anonym napisał:
Napsal jsi to pěkně, ještě doplň jestli provozuješ benziny nebo diesly, manuály nebo automaty. A jak jsi spokojenej s japonskýma brzdama - účinnost a životnost. Dík
Mam radši benziny než diesely. A zozhodně manuální převodovky. Dřív platilo, že Japonci diesely neuměli, což byla pravda, ale dneska už je to jedno. Většina Japonských automobilek byla schopná vivinout svoje vlastní diesely a kolikrát lepší nežli ty z Evropy (např. diesel Hondy Accord a zatim to vypadá i na Subaru). Dle zatím malých zkušeností (s diesely) má konkrétně Mazda poměrně povedený diesely (ač taky s pár mouchama), docela spolehlivý, říká se , že i snad spolehlivější než benziny, ale to ať posoudí jiní. Najdou se sice lepší (ten v Accordu, nebo v Avensisu - ten má např tišší a klidnější chod), třeba o něco výkonější, pružnější, tišší atd. ale upřímě, zase takový rozdíly to nejsou, aby se z toho jeden pos.....
Brzdy? Každý auto je jiný, jak ty z Evropy, tak z Japonska. Je to auto od auta. Jedno brzdí míň, jiný víc, jednomu vydrží brzdy dýl, druhýmu ne. Záleží na jejich stavu a na tom, jestli sou origo (myšleno kotouče, destičky, ....), nebo i neorigo ale kvalitní, nebo nějaký ,,šlupky" za pár kaček. Někdo jezdí brzda plyn, druhej ně ně tolika nedupe atd.... Stačí se taky naučit brzdit motorem, ne pokaždý je nutný to rvát. Konkrétně v M6 sou brzdy dobrý, podle mě, pamatuju si i třeba Hondu Accord, kdy v jedné generaci (sorry, ale nevim konkrétně o kterou šlo) brzdy byly ůčinné až až, kdy jste při prudším sešlápnutí ,,letěli na sklo" a jiná generace měla brzdy trošku poddimenzované. Co sem měl tu čest s Mazdami (323, 626, 6, 5), tak bych je hodnotil kladně. Vlastně ani nějakou životnost neřešim, dokud brzdí, je to ok, až přestane, tak šup na výměnu a je to. Teď si tak vzpomínam, že třeba origo brzdový destičky na M6 stojej myslim 2000Kč, ale dají se sehnat neorigo, třeba za 700Kč (asi tolik-600Kč-mě ale třeba stáli i na starou Vectru
, takže asi tak. Ty ceny sou všade různý - hledat a hledat. Prostě dopředu vim, že brzdy už nejsou to vono, tak něž se do nich dam, najdu si slušný díly za slušnou cenu........ A tak často se zas nedělají, tak co
Víc semi líbí podvozky Mazd (super M6 - stará i nová, M3, taky 5 - divim se že jich nejezdí víc, další nedoceněný auto) nežli třeba Toyot (Corolla, Avensis - ten je spíš komfortnější, měkčí - což vyhovuje zase třeba někomu jinému)
Každá automobilka umí svoje, ale Japoncům věřim v jejich spolehlivosti (i to ale záleží trochu na štěstí, nesmíte koupit první auto co přijde pod ruku, ale fakt dobrej stav, i kdyby mělo na tacho 150tis km a vejš, ale jde o to, jak se k němu kdo choval). Ten kdo kupuje funglovku, nemá co řešit, na problémy sou tady záruky. Jenže ze zkušeností, např s Frantíkama, auto vidělo servis i v záruce celkem často a to nejen kvůli pravidelným výměnám oleje (a že jich v bazarech je skoro novejch aut).
Ještě ty pověstný díly, pravda že na některý Japonečky sou dražší, ale co se týče neoriginálních dílů, tak to nejsou takový rozdíly, aby to někoho položilo (a dá se vždycky najít něco levnýho, ,,poměr cena výkon" co se týče běžnejch dílů - jiný je to u plechařiny, nesmíte prostě bourat
, blbě se shání, většinou neorigo není, a ta stejnak kolikrát nepasuje, takže je nejlepší sehnat z vrakárny origo a je to). Značkový servisy sou ale drahý tak nebo tak a je jedno jestli máte Šokodovku, nebo Mazdu! To už by taky mohla většina lidí pochopit.
Třeba u M6 mam servisní náklady o dost nižší, než byly u Audi, VW. A hlavně ještě původní podvozek. U Audi dělanej (ona přední náprava, pravda, čim novější Audi-i VW, tim dýl drží, ale.... furt ne tolik) tušim v 70tis km a za celkem veliký prachy. O made in France se radši nezmiňuji.
Díky