0
powrót
 

diskuze k tématu: Přestavby vozidel: Co si nezměřím, tomu nevěřím (5. díl)

kategorie zaszeregowania tematu:
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Cztwartek 21.01.2016 12:08, převodovka
Docela by mne zajímalo, jak se do hotové převodovky přidává další stupeň. Já jsem tedy jen analytik-programátor, pro kterého jsou auta jen koníček, takže bych nerad byl kousavý, ale prostě si to nedovedu představit. Dovedu si představit, že kdybych chtěl šestikvalt, tak bych na svém Mondeu vyměnil převodovku MTX-75 za novější MMT6. To se dá udělat hlavně díky tomu, že se obě převodovky montovaly do stejných vozidel často i ke stejným motorům, takže nejspíše budou mít shodné příruby pro uchycení k motoru a montážní body do vozidla. Pokud bych měl převodovku z dieslu a chtěl ji dát na benzín, tak bych musel asi změnit stálý převod, i to si tak nějak dovedu představit. Mohl bych si sehnat převodovku, která byla namontovaná v Mondeu 1.8 SCi, ta by měla v podstatě vše stejné, jen ten převod navíc. Samozřejmě se musí změnit mechanismus řazení, ale to už je relativně snadné, kulisy a táhla jsou u šestikvaltu stejné na dieslu i benzínu.

To vše si dovedu představit.

Jen si nedovedu představit, že bych do své MTX-75 zabudoval další převod. Abych použil slogan svého kolegy - poučte blbce. Snad to nebude tak složité, nějaké základy mám, vystudoval jsem strojárnu na VUT.
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Cztwartek 21.01.2016 20:46, Dělalo se to
Dělalo se to třeba u jedničkové naftové Fábie. Na výběr byly dvě možnosti, buď z fábie RS (byla do krátka i do dlouha) nebo právě tu přestavbu, která měla šestku pěkně dlouhou a celá převodovka pak byla krásně dlouhá, super na dálkové cestování. Opravdu tam „jenom“ vložili jedno kolečko a bylo
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Cztwartek 21.01.2016 21:10, RE: Dělalo se to
brin napisał:
Dělalo se to třeba u jedničkové naftové Fábie. Na výběr byly dvě možnosti, buď z fábie RS (byla do krátka i do dlouha) nebo právě tu přestavbu, která měla šestku pěkně dlouhou a celá převodovka pak byla krásně dlouhá, super na dálkové cestování. Opravdu tam „jenom“ vložili jedno kolečko a bylo


Tak to ale znamenalo, že už přímo výroba byla dělaná univerzálně, že převodovka měla společnou skříň pro pětikvalt i šestikvalt a tak vlastně pětikvalt byl jen ořezanej o to kolečko. Takže to ale není univerzální postup pro libovolnou převodovku, ale jen pro takovéto kriplované provedení.
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Cztwartek 21.01.2016 23:43, RE: Dělalo se to
Koloss napisał:
brin napisał:
Dělalo se to třeba u jedničkové naftové Fábie. Na výběr byly dvě možnosti, buď z fábie RS (byla do krátka i do dlouha) nebo právě tu přestavbu, která měla šestku pěkně dlouhou a celá převodovka pak byla krásně dlouhá, super na dálkové cestování. Opravdu tam „jenom“ vložili jedno kolečko a bylo
Tak to ale znamenalo, že už přímo výroba byla dělaná univerzálně, že převodovka měla společnou skříň pro pětikvalt i šestikvalt a tak vlastně pětikvalt byl jen ořezanej o to kolečko. Takže to ale není univerzální postup pro libovolnou převodovku, ale jen pro takovéto kriplované provedení.


Někde jsem viděl (myslím SM ale už dávno) článek kde byl zdokumentován postup. Kolo se přidávalo na konec převodovky a dávalo se potom jiné víko. Jak to bylo dál netuším, ale čuměl jsem na to taky jak puk. Skřín ani nemusela ven z auta. Jestli to byla Oktávka nebo Fabia netuším, už je to dlouho. Ale byla to škodovka a byl to převod na úsporu - dlouhá šestka na dálnici.
U Caddy SDI si neštastníci kteří si to koupili jako rodinné auto dávali jinou skřín, sice jen pětikvalt, ale jinak poskládaný. Původní SDI má skřín do pomala a točí na dálnici jako prase. Pasovala tam z jiného TDI nebo co to bylo, ale měnily se i poloosy. Šetřilo to motor i naftu a to významě.
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Piątek 22.01.2016 06:51, Fábie
U fábie se tehdy taky měnily celé sady - převodovka, poloosy, táhla apod. Brakovaly se zbořená RSa. A jelikož bylo nutné měnit celou sadu, tak se přestavba převodovky často vyplatila, protože vycházela cenově skoro stejně.
reagować
Abík
ilość wystąpień93
data registracji20.01.2009
Poniedziałek 01.02.2016 19:01, Trochu mi hlava nebere toto:
Když si koupím nové auto, tak jakou cenu má to, dělat takové věci, když si mohu koupit výkonnější? Jinak ztratím záruku. Když si koupím auto ojeté, už třeba dvouleté, tak si budu klást otázku, proč do toho investovat takové peníze? Myslím tím nákup nových dílů. A nebo se pachtit po vrakovištích, kde na takové mladé auto nic neseženu. Když si třeba vezmu, kolik stojí nová převodovka na Octavii řady II, tak teda opravdu nevím, proč rvát takové peníze do staré ojetiny, protože tím její hodnotu stejně nezvýším. A o motoru raději pomlčet. A potom, co ty nové předpisy a STK???

Já jenom ze zkušenosti z loňské návštěvy STK, kde technik stál s TP před jakousi řekl bych míérně tuněnou Octavií I řady a říkal opravdu velmi mladému majiteli, aby přistavil takové auto, jaké je popsáno v TP, a nebo aby si nechal schválit a dopsat změny dělané na autě, pochopitelně homologované. Mě řekl, abych vycouval, protože pán odjíždí.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.