Taurus89 napisał:
Dik - mě zajímalo to staré TDi hlavně
Ten vypis "mych" aut je jen tak orientační
Mám Volvo 850 TDi z roku 1996. K motoru bych řekl toto. Jedná se o odvědčený německý pětiválcový model , který se montoval např. do Audi A6 a Transportéra T4. Objem 2461 ccm, výkon 103 kW (140 k) při 4 000 ot./min a největší kroutící moment 290 Nm při 1 900 ot./min. Jak bylo na českém internetu mnohokrát napsáno, tyto takřka moderní hodnoty svědčí dynamice a nízké spotřebě, která je u tohoto nadčasového emisemi nezkaženého motoru bravurní. Žádný filtr pevných částic zde nehledej. Laický výklad této věty je - jede to, žere to málo, ale když na to šlápneš, tak ti z výfuku lítají uhelné brikety
Ze své zkušenosti můžu potvrdit, že s tímto vozem není problém při prudké akceleraci udělat za sebou černou tmu
Spolehlivý způsob, jak odehnat dotírající oktávky. Můj miláček má najeto 320 tis. km (kupováno při 300 tis. km), průměrná spotřena 6,8 l/100km. Motor je hlavně za studena celkem hlučný (traktor), ale po zahřátí (cca 10km) se uklidní a přede jako kočka. Při 90km rychlosti o něm prakticky nevím. Rozvodový řemen včetně kladek a vodní pumpy se mění každých 120 tis. km. Pokud najezdíš jak říkáš 40 - 80km za den, tak tento motor doporučuju, nejlépe pokud bude osazený ve Volvu 850 nebo V70