0
powrót
 

diskuze k tématu: Jaké koupit auto pro maminku a sestru?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, francouzská vozidla, německá vozidla, japonská vozidla, americká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.06.2009 01:47, Focus?
Kdepak ho pán redaktor vyčaroval? Se mi zdá že se nechal unést dotazem této kategorie a ani si neuvědomil že ho tazatel nezmiňuje. Jo kdyby ho doporučoval.....ale najednou se tam objevil.... Jinak tazatel to má opravdu těžký nevím co očekává....... neví jestli naftu nebo benzín, střední nebo nižší střední třídu, auto má jezdit sivžně ale za málo a korunu tomu dá když napíše do 130 000kč ale rok 2002 a mladší.....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.06.2009 08:17, Chodíte sem často?
Tak pán se chlubí že sem chodí často. To by mě zajímalo ale co tu dělá. Zjevně totiž, tyto časté návštěvy, v něm nezanechali žádnou památku. Jinak by nemohl mít tento dotaz, hodný spíše člověka, který auto vživotě neviděl, nečetl o něm a v bazaru nikdy nebyl. Vše na co se ptá, zde již bylo řečeno a netuším proč vůbec tento článek vzniknul. Je totálně nicneříkající. Navíc po dvou dnech, kdy tu nepadlo o ojetině ani slovo bych uvítal lepší čtení. No jinak vám pane tazateli doporučuji teď nic nekupovat a začít číst. Je toho tu dost a když překonáte svoji lenost tak určitě budete vědět co koupit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.06.2009 09:43,
Rád bych Vám také poradil při výběru vozidla na základě svých zkušeností. Opel společně s Peugeot 307 jsou velice problémová vozidla, která Vám nemohu doporučit. U prvního je nespolehlivá mechanika z důvodů šetření na ceně u dodavatelů dílů. Spotřeba je sice víc než příjemná, výkon však schází. Peugeot 307 je přebujelý elektronikou, která nevykazuje dobrou spolehlivost. Pokud chcete jezdit a ne stát a opravovat, pak z francouzsky pohodlných vozů doporučuji Citroen Xsara s benzínovou motorizací 1.6 16V. Další možností je, jak uvádí pan redaktor, skutečně Ford Focus 1.6 16V s motorem od Yamahy , popř. pro ženy krásný Ford Puma 1.7 16V opět motor vyvíjený spolu s Yamahou. Spíše se obecně vyhněte naftovým modelům, které skýtají větší množství možných závad, což je zvláště pro ženu velmi nepříjemné a pro každého i velmi nákladné. Taktéž se nebojte Mazdy 323, Hondy Civic - ta se ale trochu déle ohřívá, takže hůře topí, vynahradí však vše kultivovaností, živostí a příznivou spotřebou u motorizace 1.5,1.6 VTEC.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.06.2009 11:07, jo
Souhlasim s vozem Civic. Pro sportovnejsi jizdu je 1,5 s vykinem 84kW jako stvorena,podvozek je na vyssi urovni v dane tride...a to vse s prumernou spotrebou do 7,5l. Problem bych spise videl v horsi dostupnosti techto aut..kdy se jich majitele jen tezko zbavuji a pokud je nekde nejaky dobry kousek,do dvou dnu je zase fuc. Kazdopadne servis je cenove na minimalni urovni,pokud nebude zakoupene vozidlo povestna vyjimka a nezacne se kazit vse co muze, a problem ohledne nahr.dilu muze nastat pri karosarskych dilech,kde ceny jsou opravdu vyssi. Takze pokud mamina neboura...berte Civica.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.06.2009 11:08, RE: bez předmětu
spawag napisał:
Rád bych Vám také poradil při výběru vozidla na základě svých zkušeností. Opel společně s Peugeot 307 jsou velice problémová vozidla, která Vám nemohu doporučit. U prvního je nespolehlivá mechanika z důvodů šetření na ceně u dodavatelů dílů. Spotřeba je sice víc než příjemná, výkon však schází. Peugeot 307 je přebujelý elektronikou, která nevykazuje dobrou spolehlivost. Pokud chcete jezdit a ne stát a opravovat, pak z francouzsky pohodlných vozů doporučuji Citroen Xsara s benzínovou motorizací 1...
Tak až třetí příspěvek měl nějakou užitnou hodnotu. Sice jsem Fordista, ale s alternativami Mazda 323 (nejlépe 323F) nebo Honda Civic mohu jen souhlasit. U toho Focuse mě osobně odrazuje ne zrovna standardní interiér, který není pro každého.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.06.2009 11:10, volba
Tazatel poradnu asi opravdu spíš nečte, jinak by se takto neptal.. Uvažoval bych mezi Focusem, Civicem, Mazdou 323 a Almerou, všechno benzín. Možná ještě Astra G s motorem 1,8. U článku mě trochu zaráží ten opakovaný blud o korozi Astry G. Pan Dvorský to asi někde četl u starší Astry F a jen papouškuje (bohužel). Myslím, že by si jich měl pár někde v bazarech prohlídnout a zjistí, že určitě nereznou - stejně jako focusy, 307 a ostatní srovnatelná auta. Astra G měla totiž oboustranný pozink a 12 let záruku proti prorezivění..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.06.2009 11:13, RE: jo
eftik napisał:
Souhlasim s vozem Civic. Pro sportovnejsi jizdu je 1,5 s vykinem 84kW jako stvorena,podvozek je na vyssi urovni v dane tride...a to vse s prumernou spotrebou do 7,5l. Problem bych spise videl v horsi dostupnosti techto aut..kdy se jich majitele jen tezko zbavuji a pokud je nekde nejaky dobry kousek,do dvou dnu je zase fuc. Kazdopadne servis je cenove na minimalni urovni,pokud nebude zakoupene vozidlo povestna vyjimka a nezacne se kazit vse co muze, a problem ohledne nahr.dilu muze nastat pri kar...
Ale tazatel chce auto od roku 2002 a mladší - takže přichází v úvahu Civic 7. generace, to znamená motory 1,4 66kW nebo 1,6 81kW. Lepší je určitě ten větší - slušný výkon (VTEC), perfektní spolehlivost a velmi dobrá spotřeba.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.06.2009 11:16, RE: bez předmětu
spawag napisał:
Rád bych Vám také poradil při výběru vozidla na základě svých zkušeností. Opel společně s Peugeot 307 jsou velice problémová vozidla, která Vám nemohu doporučit. U prvního je nespolehlivá mechanika z důvodů šetření na ceně u dodavatelů dílů. Spotřeba je sice víc než příjemná, výkon však schází. Peugeot 307 je přebujelý elektronikou, která nevykazuje dobrou spolehlivost. Pokud chcete jezdit a ne stát a opravovat, pak z francouzsky pohodlných vozů doporučuji Citroen Xsara s benzínovou motorizací 1...
Civic 1,6 VTEC 81kW se ohřívá naopak neskutečně krátkou dobu, nástup a výkon topení je výborný. Asi píšete o starších modelech (tazatel chce po r. 2002).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.06.2009 11:35, RE: jo
NN_N napisał:
Ale tazatel chce auto od roku 2002 a mladší - takže přichází v úvahu Civic 7. generace, to znamená motory 1,4 66kW nebo 1,6 81kW. Lepší je určitě ten větší - slušný výkon (VTEC), perfektní spolehlivost a velmi dobrá spotřeba.
Je to tak jak pisete, nejak sem nebral v potaz ten rok 2002 i kdyz dle meho nazoru i civic z roku 2000 se serviskou ci dolozenymi fakturami je skvela volba..ale je jich jako safranu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.06.2009 11:44,
Jinak bych byl rad,kdyby se tazatel trebas zapojil do dizkuse....:)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.06.2009 11:50, RE: jo
NN_N napisał:
Ale tazatel chce auto od roku 2002 a mladší - takže přichází v úvahu Civic 7. generace, to znamená motory 1,4 66kW nebo 1,6 81kW. Lepší je určitě ten větší - slušný výkon (VTEC), perfektní spolehlivost a velmi dobrá spotřeba.
Na druhou stranu proti Civicu 7G hovori - relativni drahost servisu - spolehlivost sla taky mirne dolu (cti presto ze ma relativne malo najeto zatim uz mel par zavad), hlucnejsi (ale zivejsi) motor a PODSTATNE vyssi cena nez srovnatelne Astry/Focusy apod... Pro naopak neuveritelna prostornost.
To ze by se Civic ohrival vyrazne rychleji nez jina auta jsem nezpozoroval.
A nez me nejaky Hondista napadne - mluvim ze zkusenosti uzivatele (a obehavatele servisu).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.06.2009 11:58, RE: jo
martin0 napisał:
Na druhou stranu proti Civicu 7G hovori - relativni drahost servisu - spolehlivost sla taky mirne dolu (cti presto ze ma relativne malo najeto zatim uz mel par zavad), hlucnejsi (ale zivejsi) motor a PODSTATNE vyssi cena nez srovnatelne Astry/Focusy apod... Pro naopak neuveritelna prostornost.
To ze by se Civic ohrival vyrazne rychleji nez jina auta jsem nezpozoroval.
A nez me nejaky Hondista napadne - mluvim ze zkusenosti uzivatele (a obehavatele servisu).
Nejsem Hondista:) Jen vim,ze jsou dva druhy lidi,ti kteri se chteji odlisovat a mit i nejakou tu dobrou techniku pod kapotou,ktera stoji o neco vice(drazsi porizovaci cena) nebo chteji klasiku z Nemecka s naprosto prumernym motorem a spotrebou spise horsi...a treba vhledove lepsim interierem...materialove je japonec urcite minimalne na stejne urovni.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.06.2009 12:01, Dnes je nafta dražší než benzin ?
Pan redaktor zřejmě již delší dobu netankoval... Zpět je doba, kdy byla nafta až o 2 Kč levnější. Ale až krize skončí, vyskočí opět nahoru a situace se obrátí...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.06.2009 13:10, RE: jo
eftik napisał:
Nejsem Hondista:) Jen vim,ze jsou dva druhy lidi,ti kteri se chteji odlisovat a mit i nejakou tu dobrou techniku pod kapotou,ktera stoji o neco vice(drazsi porizovaci cena) nebo chteji klasiku z Nemecka s naprosto prumernym motorem a spotrebou spise horsi...a treba vhledove lepsim interierem...materialove je japonec urcite minimalne na stejne urovni.
Mno my jsme kupovali hondu z důvodů dobrých předchozích zkušeností s Nissanem (Almerou) a musím říct že orpoti nissanu tam bylo pár závad navíc (odchází postupně zámky centrálu, podivné "nevyřešitelné" vrzání motoru = navrhovaná oprava ca 17k ve značkovym apod)
Teď si ještě rýpnu - s rodinnou Hondou jsem jezdsil rok a půl, a spokojenost (až na výše uvedené). Teď jsem si koupil vlastní Xsaru a pokud pominu jízdní vlastnosti které jsou nesrovnatelné, tak stejně výkonný motor je v xsaře pružnější, tišší a má stejnou spotřebu. Čekal jsem od Hondy v tomhle víc. Jediný co mi na tý xsaře chybí je ten sportovní zvuk (který ale při delší cestě otravuje) a kopanec od Vtecu ve vyšších otáčkách.
Celkově vzato kolem a kolem nevím proč upřednostnit hondu která vždy bude o ca 50k (1/3-1/4 ceny) dražší než srovnatelný "pouze průměrný" vůz.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.06.2009 13:54, RE: jo
martin0 napisał:
Mno my jsme kupovali hondu z důvodů dobrých předchozích zkušeností s Nissanem (Almerou) a musím říct že orpoti nissanu tam bylo pár závad navíc (odchází postupně zámky centrálu, podivné "nevyřešitelné" vrzání motoru = navrhovaná oprava ca 17k ve značkovym apod)
Teď si ještě rýpnu - s rodinnou Hondou jsem jezdsil rok a půl, a spokojenost (až na výše uvedené). Teď jsem si koupil vlastní Xsaru a pokud pominu jízdní vlastnosti které jsou nesrovnatelné, tak stejně výkonný motor je v xsaře pružnější,...
Nissan je urcite taky dobra volba. Xsara,tak s tou nemam zadné zkušenosti,jen kámoš mel 1,4 16v a kdyz mela cca kolem 200tisic nalitano,sla z domu kvuli vicero porucham. Zajimave je,ze pokud mrknes do Nemecka, ceny za hondy jsou pomerne adekvatni...to co v nemecku sezenes za 65 tis. vcetne litych 16" u nas stoji 95tis. Takze ty ceny za Hondy jsou urcite v CR nadsazene. Jinak Accord r.v.95 obsah 2,3 160koni poruchy zadne,jen asi ne shodou okolnosti zlobil origo alarm a imob.Jinak jen spotrebni veci. Cena práce v Opave Honda byla 300Kc/hod. Takze nic velikeho. A existuje spousta alternativ k origo nahradnim dilum za rozumne ceny...ale to existuje ke vsem "drazsim" Japoncum..a ne jen k Japoncum:)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.06.2009 14:23, RE: jo
eftik napisał:
Nissan je urcite taky dobra volba. Xsara,tak s tou nemam zadné zkušenosti,jen kámoš mel 1,4 16v a kdyz mela cca kolem 200tisic nalitano,sla z domu kvuli vicero porucham. Zajimave je,ze pokud mrknes do Nemecka, ceny za hondy jsou pomerne adekvatni...to co v nemecku sezenes za 65 tis. vcetne litych 16" u nas stoji 95tis. Takze ty ceny za Hondy jsou urcite v CR nadsazene. Jinak Accord r.v.95 obsah 2,3 160koni poruchy zadne,jen asi ne shodou okolnosti zlobil origo alarm a imob.Jinak jen spotrebni ve...
Kdyz kouknes tady na inzeraty tak ty ceny hond jsou proste nekde jinde. A co se tyka servisu, cena hodiny v Praze (achjo) je vetsinou 700-900. Tak s tim radsi jezdim do Usti ale ani to neni vsespasny. Kvuli tomu vrzani jsem vystridal tri znackovy servisy a ani jeden neni 100% (2x neodhaleno, vymeneno neco jineho, tresti si rek o ty sileny prachy tak jsem se na to vyksalal).
Dalsim drobnym faktem je ze Civik ma kratkej cumak - jakykoliv mensi karambol nebo slozitejsi oprava = strasny prachy. Accord je jina liga i vydrzi.
Xsara neni zadnej zazrak, ale proste chci jen rict ze Honda ma od urcity doby az nezdravou aureolu zazracnych vozu a pritom kdyz porovnavam protipol - Nespolehlivy, liny francouze, tak ten rozidl je malej. (Obe auto porovnavam ve stejny kategorii 90Kkm, 2002-03). Chtel jsem Hondu ale Xsara stala o ca 60k min. Tak co resit.
Az budu mit s xsarou vic najezdeno tak na TipCars zkusim neco napsat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.06.2009 15:19, RE: jo
martin0 napisał:
Kdyz kouknes tady na inzeraty tak ty ceny hond jsou proste nekde jinde. A co se tyka servisu, cena hodiny v Praze (achjo) je vetsinou 700-900. Tak s tim radsi jezdim do Usti ale ani to neni vsespasny. Kvuli tomu vrzani jsem vystridal tri znackovy servisy a ani jeden neni 100% (2x neodhaleno, vymeneno neco jineho, tresti si rek o ty sileny prachy tak jsem se na to vyksalal).
Dalsim drobnym faktem je ze Civik ma kratkej cumak - jakykoliv mensi karambol nebo slozitejsi oprava = strasny prachy. Ac...
Mluvím taky z osobní zkušenosti s Civicem 7.G. Slouží jako 2. auto do rodiny, spolehlivost bez připomínek (r. 2002). Cena servisu srovnatelná s ostatními japonci, po záruce je lepší chodit do neznačkového (v Praze třeba Krejza). U ceny současných ojetin bych neřekl, že je podstatně vyšší než focusy, astry apod. O něco vyšší je, to jo, ale ne podstatně. A na tom rychlém zahřátí opravdu trvám, ručička se hne už po pár stech metrech a cca po 1km je motor úplně zahřátý. S tím jsem se ještě u benzíňáku nesetkal (srovnání s více auty včetně funglovek).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.06.2009 19:07, Není dnes 1.4. ?
Za 130tis. r 02 a mladší nejlépe 1,6 benzin,anebo 2,0nafta.V hledáčku C5,ale je větší a tak 307 či něco podobnýho.Nechte si Kiu a za ušetřený peníze si užijte prázdniny na Kubě.Myslel jsem,že ideál je Suzuki R+ 1,3,ale je pro paní asi líná Mazdu 323f bych nedoporučoval,protože je tvrdší a hlavně paní by neocenila jízdní vlastnosti.Civic není špatný,ale servis je celkem nákladný a Fokus je poměrně velký a opět platí co u Mazdy i když je měkčí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.06.2009 21:26, Rypani
Nechci moc rypat, ale nevim jestli si ve focusu, astre a peugeotu moc pomuzete s motorem 1,6 oproti Kii, kterou ted mate. Vykonove to bude podobne. Kia sice ma slabsi motor, ale zase bude lehci. Videl bych to na ty 1,8 nebo u opela 1,7DTI jak bylo v dotazu, kamarad to mel v kombiku a jelo to krasne za 5 litru a pomerne pruzny motor kdyz to jezdi v 1 - 2 lidech.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 05.06.2009 15:17, Zajímavé požadavky
Nízká spotřeba + vysoký výkon ukazuje jednoznačně na naftový motor. je ovšem otázka, jestli naftový motor v ojetém voze je doporučitelný. Sám jezdím v ojetém autě, ale do nafty bych nikdy nešel, jedině po někom, koho dobře znám. Vyhřívané sedačky ve vozidlech ala Astra a Focus považuju spíše za raritní. Co tam máme dál. Rok výroby 2002 za 130 tisíc - dejme tomu, že ano.
Spolehlivost? Focus v benzínu bude OK, avšak i tam se může objevit koroze. Astra G v benzínu nebude taky vyloženě krok vedle i přes riziko koroze. V naftě ani jeden model nestoí za řeč. Do Focusu bych doporučil motor 1.6 16V a do Astry 1.8 16V. Oba jsou spolehlivé a úsporné. Apropos řešit spotřebu u auta mi přijde významné až tak nad 20 - 25 tkm/rok a u ojetého mi to přijde ještě více mimo mísu. Ale každý má svoje kritéria... Někdo raději zaplatí více, aby jezdil levně, někdo zaplatí méně a pak si dopřeje výkonný motor. Ve výsledku se může stát, že nula od nuly pojde.
K ostatním modelům se nemohu vyjádřit, protože nemám relevantní informace.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.