BMW528i napisał:
free78 napisał:
BMW528i napisał:
free78 napisał:
BMW528i napisał:
1,5 dci je jeden z nejporuchovějších dieslů. určitě bych se mu vyhnul. navíc nájezd 143tkm je naprostý nesmysl. 10 let starý diesl s nájezd pod 300tkm je na 99% stočený, když už nafta, tak bych hledal punto II 1,9d bez turba
Teince by především měl někdo vysvětlit, že diesel je blbost. Že pokud chce stlačit náklady na ježdění, tak se má poohlídnout po benzínu (menší riziko drahých oprav, možnost jezdit i kratší trasy bez zničení filtru sazí FAP, lepší jízdní vlastnosti - není moc zatíženej předek) v ne moc těžkém autě.Vzhledem k tomu, že Teinka není odborník, podle mne osobně by jí nejvíce sedla Fabia s benzínovým čtyřválcem 1.4. Je skoro jedno zda s tím německým z VW (55 a 74kW), který lépe jede, nebo s tím českým (44 nebo 50kW). Je zde totiž několik velkých plus pro Fabii.1) Je jich mezi lidem moc. Tím lze snadno najít kus, co byl koupen v čr (lze tedy prolustrovat spol. CEBIA), často má jednoho majitele, má poctivě vedenou servisku (která lze ověřit) atd.2) Cena odpovídá tomu, co chce Teinka investovat.3) cena oprav, dostupnost servisuSpotřebu to bude mít cca 6 na 100km. Fakt to má smysl hledat auto, které sice žere 5.5 na sto km, ale hrozí mi riziko VELMI drahých závad? Fakt ?Doporučování raritních podivných vozů působí podle mne v tomto konkrétním případě spíše kontraproduktivně.
Souhlasím, že benzín je vhodnější. Ale na Puntu 1,9d se fap neucpe protože ho nemá, ono vlastně nemá nic s dieslových problémů. proto jsem ho doporučil. Fabii bych nechtěl: 1) většina po opravě vážné havarie, protože je lidi nejvíc kupují 2) velký zájem zlodějů 3) většina stočená 4) motory a převodovky moc nevydrží a špatně se shání -8000kč převodovka 10000kč motor 5) obvykle 0 výbava 6) fabia je předražená Nevím co je na puntu podivného a raritního?
Ad 1) To je nesmysl. Já nepsal, že si má koupit stočenou a bouranou Fabiu dovezenou např. z Itálie na kšeft. Já psal o tom, že jich je tak moc, že lze snadno najít i nebouraný, nestočený kus v dobrém technickém stavu.Ad 2) Zloději benzínových Fabií první generace v ceně cca 50t? Fakt? :)Ad 3) Viz bod. 1. Většina všech aut je stočená a protože Fábií je moc jde vybrat i nestočené. Většina byla prodáva jako nové v ČR a jdou tudíš ověřit přes CEBIA.Ad 4) neradil jsem aby si sehnala kus před smrtí, aby bylo nutné shánět nový motor a převodovku.Ad 5) Opět klasika. Fabií je tak moc, že lze nalézt i vybavené kusy.Ad 6) Fabia je za cenu co chce Teinka utratit. Stojí přesně tolik kolik jsou kupci ochotní zaplatit. Předraženost je nesmysl. Cenu tvoří trh. Naopak když jsem sám sháněl auto podobné velikosti, tak jsem se kouknul i na Fiaty Punta. Mě totiž nejde o značku, ale o stav a vlastnosti. Jenže... U Fiatu jde zejména v interiéru na první pohled vidět, že výrobce zrovna prémiové materiály nepoužil a cena byla stejná (= srovnatelná) jako za Fabii. Fabia budí hodnotnější dojem.A závěrem, na Puntu je raritní to, že auta které budou splňovat že:a) koupeno v ČRb) max. 2 majiteléc) 5 dveříd) benzíne) nájezd max. 150tkmtak takových bude řádově méně než Fábií. A opravdu tím nechci být za škodovkáře, pouze konstatuji fakta.
škodovek je sice hodně, ale vybrat pěknou vybavenou poctivou za 50 není moc reálné Fabii za 50 obvykle odpovídá punto za cca 30 no na mě fabia moc honosně nepůsobí Osobně mě u auta zajímá stav, takže si auto důkladně prohlédnu, když ne sam vezmu mechanika odkud je auto je mi jedno, povídat si s ním nebudu kolik mělo majitelů je mi jedno, jde o to jak se o auto starali 5 dveří má hodně punt benzínových jich je asi 90% proč má mít auto najeto 150tkm???? co je to za údaj? mám na svých autech 305 317 388 a 422 a hle ani jedno se nerozpadlo... 150 tkm je nejoblíbenější čílo na stáčení, většina fabii má najeto cca 300 (30tkm za rok není žádný extrém) to už spíš uvěřím těch 150 tis puntu než fabii, protože punta nejsou firemní
S tvrzením, že Fabii za 50 odpovídá Punto za 30 bych si dovolil nesouhlasit. Jednalo by se asi spíše o Punto první generace, ne druhé.
Viděl bych to spíše tak, že Fabii za 50 odpovídá Punto za 45. Ono trošinku levnější je, ale máme zde "ALE". Zdánlivě uspoříme při koupi 5 tisíc korun. Jenže co při prodeji? Půjde snadněji prodat Fabia nebo Punto? A protože při výpočtu celkových nákladů nás zajímá kupní cena mínus cena prodejní....
Odkud auto je, tak na tom záleží naopak strašně moc. Drtivá většina dovozů jsou auta stočená. Z takové Itálie dovezené auto neprověří ani Ježíš Kristus.
Auto prodané v ČR (jakékoliv značky) prověřit lze. To je ta výhoda. Pokud prověřovat nechci, tím si mohu vybrat klidně dovoz z Belgie, či Itálie. Pročpak asi ten Ital to auto prodal tak lacino, že stálo za to zorganizovat odvoz tisíce kilometrů do jiné země, tam zaplatit přihlášení a ještě mít z toho "vývar" pro dovozce... Asi byl blázen. Nebo... Nebo prostě jde o kus stočený, bouraný, nebo stočený a bouraný zároveň.
150tkm jsem si vycucal z prstu. Zadal jsem ho proto, protože Fabie takové sehnat jdou. Zajímat by nás to mohlo, protože plánovaná životnost třeba u BMW typ E39, který oba vlastníme, byla asi spočítána jinak, než u malého Punta určeného pro provoz ve městě. To asi nedá 500tis km jen tak...
Fakta:
na konkurenčním serveru pro prodej aut (kouknul jsem tam, že mi to narychlo připadlo přehlednější) je momentálně:
1230 benzínových Fábií v ceně do 75 tisíc. Z toho 911 bylo prodáno jako nové v ČR. Z toho 351 má benzínový čtyřválec 1.4 (ať už ten německý nebo ten český). Najeto do 150tkm má (údajně) 146 kusů.
Nevěřím tomu, že mezi těmito 146 kusy by nešlo najít to pravé.
A teď Punta. K dispozici máme aktuálně rovných 100 benzínových pětidvéřových Punt vyrobených po roce 1999, které mají cenu do 75 tisíc. Z toho bylo prodáno v ČR celkem 34 aut. Najeto do 150tkm má (údajně) 26 vozů. Z takto odfiltrovaných 26 aut musíme odebrat další 3 protože to jsou dle fotek Punta první generace. Máme tedy 23 adekvátních Punt.
Skóre je 146 fábií se čtyřválcovým benzínem 1.4 (pokud bychom brali i tříválce HTP bylo by jich mnohem více) vůči 23 Fiatům Punto, které ale mají jen motor 1.2.
A z toho mě osobně plyne, že jedno z těchto vozů lze v požadovaném stavu sehnat snadněji.