Alkantpan napisał:
To neni o kolisani volnobehu, ale proste o tom, ze Tdi na volnobeh chveje autem, nekdo je na to citlivejsi, nekdo neni. Tady plati, ze pri volnobeznych otazkach ridic citi neprijemne vibrace napric vozidlem. Staci ale, zvedne-li volnobezne otacky pomoci plyno o 50-100 otacek za minutu, tak vibrace(alespon ty pocitove neprijemne) zmizi a zustane jen normalni chveni od TDi motoru. Vymena spojky za jednohmotu, to bych nedelal, to je zvlaste v tomto pripade krok zpet. Pokud je motor motoricky v pora...
Ano, to je normální vlastnost většiny naftových motorů. Na volnoběh se chvějí a za provozu jsou hlučné.
Nebudu zastírat, že jejich masovému použití v osobních vozech nefandím a svým způsobem se takovému masivnímu rozmachu i divím. Naftový motor má jediný parametr lepší než benzínový, a to je spotřeba. Všechny ostatní rozdíly se zatím vývojáři snaží setřít za velikého úsilí poklesu spolehlivosti nebo legislativních úlev (nejednotné spalinové normy).