je naprosto nevídané. Jízda je tedy velmi pohodlná bez nutnosti stále "kvedlat". Na dálnici lze vyvinout i 175-180 tachometrových. Trvá to, ale pak prostě jede. Spotřeba při relativ. dodržování rychlost. limitů je skutečně do 4,5l. Co je trošku problém, jako u všech fobií je přední náprava. A u SDi ještě trochu víc-motor je težký-je velmi namáhána. Ale jinak nic. Naprosto spolehlivý vůz s mimořádně nízkými náklady na provoz. Ford Fusion nedokážu až tak posoudit. S uvedenou motorizací jsem jel a co do akcelerace také naprosto žádná sláva. Jako by tam ani turbo nebylo. Pocitově je podle mě lepší fabie. Dále se můžou projevit problémy s použitím turba (prostě složitější motor). Zpracování je na horší úrovni. Fabie prostě není špatné auto, ať si říká kdochce, cochce:). Prodejnost ojetého vozu je srovnatelná. l
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.12.2009 16:21, rada
Jak píše T.J. Měl jsem naftu a mám naftu 1,6TDCI, jsem maximálně spokojen, nikdy jsem s ní neměl problémy, na Focusu mám najeto zhruba 200000km a žádný dvouhmoták, nebo turbo, vše původní. Asi tím, že ho nedávám do autorizovaného servisu - dřívější velice špatné zkušenosti.A že by byly náklady na provoz nafty u novějších motoru větší - o tom nevím....nepocítil jsem to , spíš naopak.Také jsem začínal se Š 120 a pod....Prostě když trefíš na hujdu, tak je to hujda ať je to auto jaké chce, hujdou zůstane. Přeji dobrou volbu. A toho fiata bych si hodně rozmýšlel.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.12.2009 19:22, rada
Mám fabii 1.9 Sdi jako takový pracovní vůz. Motor je bezporucový, ale je hodně líný. Když předjíždím nějaký kamion tak jde doslova o život:) že mě předjíždí litrové benzíny na to jsem si již zvykl. Přeji dobrou ruku při výběru.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.12.2009 21:51, rada
to T.J.
v podstatě jsi si odpověděl na vše co jsi napsal...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.12.2009 22:00, rada
Škoda ze nepíšete roční nájezd.
Na SDi se nemá co vysypat, ale subjektivně mi přijde lepší Fordí 1,4 - do města není určitě špatná. Nicméně na dálnici Vás obě auta buď sežerou, nebo budete ozdobou pravého pruhu. Ford Fiesta 1,4 TDCI si po dálnici řekne klidně o 10l na 100 km a s Octou SDI jsem na dálku jezdil tak okolo 9l.
Pokud trváte na naftě, tak zkuste najít něco se starou verzí TDI - 66kW stačí a spotřeba nedostižná. Ale osobně bych spíš hledal nějaký rozumný benzin - Mazda, Honda, Toyta... a při opravdu velkém nájezdu předělat na LPG.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.12.2009 22:10, rada
Já osobně bych si z těchle dvou asi nevybral, ale četl jsem o Fusionu 1,6, který prý má spotřebu na dálnici do 6l (testováno prý) a ve městě do 7l. Myslím, že když jezdíte z 60% po dálnici, tak to je asi celkově lepší motorizace a Fusion s ní bude celkem svižný. Předjíždění bude taky lepší a zvuk snad trošku taky. Takže zkuste si o tomto motoru něco zjistit, pokud netrváte na dieselu. Ale zda přesahuje Vaši cenovou hladinu, to nevím.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 14.12.2009 22:18, rada
Z těchto vozů bych bral Fusion,ale jen proto že Fabia je ještě horší.
Dle Vašich požadavků bych bral Toyotu Corollu Verso,těsně se do Vašeho rozpočtu vejdou, a máte klid
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 15.12.2009 13:10, rada
corolla verso je jasna volba spis 1.6 benzin nez 2.0 D-4D
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 15.12.2009 16:29, rada
Myslím že oba autá sú super, otázkou je však v akom stave ich kúpite.... Fabia SDI je super, lebo je jednoduchá a preto je veľmi odolná. No Ford, je samozrejmä lepšia voľba, no ako som písal všetko závisí v akom stave dokážete jednotlivé autá kúpiť.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.