Martin napisał:
Protože to nedovolují předpisy. Opravdu si myslíš, že velmi rychlá jízda je stejně bezpečná ve všech autech? Vidím, že u fanatických, nekritických zastánců R zůstal rozum jinde. Oni Němci asi moc dobře vědí proč jsou u nich součástí autoškoly i psychotesty.
R21 jsem mel rovnou dve - Nevadu 2,1TurboD r.v.93 (luxusni motor) a 2,0 12V TXI (znalejsi asi budou vedet co to bylo zac
) r.v.91. Dodneska nedam na tahle auta dopustit. Spolehlivost u obou byla vyborna (pouze 2x zamrla nafta - redeni ala OMV Kladno) a nenechaly me nikdy nikde viset (4 roky jezdeni, 100tkm). Na udrzbu byly lehce narocnejsi (podvozek), za coz se da ale z velke casti vdecit predevsim krasne rozmlacenym ceskym silnicim a taky jsem ty auta nijak nesetril. Prostor a predevsim pohodli poskytovaly mnohem vetsi nez spousta jinych aut v tehle tride, takze za rozumny peniz nabizely hodne muziky.
Rezly na tom pouze zadni podbehy (diky konstrukci) a trochu ram pod motorem, jinak to byl velmi solidni pozink (treba Ford mohl tise zavidet), zalezelo nato, jak se kdo o auto staral. A co se tyce vyse diskutovane rychlosti, tak verte ze zrovna v tech 200km/h (prazdna dalnice) se Renault (TXI) choval nersovnatelne kultivovaneji nez o 10 let mladsi Octavie.
Rad bych tedy zkazal vsem zdejsim "rejpalum" - nehodnotte Renaulta negativne pokud jste se v tom poradne nepovozili (nebo jste diky vlastni "neduvtipnosti" koupili stary ojety suplik s 2x stocenym tachometrem) Tahle auta totiz byla ve sve dobe (a pomerne i dost dlouho po ni) velmi slusna zalezitost.