Rover623 napisał:
Hezká rada, ale tu zásadní věc vám autor neřekl. Naftové motory MZR-CD, pocházejí téměř výhradně od Fordu, který je vyvíjí a zde se nedá o žádné výhře mluvit. Tenhle diesel trpí na typické neduhy všech naft, tedy zanesený EGR ventil, vstřikovače které jdou do háje právě na úrovni vámi vybraného nájezdu (150-200tis.). Prakticky jediný japonský výrobce který má naftu výhradně své konstrukce je Subaru. Ostatní používají motory vyvinuté ve spolupráci s nějakou evropskou automobilkou. Mazda dostane v...
Naftový motor JAKÉHOKOLIV výrobce je prostě sázka do loterie a motor jako takový za to nemůže. Mohou za to dvě věci: snaha Bruselu diktovat nesmyslná omezení, což nutí inženýry na své motor věšet řadu nesmyslných položek, jako právě třeba EGR a pak, kvalita naší nafty (která obsahuje tolik síry, žezničí vše, kam se dostane). K tomu přičtěmě zacházení s autem a v to započítejme nesmyslné long-life intervaly pro výměnu olejů a na problém je zvesela zaděláno.
Jelikož tazatel nenapslal, kolik bude činit jeho nájezd za rok, přikláním se jednoznačně:
A) k jinému autu, než je zrovna Mazda a to díky nadměrně rychlé korozi napčíč modelovými řadami
B) k benzínovému agregátu, který je na tom servisně daleko lépe, což vyvažuje asi o 1 litr vyšší spotřebu
C) pokud chce tazatel splynout s davem, navrhuji poohlédnout se k Fordu C-Max, kde najde slušné benzínové motory
D) silnější benzínový motor lze přestavět na LPG, i když ani to není žádná výhra a servis je taktéž nutný, asoň občas
Naftu s 200tkm bych nechtěl ani zadarmo, jedině, že by mi peníze rostly na stromech.
PS: naftové vozy jsem vlastnil 14 let a dnes už ani omylem.