zeneva napisał:
Rad bych se zeptal, jake je riziko pri montazi do starsiho auta, ktere ma uz neco za sebou a motor ma karbonove usazeniny.Slysel jsem (nevim, co je na tom pravdy), ze LPG je schopne je usazeniny rozpustit a v motoru to muze nadelat paseku. Co podpalene tesneni a ventily? Dalsi vec - LPG je suche a udajne to motoru take nesvedci, proto je doporucene jezdeni na LPG kombinovat s benzinem. Prodejci LPG tohle odmitaji, ale jde jim o jejich business, tak to nebudou hanit. Nejsem odpurcem LPG, o montaz...
Ad Montáž do staršího auta:
LPG jsem si poprvé nechal instalovat do vozu s 200 tis. ujetými kilometry. Fungovalo bezchybně 50 tis km, tedy do 250 tkm. Po té přišla bohužel dopravní nehoda, nechal jsem si proto systém LPG přeinstalovat do jiného - opět ojetého vozu. Při instalaci jsem měl najeto 183 tkm (nyní 240tkm). Rozpouštění karbonových usazenín díky LPG je pitomost a hospodská moudrost lidí, které štve, že platí za palivo 2x více a chtějí proto od LPG odradit ostatní dle vzoru - když nemám já, tak ať nemaj nani ostatní.
Ad Podpálené těsnění a ventily - mě to zatím nepotkalo.
Ad LPG je suché - právě proto se staruje na benzín a teprve po dosažení určitých podmínek - u mne např. při teplotě vody alespoň 30°C přepne automat na LPG.
Ad poškození motoru - fakta - LPG má vyšší teplotu hoření než benzín, proto může snadně ji dojít k problému s tím spojeným (podpálené ventily atp.). U mne se tento problém doposud nevyskutnul. Pozitevem je, že při jízdě na LPG dochází v menší míře k tvorbě karbonových usazenin - jde to vidět na oleji - zůstává delší dobu čistý.