klobrch napisał:
Rád si čtu Tvé příspěvky, ale teď jsi to přehnala. už to není vtipné, ale značně chlubivé. Jinak řeči, že benzín je v zahraničí lepší jsou kecy. Křtí ho tam zrovna tak jako u nás, jde přece o zisk. A šestiválecc u C 5 není žádnej extra motor, je úplně normální jako každej jinej . Super motory jsou pouze u BMW. Ale diskutuj dál, jinak jseš bezva.
Slovo "kecy" neznám, taková slova nepoužívám, na rozdíl od většiny místních "bajkařů" píši pravdu a popisuji skutečné příhody ze silnic a dálnic.
Kvalita benzínu v české republice a v západní evropě JE velmi odlišná (ostatně to na těchto stránkách vícekrát potvrdilo a rozebíralo již mnoho diskutujících, nejen já). Jestli už máš auto, zeptej se na toto téma svého sevisního technika schválně kterému z nás dá za pravdu (i když Muroňovo TD-td-tdi může jezdit na vše, snad i na benzín smíchaný s olejem z friťáku a přinejhorším se mu spotřeba zvýší z 4,5 na "děsivých" 5 litrů) - Rudlíku promiň, to já jen na "vysvětlenou". Některé značky z tohoto důvodu dokonce v čr přestaly nabízet motory náročnější na kvalitu paliva (přímovstřikové motory GDi od Mitsubishi atp.). I když se v poslední době situace zlepšila, kvalita paliv se stále standardu "západní evropy" nevyrovnala. U moderních naftových (i benzínových) motorů, které jsou na kvalitu paliva náročnější než 1.9 TDi 66 kW Rudlíka Muroňě, není "totální destrukce systému" vinou špatného paliva vyjímkou (bez ohledu na výrobce motoru).
Neříkám že všude jinde na světě žijí jen samí poctivci, nicméně ono "kdo nekrade, okrádá vlastní rodinu" je ryze české heslo. A ano, domnívám se že v takové míře jako zde, se nikde v euroatlantické části světa nekrade, netuneluje a nepodvádí. To se samozřejmě týká i benzínu a nafty. Ráda vyzkouším tvůj (tvé) tip(y) na místa, kde se dá natankovat kvalitní neředěný (nejlépe víceoktanový) benzín. Děkuji.
S bmw jsem Brumlovo pohonné ústrojí nikdy nesrovnávala, ostatně trojkové kupé považuji za výborné auto a verzi 335 bych neváhala si koupit ("d" i "i"). Super motory nedělá jen bmw, ale souhlasím, že jsou špičkové.
Máš pravdu, že třílitr v C5 je "normální" (Tvrdila jsem někdy něco jiného?), jen jsem si dovolila napsat, že v rozmezí 5 - 6000 otáček má (velmi) slušný zátah (a předjede i passat tdi) a (fakt) sexy zvuk. A na tom také trvám.
Meritum věci bylo, ne že třílitr nakonec předjede motor o objemu jednadevět, ale že konkrétně TENTO třílitr je náročnější na kvalitu paliva a spaluje-li kvalitní víceoktanové palivo (v návodu doporučují 98 oktanové - a zdůrazňují rozdíl mezi 95ti a 98 oktanovým benzínem), je (snadno) poznat rozdíl (například v elasticitě - což jsem se snažila popsat).
PS: Jen pro doplnění, ten příběh je pravda a je to událost stará sotva pár týdnů.
Kylie