free78 napisał:
Prosil bych o definici korejského designu. Zrovna Ceed a i30 byly designovány a vyvýjeny v Německu. Rüsselsheim fakt není v Korei.
Nejde ani tak o místo vzniku, ale o zadání. Je nepodstatné, kde design vzniká, ale „na co má být“. A pokud je v zadání korea, je to zle. Jde o to, že tyto vozy se zatím hledají, a nemají svoji nějakou identitu. Myslím ti to, že pokud pojede BMW, Mercedes, Audi, Volvo, Saab, Peugeot, částečně Citroen a možná dalších pár exemplářů – snadno jej poznáte z dálky. Ale taková korea – pokaždé jiný pokus o „cosi“. Navíc – všechny jsou víceméně stejné. Kdo pozná na první pohled, třeba jen podle malého zadního okýnka nějakou koreu? A kdo nepozná podle téhož znaku Lexus? Samozřejmě, teď musím počítat s tím, že mě někdo napomene, že identické znaky jsou většinou platné pro auta vyšších tříd. Ale to není pravda. Co taková řada 205,309,405,605... 206,306,406,607... 107,207,307,407... No a takových by se dalo najít, zejména v minulosti poměrně hodně. Fiat – Panda, Uno, Tipo/Tempra, Croma... AX, BX/ZX... prostě nějaký čitelný rodový znak. A takový znak korejská auto postrádají.