anonym napisał:
To máte za to, že kupujete ty ojetiny. Myslíte si, jak jste neušetřili a pak vám zbydou jen oči pro pláč. Jen podporujete ty lumpy a podvodníky AAA počínaje a garážníkama konče! Nejlepší je auto nový.
Radši si připlatit, máte záruku, víte že to není bouraný, prostě pohoda.
Staší otočit klíčkem a jet. Běžně pak na auto nemusíte pět let sáhnout, jen běžná údržba a jezdíte!!!
To je těžký soudit. Mám ojetinu, protože najedu ročně kolem 10 tkm. Koupil jsem auto střední třídy s normálním motorem za cca 150 000,- Který nový auto této třídy za tyto peníze se vyrábí? Žádný. Tak že bych si 1/2 mio připlatil za novotu a 2 roky záruky? Měl jsem za 5 let 2 závady - odešel mi diodový můstek a praskl mi chladič, oboje v ceně kolem 3 tisíc. Pořád je to poměr 6000/5 let ku 0,5mio/2 roky. Já mám v této ekonomické bilanci celkem jasno. A ostatní údržba? Nový tlumiče 8000, nový kotouče s deskama 2500, nový výfuk zadní díl 1600, nový rozvody a svíčky 4500, každoročně olej a filtry cca 800. Suma sumárum 8+2,5+1,6+4,5+5*800=20,5 za 5 let čili něco málo přes 4 tisíce ročně. Kolik stojí běžná roční servisní prohlídka pro vůz střední třídy???
Gumy nepočítám, ty se musí kupovat i na nové auto. Tak půjdu ve svých úvahách dál. Ušetřil jsem poměrně zásadní peníze na autě, čili, pokud něco měním, tak mi není líto investovat do kvalitního dílu a podle potřeby (např výměna rozvodů) zajedu klidně i do autorizovaného servisu. Jsou ovšem práce, které zvládnu sám, čili odpadá proces objednávání do servisu a čekání na volný termín (výfuk, brzdy, olej a třeba ten chladič a ostatní běžná údržba).
Nové auto je vhodné pro 3 typy lidí:
1. řidič najede kolem 50 tkm ročně
2. řidič má humanitní vzdělání a strojům nerozumí (ojetina = riziko)
3. řidič neví co s prachama