0
powrót
 

diskuze k tématu: Proč se skutečná spotřeba značně liší od normované?

kategorie zaszeregowania tematu:
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Środa 15.10.2014 13:48, Rozdíl ve spotřebě:-)
Mé Subau legacy uvádí kombinaci 9,2/100. V životě jsem se na ni nedostal. Mám totiž 5,5letý průměr 7,98/100 .-)
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Środa 15.10.2014 14:20, RE: Rozdíl ve spotřebě:-)
Zdeny60 napisał:
Mé Subau legacy uvádí kombinaci 9,2/100. V životě jsem se na ni nedostal. Mám totiž 5,5letý průměr 7,98/100 .-)


Dtto moje Mondeo, udávaný průměr 9,8 a moje průměrná hodnota po 60 tkm je o celý litr nižší. Zatím všechna auta, co jsem měl jezdila za méně, než udával výrobce. Jezdím s rozvahou, tedy ne primárně na spotřebu, avšak mezi kamarády jsem vnímán jako rychlý řidič (po pravdě, oni jezdí fakt pomalu).
reagować
AnderN
ilość wystąpień53
data registracji09.05.2007
Środa 15.10.2014 14:46, RE: RE: Rozdíl ve spotřebě:-)
Máme to podobně. Také jezdím se spotřebou nižší, nebo max. stejnou, jako udává výrobce. On ten článek mezi volantem a sedačkou je poměrně zásadní. No a pak je to dáno charakterem provozu. Pokud se člověk vyhne hustému městskému provozu, stejně jako nízkému letu po dálnici, ale jede bundesky a dálnice plynule (neznamená pomalu), je spotřeba překvapivě nízká.
reagować
Projectigi
ilość wystąpień32
data registracji17.12.2008
Środa 15.10.2014 20:12, Motory od VW palivo vyrábí
Vím to, mám Octávii, na nádrž najedu 1500km a když tankuji, tak tam víc než 45l nafty nenaliji. Jsou to prevíti. Podle TP průměrná spotřeba 5,6l/100km já jsem rád, když to sežere přes 3, prodali šmejd a snaží se to papírově vylepšit. Moje babička říkala, že kdo nežere tak je nemocný.
reagować
tesna
ilość wystąpień3
data registracji07.02.2010
Środa 15.10.2014 23:07, NEDC
A nejde náhodou změnu z roku 2006?

Doma mám 2 auta těsně před zavedením této normy.
První - v TP 9,3. Realita po téměř 100tkm a po vcelku zásadním výkonovém tuningu (+38%) - 8,99.
Drhé - v TP 9,2, dlouhodobá 7,8. Na dlouhých trasách 7,5.
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Cztwartek 16.10.2014 10:38, norma vs. reál
Problém je v tom, že auta jsou dělaná tak, aby splnila normu, a uváděná spotřeba je normovaná, nikdo z výrobců nenapíše že je reálná. Proto i žaloby proti automobilkám považuji za bezpředmětné. Žalovat by se měl ten, který normu uvedl v platnost. Dalším faktorem je, že lidi za volantem vůbec nepřemýšlí a nejezdí plynule. Také si myslím (aspoň v mém okolí to vidím), že čím dál víc lidí šetří náklady za benzín a odpouštějí si delší trasy, výlety, apod. Ježdění omezují na nutné vyřizování kolem komína nebo po městě a městský provoz ještě třeba se studeným autem. Pak se nemůžou divit, že jim auto žere 8 místo 6 na 100.

Já mám zatím štěstí a auta mi zatím žerou míň než mají v papírech, ale je fakt, že jde max. o rok 2005, kdy projít měřícím cyklem nebylo pro výrobce asi tak těžké. BMW 2.0 benzín dlouhodobá 7.5 oproti 7.8 v papírech. Audi 1.9 TDI 5.5 vs. 6 v papírech. A stará rotačka 81 kW v oktávce, ta je opravdu někdy perpetum mobile Ne vážně, když nepočítám Seat Arosa s 1,7 Sdi, nejel jsem v ničem, a už vůbec ne velikosti skutečného auta, co by žralo míň.

Ještě dám příklad od kamaráda co má A6 3.0 tiptr. quattro - v papírech 11, reálně se dá jezdit i za 9 a dlouhodobý průměr má 10.
reagować
Tycoon
ilość wystąpień62
data registracji05.11.2011
Piątek 17.10.2014 19:20, Moje zkušenost
Fabia 2.0 MPI ... dlouhodobý průměr o litr níž než normovaná spotřeba
Fabia 1.2 TSI ... když se člověk snaží, tak se na normovanou spotřebu dostane, dlouhodobý průměr je ale o něco vyšší
Fabia 1.6 TDI ... i při klidné jízdě zhruba půllitr nad normovanou spotřebou, které v reálném provozu prostě nejde dosáhnout
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Piątek 17.10.2014 22:46, spotřeba
Multivan 132kW, haldex, dsg. V techničáku kombinace 8,8, v reálu jezdím za 11-12. Je ale pravda že jezdím většinou po městě a navíc jako prase. Na město tam je 11,1 l
Jednou jsem to zkusil do Vídně na spotřebu a aníž bych se nějak loudal tak jsem se dostal na méně než 7l dle dotankování. Ale byla to nuda.
Jinak firemní tsi jezdí kolem 8l, ted nejnovější caddy jezdí za 6,5 a přitom je to ještě motor s řetězem. Nevim co s tím udělali nebo jestli je to prostě jen dobrý kus. řidičem to nebude, střídají se.
Kolega s Polo 1,2tdi jezdí do 4l dlouhodobě, v papírech to má tuším 3,6l. Nic úspornějšího co odveze 4 lidi celkem pohodlně neznám.
S US Chevy 4,2 jsem jezdil za 11 - 17l což po přestavbě na plyn celkem dávalo smysl, ale do té přestavby to bylo vážně zajímavé :D .
reagować
zeneva
ilość wystąpień75
data registracji24.08.2009
Poniedziałek 20.10.2014 11:22, Mazda 6 2,0 benzin
Mam Mazdu 6 z roku 2004, 2,0, 142 koni, normovana spotreba je 8,9 - nikdy jsem ji nedosahnul ani zdaleka - dlouhodoby prumer je 7,57 (80 tis km). palubni pocitac je velmi presny - maximalne 0,1/100 km odchylka, maximalni spokojenost!!!
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Poniedziałek 20.10.2014 23:33, RE: Mazda 6 2,0 benzin
zeneva napisał:
Mam Mazdu 6 z roku 2004, 2,0, 142 koni, normovana spotreba je 8,9 - nikdy jsem ji nedosahnul ani zdaleka - dlouhodoby prumer je 7,57 (80 tis km). palubni pocitac je velmi presny - maximalne 0,1/100 km odchylka, maximalni spokojenost!!!


Jezdil jsem se stejnou benzínovou 2.0L akorát kombi Mazdou 6 pěti kvalt dlouhodobě za 7,74 http://www.spritmonitor.de/en/detail/370746.html Ale palubní počítač se občas do spotřeby netrefil. Viz. např. 26.09.2013 reálně 7,54 a PP ukazoval 8,8 :) Většinou PP měřil s chybou +/- 0,3L max. Nicméně mám dojem že výrobce udával průměrnou spotřebu 8,0L a ne 8,9.

Jinak dost přesně měřil spotřebu Yaris 1,3 64kW. PP ukazoval konzistentně o 0,1-0,3 méně než byla realita http://www.spritmonitor.de/en/detail/370745.html Výrobce udával kombinovanou spotřebu 6,0 a doma jsme s tím jezdili za 5,90.

Současné Verso benzín 1,8 108 kW má podle výrobce mít průměr 6,8. Podle pár dotankování je to zatím 6,63 http://www.spritmonitor.de/en/detail/638966.html So far so good :)
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Wtorek 21.10.2014 12:28, RE: Mazda 6 2,0 benzin
Petr S napisał:
zeneva napisał:
Mam Mazdu 6 z roku 2004, 2,0, 142 koni, normovana spotreba je 8,9 - nikdy jsem ji nedosahnul ani zdaleka - dlouhodoby prumer je 7,57 (80 tis km). palubni pocitac je velmi presny - maximalne 0,1/100 km odchylka, maximalni spokojenost!!!
Jezdil jsem se stejnou benzínovou 2.0L akorát kombi Mazdou 6 pěti kvalt dlouhodobě za 7,74 http://www.spritmonitor.de/en/detail/370746.html Ale palubní počítač se občas do spotřeby netrefil. Viz. např. 26.09.2013 reálně 7,54 a PP ukazoval 8,8 :) Většinou PP měřil s chybou +/- 0,3L max. Nicméně mám dojem že výrobce udával průměrnou spotřebu 8,0L a ne 8,9.Jinak dost přesně měřil spotřebu Yaris 1,3 64kW. PP ukazoval konzistentně o 0,1-0,3 méně než byla realita http://www.spritmonitor.de/en/detail/370745.html Výrobce udával kombinovanou spotřebu 6,0 a doma jsme s tím jezdili za 5,90. Současné Verso benzín 1,8 108 kW má podle výrobce mít průměr 6,8. Podle pár dotankování je to zatím 6,63 http://www.spritmonitor.de/en/detail/638966.html So far so good :)



To vás to vážně baví takhle měřit? Já mám údaje z elektronické knihy jízd + tankování, jinak bych to asi bral podle budíků... no každý má jiného koníčka
Jo ted mě napadá že přesně jsme to měřili jen u toho pola, ale to bylo jen díky tomu že jsme kolegovi nikdo nevěřili jak málo to žere.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Wtorek 21.10.2014 20:56, RE: Mazda 6 2,0 benzin
PetrT napisał:
Petr S napisał:
zeneva napisał:
Mam Mazdu 6 z roku 2004, 2,0, 142 koni, normovana spotreba je 8,9 - nikdy jsem ji nedosahnul ani zdaleka - dlouhodoby prumer je 7,57 (80 tis km). palubni pocitac je velmi presny - maximalne 0,1/100 km odchylka, maximalni spokojenost!!!
Jezdil jsem se stejnou benzínovou 2.0L akorát kombi Mazdou 6 pěti kvalt dlouhodobě za 7,74 http://www.spritmonitor.de/en/detail/370746.html Ale palubní počítač se občas do spotřeby netrefil. Viz. např. 26.09.2013 reálně 7,54 a PP ukazoval 8,8 :) Většinou PP měřil s chybou +/- 0,3L max. Nicméně mám dojem že výrobce udával průměrnou spotřebu 8,0L a ne 8,9.Jinak dost přesně měřil spotřebu Yaris 1,3 64kW. PP ukazoval konzistentně o 0,1-0,3 méně než byla realita http://www.spritmonitor.de/en/detail/370745.html Výrobce udával kombinovanou spotřebu 6,0 a doma jsme s tím jezdili za 5,90. Současné Verso benzín 1,8 108 kW má podle výrobce mít průměr 6,8. Podle pár dotankování je to zatím 6,63 http://www.spritmonitor.de/en/detail/638966.html So far so good :)
To vás to vážně baví takhle měřit? Já mám údaje z elektronické knihy jízd + tankování, jinak bych to asi bral podle budíků... no každý má jiného koníčka Jo ted mě napadá že přesně jsme to měřili jen u toho pola, ale to bylo jen díky tomu že jsme kolegovi nikdo nevěřili jak málo to žere.


Když kupuju auto tak mimo jiné koukám na Spritmonitor na reálnou spotřebu a jsem rád, že je tam slušný vzorek aut. Do jisté míry tedy splácím spritmonitoru dluh za jeho předchozí službu :) a pomáhám tak dalším uživatelům. Jezdím tankovat 1x za 3-4 týdny, takže mě to stojí asi tak 5 minut času za měsíc. Pokud bych tankoval co 3 dny tak by mě to možná časem nebavilo.

Do spritmonitoru se dá uložit i kupní cena auta, náklady na servis, na pojistky apod. (tyto informace se dají volitelně skrýt před ostatními uživateli). Takže je to i zároveň evidence celkových nákladů na auto. Je to pohodlnější než vedení nějakého vlastního Excelu. Spritmonitor počítá i některé statistiky jako celkové náklady na 1 km.

A jak jsem někde zaslechl tak prý co neměříš, to neřídíš
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.