anonym napisał:
Mám na starosti 4 auta 406, mají dohromady najeto přes milion km, ročně najedou dohromady asi 300 000 km.
Tlumiče opravdu neodcházejí.
Spotřeba oleje: u 1,8, ale i jiných stačí vyměnit gufera dříků ventilů, práce na pár hodin, náklad asi 3500 Kč. (Hlavně zbytečně nezmatkovat a nevyhlašovat, že auto stojí za ...)
Jinak - jedním slovem 406 je dobré auto.
Najezdil jsem již 1,3 mil. km s osobními auty. Jediné čemu nevěřím, je životnost tlumičů. Na našich cestách je limit 80t.km pro ostré hochy (já) a 120t.km pro opatrné. Můžete mi tady vykládat co chcete. Po výměně tlumičů změní auto jízdní vlastnosti tak, že se s ním musíte znovu naučit jezdit. Tedy nejezdíte-li rychle pouze po rovině. I tlumiče, které prošli zkušebním testem jako dobré, nebo vyhovující, po absolvování výměny se ukázaly jako nevyhovující. Zkoušel jsem na autech i tlumiče plynokapalinové. Jinak chci říci, že některé renomované značky jsou takové srač.y, že vydrží jen 40t. km. O bourácích, kteří přičítají jiné jízdí vlastnosti pneumatikám, případně kolům jiných rozměrů ani nemluvím. Peugeot si vyrábí tlumiče pérování sám. V zahraničí je jako dobré nehodnotí. Víte jaké mají silnice ve Francii? Ani tam žádná sláva. Většinou účinnost tlumičů klesá pozvolna, tekže si na inherentní jízdní vlastnosti postupně zvykáte, pouze výměna vám posléze otevře oči.