0
powrót
 

diskuze k tématu: Jaký vybrat motor pro Mazdu 5?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, francouzská vozidla, japonská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.08.2012 06:04, MZR-CD
Hezká rada, ale tu zásadní věc vám autor neřekl. Naftové motory MZR-CD, pocházejí téměř výhradně od Fordu, který je vyvíjí a zde se nedá o žádné výhře mluvit. Tenhle diesel trpí na typické neduhy všech naft, tedy zanesený EGR ventil, vstřikovače které jdou do háje právě na úrovni vámi vybraného nájezdu (150-200tis.). Prakticky jediný japonský výrobce který má naftu výhradně své konstrukce je Subaru. Ostatní používají motory vyvinuté ve spolupráci s nějakou evropskou automobilkou. Mazda dostane vlastní diesel až s motory SkyActive, které jsou vyvinuté výhradně Mazdou. Nicméně MZR-CD je příbuzný Duratecu a to jsou u Fordu motory vyhlášené svou spolehlivostí
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.08.2012 07:43, 2.0
Nejlepší volbou bude podle mě benzínový dvoulitr 107 kW, jednaosmička v tak velkém autě bude spíš na klidnou jízdu. Pokud nebudeme koukat pouze na motor, je škoda, že autor nezmínil jeden vážný problém, který postihuje většinu mazd, a to i novějších, a to je koroze. Zrovna nedávno jsem viděl jednu pětku se silně zkorodovanými lemy zadních blatníků, u tak mladého auto to je prostě ostuda.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.08.2012 08:03, RE: MZR-CD
Rover623 napisał:
Hezká rada, ale tu zásadní věc vám autor neřekl. Naftové motory MZR-CD, pocházejí téměř výhradně od Fordu, který je vyvíjí a zde se nedá o žádné výhře mluvit. Tenhle diesel trpí na typické neduhy všech naft, tedy zanesený EGR ventil, vstřikovače které jdou do háje právě na úrovni vámi vybraného nájezdu (150-200tis.). Prakticky jediný japonský výrobce který má naftu výhradně své konstrukce je Subaru. Ostatní používají motory vyvinuté ve spolupráci s nějakou evropskou automobilkou. Mazda dostane v...
Naftový motor JAKÉHOKOLIV výrobce je prostě sázka do loterie a motor jako takový za to nemůže. Mohou za to dvě věci: snaha Bruselu diktovat nesmyslná omezení, což nutí inženýry na své motor věšet řadu nesmyslných položek, jako právě třeba EGR a pak, kvalita naší nafty (která obsahuje tolik síry, žezničí vše, kam se dostane). K tomu přičtěmě zacházení s autem a v to započítejme nesmyslné long-life intervaly pro výměnu olejů a na problém je zvesela zaděláno.
Jelikož tazatel nenapslal, kolik bude činit jeho nájezd za rok, přikláním se jednoznačně:
A) k jinému autu, než je zrovna Mazda a to díky nadměrně rychlé korozi napčíč modelovými řadami
B) k benzínovému agregátu, který je na tom servisně daleko lépe, což vyvažuje asi o 1 litr vyšší spotřebu
C) pokud chce tazatel splynout s davem, navrhuji poohlédnout se k Fordu C-Max, kde najde slušné benzínové motory
D) silnější benzínový motor lze přestavět na LPG, i když ani to není žádná výhra a servis je taktéž nutný, asoň občas

Naftu s 200tkm bych nechtěl ani zadarmo, jedině, že by mi peníze rostly na stromech.

PS: naftové vozy jsem vlastnil 14 let a dnes už ani omylem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.08.2012 08:08, RE: MZR-CD
Rover623 napisał:
Hezká rada, ale tu zásadní věc vám autor neřekl. Naftové motory MZR-CD, pocházejí téměř výhradně od Fordu, který je vyvíjí a zde se nedá o žádné výhře mluvit. Tenhle diesel trpí na typické neduhy všech naft, tedy zanesený EGR ventil, vstřikovače které jdou do háje právě na úrovni vámi vybraného nájezdu (150-200tis.). Prakticky jediný japonský výrobce který má naftu výhradně své konstrukce je Subaru. Ostatní používají motory vyvinuté ve spolupráci s nějakou evropskou automobilkou. Mazda dostane v...
Ač jsem Subarista, naftové motory Subaru mají také dost much, obzvláště do roku 2009, než se pořeši problém s ložisky na klikovce. Takže když nutně naftu od Subaru, pak až MY10-11,. ale tam bude trochu jiná cena. A ani těmto motorům se nevyhýbají chronické neduhy dnešní doby - EGR, vstřiky, dvouhmota, FAP, potažmo i turbo.

Pár motorů na dílně, kam jezdím se svým Subem na servis, jsem už viděl a ty, co tam byly, skončily na ložisko na klikovce. Výsledek - GO a cena 80tCZK.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.08.2012 08:08, RE: MZR-CD
Zdeny60 napisał:
Ač jsem Subarista, naftové motory Subaru mají také dost much, obzvláště do roku 2009, než se pořeši problém s ložisky na klikovce. Takže když nutně naftu od Subaru, pak až MY10-11,. ale tam bude trochu jiná cena. A ani těmto motorům se nevyhýbají chronické neduhy dnešní doby - EGR, vstřiky, dvouhmota, FAP, potažmo i turbo.

Pár motorů na dílně, kam jezdím se svým Subem na servis, jsem už viděl a ty, co tam byly, skončily na ložisko na klikovce. Výsledek - GO a cena 80tCZK.
A to jsem ještě zapomněl na spojkový set!!! Je toho plno.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.08.2012 08:18, RE: 2.0
A4 napisał:
Nejlepší volbou bude podle mě benzínový dvoulitr 107 kW, jednaosmička v tak velkém autě bude spíš na klidnou jízdu. Pokud nebudeme koukat pouze na motor, je škoda, že autor nezmínil jeden vážný problém, který postihuje většinu mazd, a to i novějších, a to je koroze. Zrovna nedávno jsem viděl jednu pětku se silně zkorodovanými lemy zadních blatníků, u tak mladého auto to je prostě ostuda.
Pokud mě paměť neplete tak po FL dostal 2.0 benzin 6°převodovku a v reále nežere víc než rozšířená 1.8, bonusem je většinou lepší výbava protože auta jsou vesměs v nejvyšší verzi vybavení. Nepochopím někoho kdo chce do staré ojetiny a konkrétně u Mazdy kde díly stojí kapánek více celkem průměrný a ne moc úsporný diesel - v reále jezdí kolem 7 a 2.0 za 9. Mazdy mechanicky celkem vydrží takže diesel se 100tkm na tachometru skoro nikdo neprodává, spíše při dvojnásobném nájezdu. Většina majitelů 5ky si auto nechává déle než plánovali protože nová 5ka je neoslovila - malý diesel, diskutabilní design a nesmyslná cena. Koroze je u 5 mor, nechápu jak dnes může někdo tak odfláknuté auto po stránce karoserie vyrobit. Rozhodně nedávat LPG jak tady někdo zmínil, stačí pár desítek tisíc kilometrů a děláte hlavu - více na stránkách Prins autogas.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.08.2012 09:57, RE: MZR-CD
Rover623 napisał:
Hezká rada, ale tu zásadní věc vám autor neřekl. Naftové motory MZR-CD, pocházejí téměř výhradně od Fordu, který je vyvíjí a zde se nedá o žádné výhře mluvit. Tenhle diesel trpí na typické neduhy všech naft, tedy zanesený EGR ventil, vstřikovače které jdou do háje právě na úrovni vámi vybraného nájezdu (150-200tis.). Prakticky jediný japonský výrobce který má naftu výhradně své konstrukce je Subaru. Ostatní používají motory vyvinuté ve spolupráci s nějakou evropskou automobilkou. Mazda dostane v...
Vlastny naftovy motor ma aj honda (2.2) a uz aj mitsubishi (1.8). O toyotackych moc neviem. To len k tym motorom.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.08.2012 10:12, RE: MZR-CD
Zdeny60 napisał:
Naftový motor JAKÉHOKOLIV výrobce je prostě sázka do loterie a motor jako takový za to nemůže. Mohou za to dvě věci: snaha Bruselu diktovat nesmyslná omezení, což nutí inženýry na své motor věšet řadu nesmyslných položek, jako právě třeba EGR a pak, kvalita naší nafty (která obsahuje tolik síry, žezničí vše, kam se dostane). K tomu přičtěmě zacházení s autem a v to započítejme nesmyslné long-life intervaly pro výměnu olejů a na problém je zvesela zaděláno.
Jelikož tazatel nenapslal, kolik bude ...
Přesně tak, sám bych to napsal stejně. Je třaba zajímavé, jak se longlife podepsal na 2,5 TDI V6. Kdo jezdil na normální a měnil ho po 15 000, tak s vačkami obvykle neměl problém. Jinak ve 132 kW verzi to byla výborná motorizace. Dodnes vzpomínám na půjčeného Allroada s tímto motorem manuálem. Výborné svezení a při plynulé (ale nijak pomalé) jízdě šla spotřeba k 7 litrům. Rozjel jsem se a klidně tam mohl vrazit šestku. Navíc se mi líbil i zvuk (na diesel). Sám jsem převážně jezdil a jezdím nafťáky, ale až budu nucen vyměnit 1,9 TDI, tak holt přesedlám na benzíny i na běžné ježdění. Jenže najít i dobrý benzínový motor je kumšt. Jen problémy s dříve téměř nezničitelnými rozvodovými řetězy napříč výrobci - VW, Nissan, BMW, MB, Peugeot, atd. Je to děs!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.08.2012 12:50, Diesel
Rover623 napisał:
Hezká rada, ale tu zásadní věc vám autor neřekl. Naftové motory MZR-CD, pocházejí téměř výhradně od Fordu, který je vyvíjí a zde se nedá o žádné výhře mluvit. Tenhle diesel trpí na typické neduhy všech naft, tedy zanesený EGR ventil, vstřikovače které jdou do háje právě na úrovni vámi vybraného nájezdu (150-200tis.). Prakticky jediný japonský výrobce který má naftu výhradně své konstrukce je Subaru. Ostatní používají motory vyvinuté ve spolupráci s nějakou evropskou automobilkou. Mazda dostane v...
Nemá náhodou mazda diesel motor PSAxFord a né Forďácký puma?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.08.2012 19:21, RE: MZR-CD
Zdeny60 napisał:
Naftový motor JAKÉHOKOLIV výrobce je prostě sázka do loterie a motor jako takový za to nemůže. Mohou za to dvě věci: snaha Bruselu diktovat nesmyslná omezení, což nutí inženýry na své motor věšet řadu nesmyslných položek, jako právě třeba EGR a pak, kvalita naší nafty (která obsahuje tolik síry, žezničí vše, kam se dostane). K tomu přičtěmě zacházení s autem a v to započítejme nesmyslné long-life intervaly pro výměnu olejů a na problém je zvesela zaděláno.
Jelikož tazatel nenapslal, kolik bude ...
Zdeny tvoje argumentace je z části mimo. Benzín a zvláště poměrně slabý (1,8), rozhodně nežere v porovnání s dieselem o litr více při použití v MPV. Realitou je stejně jako v případě SUV o 2 až 3 litry vyšší spotřeba - mám v tomto čerstvou zkušenost s benzínovým renaultem grand scenic. Lépe na tom bude nejspíše benzín 2,0 který nebude tolik zatížen. Doporučit jako alternativu C-max je také pochybná rada, protože mazda 5 je vnější i vnitřní velikostí srovnatelná spíše s větším a dražším fordem S-max. LPG do mazdy 5 bych také nedával, motor je příbuzný s fordem a tak LPG nejspíše nesnesou ventilová sedla, nehledě na to, že pětka má pouze malou dojezdovou rezervu a tedy problém s umístěním nádrže na LPG.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.08.2012 20:46, Benzín/nafta
Pokud se majitel rozhoduje pro koupi vozu mazda, doporučuji pročíst něco o tomto voze na mazdaclubu. Je tam jeden chlapík s nickem Kubajs a ten Vám o motorech do mazdy může říci snad úplně všechno. Já vlastním mazdu 6 s benzínovým motorem 2,0. Tento motor pochází od fordu a na tak velké auto postačuje. Myslím, že by to mohla být i dostatečná motorizace pro Mazdu 5. Pokud byste chtěl motor 1,8 musíte slevit i z výbavy, kterou bude Vaše auto mít, protože tento motor se prodává pouze s nejnižší výbavou. Navíc na foru mazdaclubu se dočtete i to, že motor 1,8 se podařilo mnoha majitelům uhnat / zadřít. S naftovým motorem od mazdy by Vám více poradil Kubajs. Je to prý motor originál mazda. Nejhorší je, pokud nebude mít do této chvíle vyměněny podložky pod vstřikama. Viděl jsem, jak on a jeho přátelé generálkovali dva naftové motory, zrovna od mazdy 5 a s cenou se vlezli do 50 tis.
Závěrem: Pokud chcete Mazdu 5 tak buď s benzínovým motorem 2,0 nebo naftovým motorem po výměně podložek pod vstřikama, výměnou spojky s dvouhmotovým setrvačníkem a prokazatelně provedeným výstřikem dutin a nástřikem spodku. Mazdy opravdu hnijí až hanba, zvláště zadní lemy a prahy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.08.2012 20:48, RE: MZR-CD
Citroenak napisał:
Vlastny naftovy motor ma aj honda (2.2) a uz aj mitsubishi (1.8). O toyotackych moc neviem. To len k tym motorom.
Teď nevím jak Mtshubishi, ale Honda má sice vlastní nafty, ale všechny jsou vyvinuté na základech naftových motorů od britského Roveru, který jim skoro 20 let naftové motory dodával. Takže ta konstrukce rozhodně nepochází přímo od Hondy
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.08.2012 00:52, RE: MZR-CD
Rover623 napisał:
Teď nevím jak Mtshubishi, ale Honda má sice vlastní nafty, ale všechny jsou vyvinuté na základech naftových motorů od britského Roveru, který jim skoro 20 let naftové motory dodával. Takže ta konstrukce rozhodně nepochází přímo od Hondy
To bylo ale v pralesní době. iCTDi je Honda, žádnej Rover.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.08.2012 08:31, RE: MZR-CD
Zdeny60 napisał:
Naftový motor JAKÉHOKOLIV výrobce je prostě sázka do loterie a motor jako takový za to nemůže. Mohou za to dvě věci: snaha Bruselu diktovat nesmyslná omezení, což nutí inženýry na své motor věšet řadu nesmyslných položek, jako právě třeba EGR a pak, kvalita naší nafty (která obsahuje tolik síry, žezničí vše, kam se dostane). K tomu přičtěmě zacházení s autem a v to započítejme nesmyslné long-life intervaly pro výměnu olejů a na problém je zvesela zaděláno.
Jelikož tazatel nenapslal, kolik bude ...
Ohledně kvality nafty je na internetu vždycky "živá" diskuze, ale pravda je taková ze VŠECHNY rafienrie v EU vyrábějí naftu podle norny EN 590 a u čerpaček je nafta maximálně obohacená o aditiva. U nás pořád platí stejná rada, že čerpat u pochybných čerpaček s jedním stojanem a unimobuňkou je loterie a i na seznamu pokutovaných benzínek ČOI je to vidět.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.08.2012 08:36, RE: MZR-CD
Rover623 napisał:
Hezká rada, ale tu zásadní věc vám autor neřekl. Naftové motory MZR-CD, pocházejí téměř výhradně od Fordu, který je vyvíjí a zde se nedá o žádné výhře mluvit. Tenhle diesel trpí na typické neduhy všech naft, tedy zanesený EGR ventil, vstřikovače které jdou do háje právě na úrovni vámi vybraného nájezdu (150-200tis.). Prakticky jediný japonský výrobce který má naftu výhradně své konstrukce je Subaru. Ostatní používají motory vyvinuté ve spolupráci s nějakou evropskou automobilkou. Mazda dostane v...
Přiznám se, že nejsem úplný znalec Mazdy, ale z informací co mám bych řekl že u mazdy jsou diesely 2,2 a odvozený 2,0 vlastní konstrukce Mazda a pouze diesel 1,6 je původem od Fordu/PSA.
Jinak Japonských výrobců dieselů vlastní konstrukce je mnohem víc - Subaru, Honda, Toyota, Mazda a ted i Mitsubishi.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.08.2012 10:02, RE: MZR-CD
Th0r napisał:
To bylo ale v pralesní době. iCTDi je Honda, žádnej Rover.
Není, vršek je přepracovanej a spodek je nafta Roveru. Ten diesel Roveru byl ještě koncem 90. let dost napřed před tím co bylo na trhu k dispozici v jiných autech. Honda po krachu Roveru založila své naftové motory na tom od Roveru. Proč taky ne když Honda spustila vývoj vlastního dieselu už dávno, jediný důvod proč ty motory dodával Rover byl fakt, že Honda neměla vlastní konstrukci a obšlehnout motor Roveru 1:1 nešlo. Ale ta spolupráce fungovala obousměrně, Rover dodával řešení na straně nafty a Honda vylepšení na straně benzinových motorů. Na vylepšených agregátech od Roveru jezdí dneska i BMW nebo si ten raketový posun v kultivovanosti dieselů u BMW vysvětlujete kouzlem, i když BMW spíše na své stávající dieselové motory osadilo některá řešení Roveru
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.08.2012 15:04, RE: 2.0
*autofans* napisał:
Pokud mě paměť neplete tak po FL dostal 2.0 benzin 6°převodovku a v reále nežere víc než rozšířená 1.8, bonusem je většinou lepší výbava protože auta jsou vesměs v nejvyšší verzi vybavení. Nepochopím někoho kdo chce do staré ojetiny a konkrétně u Mazdy kde díly stojí kapánek více celkem průměrný a ne moc úsporný diesel - v reále jezdí kolem 7 a 2.0 za 9. Mazdy mechanicky celkem vydrží takže diesel se 100tkm na tachometru skoro nikdo neprodává, spíše při dvojnásobném nájezdu. Většina majitelů 5...
Já se taky přikláním k použití dvoulitru, ten motor je povedený a spotřeba se od 1.8 nebude téměř lišit. Jinak co se týče šestikvaltu tak u Mazdy to nějak nedomysleli. Jejich šestikvalt je poskládaný tak, že při dálniční 130 točí 3600 otáček, což je skoro stejně jako na pětku s pětikvaltem. Takto je to alespoň u Mazdy 6 jak jsem zjistil, předpokládám, že to v M5 bude podobné. Tedy prostě šestikvalt v takovémto nastavení není žádná výhra, protože chybí ta dlouhá šestka, která by na dálničních rovinkách umožnila točit tak 3000 otáček, aby bylo auto úsporné. Sice se pak musí do kopce podřadit na 5, ale to už není takový problém.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.08.2012 15:07, RE: Benzín/nafta
cayak napisał:
Pokud se majitel rozhoduje pro koupi vozu mazda, doporučuji pročíst něco o tomto voze na mazdaclubu. Je tam jeden chlapík s nickem Kubajs a ten Vám o motorech do mazdy může říci snad úplně všechno. Já vlastním mazdu 6 s benzínovým motorem 2,0. Tento motor pochází od fordu a na tak velké auto postačuje. Myslím, že by to mohla být i dostatečná motorizace pro Mazdu 5. Pokud byste chtěl motor 1,8 musíte slevit i z výbavy, kterou bude Vaše auto mít, protože tento motor se prodává pouze s nejnižší výb...
Co se týče podložek pod vstřikama, jaká je to pálka, když se to udělá preventivně dřív než nastane opravdu průser? Že by s tím kupující počítal a jako se po koupi mění rozvody, tak by nechal udělat i tohle.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.08.2012 16:35, RE: Benzín/nafta
Koloss napisał:
Co se týče podložek pod vstřikama, jaká je to pálka, když se to udělá preventivně dřív než nastane opravdu průser? Že by s tím kupující počítal a jako se po koupi mění rozvody, tak by nechal udělat i tohle.
Problém je v tom, že spousta kupců ani mechaniků o tom vůbec neví a pak se stane průser. Ani značkové servisy v tomto směru nejsou výhra. Buť to taky neví, nebo ví a úmyslně zatají. Protože v dnešní době se bere, že auta jsou pomalu bezúdržbová a do servisu by se mělo nejlépe jezdit i kvůli doletí kapaliny do ostřikovačů. Navíc by s tím měli hodně práce ale malý vejvar na dílech. Kolik by jen bylo zachráněných turbodmychadel, kdyby byl řidič seznámen s tím, že jej má dochladit !? Viditelný nápis, nebo sériově zabudovaný turbotimer jsem viděl doslova v pár autech, a ještě takových, kde to zrovna nebylo třeba, protože si je obvykle kupují uvědomělí řidiči. Dnes prodejce a jeho mechanik řekne, že vše je stavěné na životnost celého auta a netřeba se starat (převodový olej, chladící kapalina...) ani nic kontrolovat (hladinu oleje). A ani žárovky si člověk u spousty aut sám nevymění. Pokud tedy nemá vybavení a schonosti sundávat podběh, nárazník, světlo...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.08.2012 20:23, RE: MZR-CD
Rover623 napisał:
Není, vršek je přepracovanej a spodek je nafta Roveru. Ten diesel Roveru byl ještě koncem 90. let dost napřed před tím co bylo na trhu k dispozici v jiných autech. Honda po krachu Roveru založila své naftové motory na tom od Roveru. Proč taky ne když Honda spustila vývoj vlastního dieselu už dávno, jediný důvod proč ty motory dodával Rover byl fakt, že Honda neměla vlastní konstrukci a obšlehnout motor Roveru 1:1 nešlo. Ale ta spolupráce fungovala obousměrně, Rover dodával řešení na straně nafty...
Takovou snůšku blbostí v jednom příspěvku jsem dlouho nečetl....
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.