anonym napisał:
Nevím proč pan redaktor doporučuje u Laguny 2,0 8V motor, když tazatel jasně říká že chce ročník 2001 tedy poslední rok kdy se Laguna I vyráběla. Občas se sice tento motor u facelift verze objevuje ale co jsem videl tak jen ve spojení s automatem. Navíc další hloupé zjednodušení v článku co se týká motoru 2,0 16V. Je to tisíckrát omílané klišé. Do laguny se mezi lety 1999 a 2000 začal místo toho Volva N7Q montovat čistokrevný Renault 2,0 16V F4R konstrukčně v podstatě stejný s 1,8 16V F4P. Vel...
Tak tak. Ale myslím, že motor IDE se dával až do laguny II a samozřejmě do prvního méganu. Alespoň v autodatech o něm není ani zmíňka. F4R by měl být pod kapotrou od roku 1999 až do konce. Podle autodat se však dělali dva motory N7Q s tím, že jeden byl v nabídce do roku 98, druhý až do konce. Čím se liší nevím. V každém případě doporučuji se při koupi laguny s 2,0 16V zaměřit na kód motoru, který najdete při troše štěstí i ve velkém technickém průkaze. Podle mne je ale nejlepší 2,0i 8V F3R, který se taktéž vyráběl až do konce produkce první generace. Dobrou volbou je i 1,6 16V K4M, kterou jsem nedávno testoval ve Scénicu I a svými vlastnostmi mě doslova nadchla. Navíc je až na zapalovací cívky docela spolehlivá. Ze zkušenosti vím, že těch 110 koní dokáže překvapivě dobře rozhýbat i lagunu II (má ji můj kamarád), takže v první generaci to bud jistě ještě lepší. Laguna I je dodnes dobré auto, přičemž auta po modernizaci v roce 1998 jsou velmi doporučitelné. Co více si může rodina přát? Tomáš Dusil.