0
powrót
 

diskuze k tématu: Renault Espace IV. gen. - vrtošivý král prostoru

kategorie zaszeregowania tematu: francouzská vozidla, francouzská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 25.07.2011 10:18, rada
50tis. rocne a 3krat rocne na dovolenou? to chce novy auto a ne jetinu v nafte a uz vubec ne renault. co treba http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/toyota/previa/8928093 pokudmozno co nejnovejsi
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 25.07.2011 10:51, rada
Ahoj,

espace vlastním už druhého, začal jsem 3. generací (1.9Dti 74kW).
Dnes mám druhým rokem 4. generaci (2.2Dci 110kW) v plné výbavě.
Musím říct, že lepší auto v této třídě asi není. Prostor super, v pěti na dovolenou uplně v klidu a bez mačkání. praktičnost užasná. Během chvíle jsou venku sedačky(když je potřeba náklaďák) akorát jsou poměrně těžké. střešní nosič vypadá skvěle a je pořád po ruce.
Pohodlí jsem ještě lepší nezažil(v mpvčku). Jízdní vlastnosti jsou na tak vysoké auto naprosto famózní( a to i v zimě na sněhu-když jsou dobré pneu!). jízdní dynamika skvělá. není problém kdykoli cokoli předjet (když to není bmw 3.0xd ). spotřeba čistě v městě se pohybuje v rozmezí 9.0-9.5l/100km a to mam těžkou nohu při rozjezdech. Teď jsme byly v pěti lidech na dovči a spotřeba tam i zpět(2000km) 7,5l a na dalnici teměř pořad 130km/h.
Při koupi si dejte pozor uplně na vše.(je to renault) jediny co bych asi moc neřešil je olej kolem turba. (to sem měl u každyho renaulta a nikdy to nebyl problém). velkej pozor na 6ti stupňovou převodovku( jestli chrastí-je to na generálku-sám sem jí dělal taky) potom přední náprava(je hodně zatěžovaná), ale nejni to zas tak finančně nákladný, další problém je spojka(hydraulika) a dvouhmotnostní setrvačník ( sranda za cca 35tisíc). bohužel mi to udělaly špatně a několikrát se to opravovalo ->nakonec tam mam jednohomotnostní za cca 1/3cenu, ale je to mnohem citlivější na řazení(více to škube). jinak na motoru jsem dělal jen simerinky. musím zaklepat, že na udajně nejhorší motor s ním nemám žádný problém.
na tachometru mám 165tisíc (ale vím že byl cca o 50tisíc stočenej.) (osobně s ním mám najeto cca 50tisíc). Co se týče nafty, budete muset dávat hodně pozor na to co tankujete! ucpat palivovej filtr můžete klidně během jednoho tankování a při špatné naftě vás začne strašit žlůtá kontolka chyby palivové soustavy a bude vám vypínat turbo a podobně...
Takže já tankuji jen na benzině, agipu a shellu. (případně v německu nebo ostatních zemích- kde je vyšší kvalita nafty citelně znát na běhu motoru! dále si připravte větší obnos při výměně pneu. Udržbu se vyplatí dělat předběžně (výměna oleje 10-15tiscí max) po cca 10tisících už je to hodně znát. Nechápu že renault má servisní interval 30tisic. (když vidim co s toho teče po cca 12tiscích :-X )
Ale jinak auto doporučuji. My by jsme ho za nic nevyměnily! ve svojí třídě je prostě nej!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 25.07.2011 11:09, rada
Já nevim Martine, ale výčet všech možných chyb, na co si dát třeba pozor, co je špatně, co je třeba ohlídat, co se dá zvorat - je toho nějak moc, kdybych chtěl investovat do auta pro rodinu, vypadá to na plnění bobříka odvahy najít takový auto v dobrým stavu, navíc tak půlroku rok hledání, abych našel kus, kterej se mi nerozsype - takový mám dojem z Vašeho příspěvku a radši bych tuhle volbu honem honem opustil
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 25.07.2011 11:22, rada
no, pokud si dobře pamatuju články tady na tipcarsu, tak z motorů 2,2 DCi a 3,0 DCi se co do spolehlivosti moc nepovedl ani jeden...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 25.07.2011 11:42, rada
Renault ESPACE čtvrté generace máme ve firmě, byl kupován jako nový. Dovolil bych si varovat vás především od šestiválce 3.0DCi. Tento motor pochází od ISUZU a je k nalezení i v OPELu a SAABu. Ten motor je prostě průšvich. Nejprve se po asi 100tkm zadřelo palivové čerpadlo. Oprava za 75 tisíc byla provedena jako záruční. Po té asi ve 150tkm se přidřel samotný motor (vydrolily se vložky válců - to se u tohoto motoru stává). Oprava za 300 tisíc Kč (měnil se celý motor) byla provedena jako záruční týden před vypršením záruky. Ve 170 tis. km začal Espace poskakovat, nechtěl jet vyšší rychlostí, servis Renault tvrdil, že to chce vyměnit palivové čerpadlo (opět za 75 tisíc Kč). V jiném servisu jsme zjistili, že je pouze ucpané palivové sítko (u nádrže) kovovými pilinami. Po vyčistění a vypláchnutí (za rozumných ca 1500 Kč) Espace ujel asi 10 tisíc km. Po té palivové čerpadlo oděšlo nadobro. Kolik jeho výměna stojí u originálního servisu renault jsme věděli (75tis.), tak jsme zvolili jiný servis zabývající se výhradně opravami commonrail čerpadel. I tak se cena za opravu (dělali se i rozvody) vyšplhala na 45 tisíc Kč. Espace ujel asi 10 tis km a závada byla opět zpět. Řešilo se to reklamací. Nyní po dalších ca 10 tis. km Espace začíná zase blbnout. Zatím to řešíme tak, že pracovník co s tím vozem jezdí má příkaz nejezdit rychleji než 140km/h - tím se problémy neprojevují... Otázka je na jak dlouho... Naftu jsme čerpali dříve výhradně u Shell, nyní u OMV a Benzina. Nikdy na nějaké malé čerpačce ala JZD! Ten motor je prostě prokletej. Doporučuju nebrat, pokut vás nebaví platit až statisíce za opravy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 25.07.2011 12:56, rada
pokud skutečně chcete naftu tak jedině 2.0dCi, ale i tak bych daleko raději doporučil benzín, 3.5V6 původem od Nissanu, měl jsem ho v Renaultu VelSatis (špičkové auto, dnes za výborné peníze, ale opět jen s tímto motorem) a mám stejný motor v současnosti již v šestém autě a vyjma vyšší-ale stále snesitelné-spotřeby mu nemohu naprosto nic vytknout. navíc použitý automat aisin je také výborný takže kombinace obého nemá chybu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 25.07.2011 15:23, rada
Souhlasím s Tomem, nejlepší volbou je při vašem nájezdu 2,0 Dci - u ostatních diselových motorů si koledujete o průšvih. Jinak mohu jen poradit důkladnou kontrolu elektrické výstroje a výbavy vozu - tam bývají u Espace občas problémy (byť u poslední generace minimálně).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 25.07.2011 15:33, rada
Škoda, že autor dotazu nespecifikoval třeba finanční limit, takhle je to trošku komplikované s radami.

Každopádně těch nafťáku co se pod kapotou aktuálního Espace IV od roku 2004 vystřídalo zas tolik není, tak to můžeme vyjmenovat všechno (jestli na něco zapomenu, prosím kolegy o doplnění):

2.0dCI - asi nejlepší volba. Objevil se tuším v roku 2006, má vodou chlazené turbo, dvě výkonové verze (110 a 125kW). Taky si nejlíp drží cenu.

1.9dCI - průměrná motorizace, vybíral bych spíš u novějších ročníků, verze 88 a 96kW

2.2dCI - 110kW - v testech kritizován pro hlučnost a vyšší spotřebu. Čtu na ní docela rozporuplné kritiky/zkušenosti - někdy šlape OK, někdo s ní má spoustu problémů

3.0dCI V6 - jak už kolega níže psal, je to motor vyvinutý u Isuzu, používaný (a proklínaný) i v Opelech a Saabech. Neplést s novou 3.0dCi, co je už společný vývoj Renault-Nissan. Tento motor trpí hlavně na špatně řešenou chladící soustavu a spoustu z toho vyplívajích problémů. Jinak má tuším kolem 130kW (180k) a chválily ho pro kultivovanost, pružnost a rozumnou spotřebu. Jen ta spolehlivost... já bych ho teda určitě nevzal, riziko kazového kusu je skutečně neakceptovalné

Osobně bych při nižší rozpočtu volil 1.9dCi, při vyšším 2.0dCi.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 25.07.2011 19:03, rada
Můj kolega vlastní tento model 2.2dci a je to naprostá katastrofa!!!Auto ho na opravách stálo za tři roky asi 150tis.kč.Ročně najede nejméně 50tis.km tak jako chcete jezdit i Vy,v současné době má auto najeto 340tis.km a motor dosloužil,i přesto že měl kompletní pravidelný servis tak prostě klekl je kaput,pomůže jen komplet GO,tyto motory nikdy nevydrží víc než 300tis.km!!! a to do nich při provozu vrazíte minimálně 100tis.kč - turbo min. 2krát,egr ventil několikrát atd...No a 3.0dci tak tomu se snad ani nedá říct motor,to je špatná čínská motorová pila nebo jak to nazvat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 25.07.2011 19:09, rada
Já bych napsal, že nejlepší renault Espace je Ford S-max nebo Ford Galaxy. tehnikou na hony jinde, jízdní vlastnosti u S-Maxe snad ani třeba komentovat a motory PSA (HDI) patří monetálně k tome nejlepšímu, co na trhu je. Variabilta je stejná, jen naladění je "nemecké" - tedy tvrdší. Ale to je asi tak jediná "nevyýhoda" S-Maxu proti Espacu. Doporučuji si pročíst téma na www.autorevue.cz v sekci technika o motorech dCi od </>. TZo hovoří samo za sebe a mně z toho vyplynulo, že když sečtu zkušenosti, co mám s dCi a to, co se píše na webu v tomto odddílu, tak mi vychází nerovnice mezi reanult dCi a koupit ho
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 25.07.2011 22:18, rada
asi se trochu ztrácim, ale co má společnýho s-max, galaxy a motory PSA?? Ty snad mají duratecy a duratorqy, nebo nově ecoboost
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 25.07.2011 22:20, rada
a jo, sem tu za blbce už sem si to našel, spolupráce na motorech, sorry
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 26.07.2011 08:33, rada
Nezlobte se, ale S-max je Espace opravdu na hony vzdálen. Nemá zdaleka takovou variabilitu jakou od MPV očekávám a prostorově také nic moc (na vnější rozměry). Galaxi je na tom lépe, ale ani ta se Renaultu v praktičnosti nevyrovná - má menší vnitřní prostornost a neprakticky vyřešený zavazadelník. Neříkám že Espace je nejlepší MPV na trhu, ale zmíněné fordy strčí s přehledem do kapsy. Jedinou výjimkou jsou jízdní vlastnosti u Fordu - ale nějak nechápu smysl "sportovního" MPV.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 26.07.2011 10:49, rada
Pavliku několik mých postřehů. Galaxy je stejně variabilní jako S-Max pak-li že má Smax 7 sedaček. Situace na trhu je asi 50x50. Když je nemá tak má nepatrně hlubší zavazadelník. Mne osobně přijde lepší mít o pár centimetrů mělčí zavazadelník a možnost kdykoliv sedáky z podlahy vyklopit, než je stěhovat na balkon nebo do sklepa.
Za další existenci "sportovněji" střiženého MPV asi smysl má podíváme-li se na čísla prodejů. O tom že obě "dvojčata" od fordu okupují opačná místa v žebříčcích spolehlivosti než Espace ani nemluvě.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 26.07.2011 17:09, rada
Dobrý den, vlastníme krátký Espace 2.0 dCi (150k se 6-ti stupňovou manuální převodovkou, najeto 105 tisíc km) s provozem od 10/2006 po ukončeném operativním leasingu. Vůz skvěle splňuje naše požadavky na přepravu tří malých dětí, vč. kočárku v nerozloženém stavu. Motor (původem Nissan) je vynikající, kombinuje pružnost a realitvní hospodárnost (průměr cca 9 litrů). Problémy vidím tři. Za prvé, spolehlivost mechanických dílů (roční náklady na výměnu per, brzdových kotoučů apod. vyžadují investice v řádu 20 000 Kč + práce). Za druhé, pazvuky v interiéru při jízdě kdekoli mimo dálnici a silnice první třídy, což je ale piha na kráse typická pro všechna francouzská auta po ujetí prvních 10 tisíc km. Za třetí, pro naše využití (doprava na malém městě v rozsahu 10 km za den) nebyla volba dieselového motoru vhodná, takové popojíždění může motor vážně poškodit. Celková spokojenost s vozem: děti 100%, manželka (řidič) 100%, majitel 80%.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.07.2011 08:22, rada
Pokud Espace IV, ja zvolil 2.0 T benzin, pokud jezdite dalky da se jet za 9, mesto za 11, ale kdyz si chci uzit jizdu tak 13, ale vy chcete naftu....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.07.2011 08:37, rada
pro Rendu-na začátku píšete že máte 2.0dCi ale na závěr jste napsal že diesel pro Vás na krátké tratě nebyl/není vhodný??? takže máte benzín??? a motor 2.0dCi rozhodně nepochází ze spolupráce s Nissanem, ani benzínový 2.0T, pouze nafta 3.0dCi (V9X) 175kW, ta je výsledkem jejich spolupráce a benzín 3.5V6 (VQ35DE), u Renaultu se sníženým výkonem-kvůli náhonu na předek, 177kW, to je čistý Nissan.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.07.2011 14:00, rada
Já bych šel do Seatu Alhambra minulé generace s 1.9 TDI bez DPF (případně bych jej nechal odstranit). Auto není žádný konstrukční zázrak, ale za tu dobu co se vyrábí už z něj vychytali mouchy a až na pár blbostí netrpí ničím závažným (samozřejmě pokud nemá 2.0 TDI diesel). S 1.9 TDI při pravidelné výměně oleje (co 15 tkm, zvlášť u PD) a dodržení pravidel pro jízdu s TDI nebudete mít problémy. Auto si taky drží hodnotu a nemá francouzskou elektriku. Taky vám ho opraví v každé lepší garáži a díly mají všude na skladu. Doporučit můžu také motor 1.8T nebo 2.8V6. V6 velmi kultivovaný a dostatečně silný. Přestavěný na plyn - ideální motorizace do Alhambry. Také se dá sehnat levněji než diesel a v daleko lepším stavu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.07.2011 21:16, rada
jestli 1,9 nebo 2,0 v nafte je jedno at uz je to jaka chce znacka auta kdyz nevis jak s nim jezdil a menil olej predchozi majitel toho se muzes drzet tak kdyz ho mas novy a pokud vis ze ho jako 3-4 lety prodas vetsina se na takovej pravidelnej servis vykasle
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 28.07.2011 09:51, rada
když si někdo kupuje nový vůz, tak povětšinou kvůli zárukám z čehož plyne že se na pravidelnej servis vybodnout nemůže.
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.