0
powrót
 

diskuze k tématu: Auto za 60 tis. Kč: vybrat naftu nebo LPG?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké palivo vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, francouzská vozidla, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 08.12.2008 08:00, rada
Za 60 000 Kč, si kup raději kolo,za ty peníze už koupíš něco lepšího a s garancí nízkých investic v budoucnu...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 08.12.2008 08:01, rada
Já osobně doporučuji auto typu Forman apod. Dnes za 25 tis. koupíte poměrně slušné kusy z roku 1994 ve slušném stavu, od prvního majitele s jasným původem a často i se serviskou. Máte levný servis a provoz. Při ujetí 10 tis. km ročně je investice do LPG nenávratná a dnes při ceně benzínu 23 Kč a plynu 14,5 Kč poměr cen nevýhodný. Diesel je dnes provozně drahý a hlavně podstatně nákladnější údržba. Také riziko, že do staršího auta s dieselem budete muset investovat po koupi dost peněz je vysoká.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 08.12.2008 08:38, rada
Začni se poohlížet po Fabii, myslím, že se pomalu ceny začínají přibližovat tvojí představě i když po té budeš muset něco investovat do servisu. Případně koupíš Felicii ve velmi dobrém stavu od prvního majitele s kompletní historií. V těchto autech bych se nebál ani LPG, vzláště, pokud již bude v ceně. To, že dnes stojí benzin 23,- zítra nemusí být pravda :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 08.12.2008 09:11, rada
ahoj, taky mám chudého bráchu, tak jsme to řešili několikrát... jak za nic spolehlivě jezdit (brácha najezdí mnohem víc než ty). Nakonec takhle:
Mitsubishi Lancer kombi, 1,6 benzín, z německa za 1.300 EUR najeto asi 160.000 km. S běžnou údržbou (rozvody + vodní pumpa ca 5 tis, olej + filtry vždy po 15 tis, za ca 1500 kč) jezdí naprosto spolehlivě ca 7-7,5 l benzínu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 08.12.2008 09:12, rada
jo zapomněl jsem rok, je to 1996
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 08.12.2008 09:12, rada
Tak než Formana tak to je lepší horský kolo!!!Přepis za 10.000,-kč a úroveň bezpečnosti je na úrovni toho horskýho kola!!!To radši pěkný neshnilý Escort nebo Astra 1.,nejlépe z It.,od tam nebude shnilé,dá se sehnat i se slušnými KM!!Nebo Civic je též super auto!!!Hlavně né vozy typu Forman felicie a Fóbie!!!Fobie není špatná ale za 60.000,-kč to bude zcela vyjetá mrdka po firmě a bez jekékoliv výbavy!!!Přeji štastný výběr!!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 08.12.2008 09:45, rada
jednoznačně bych se soustředil na LPG,provozně je nejlevnější i když milovníci dieselu si stále myslí opak.Na výběr jsou Feldy,Escort,osobně bych hledal japonce,ale v LPG je skoro neseženeš.Feldu a Escorta radím jen proto,že jich je na výběr nejvíc,ostatní auta jsou 1 kus od každé značky.
Pokud chceš slušný auto na LPG budeš muset vytrvale hledat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 08.12.2008 09:56, rada
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, 1998, el. okna a zrcatka, 4 x airbagy, automaticka klima! 92 kW, spotreba na dalnice 90km/h 5l/100km, ve meste 8l/100km! levne dily, a hodne spolehlive. mam najeto 215000, koupil kdyz bylo 198 tis km, a meni jsem jen rozvody, olej a desticky. Super auto! doporucuji !
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 08.12.2008 09:56, rada
Jakube, radši si kup auto za 50k a 10si dej stranou na zvýšené výdaje za palivo a kup si benzínový. S úsporným diselem máš teď stejné náklady za palivo na km jako u LPG (já to mám teď s Tdi 66 KW ALH pod 1,20 Kč/km, heč), ale za tyhle peníze nebude asi ani jedno v bezproblémovém stavu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 08.12.2008 11:12, rada
jak si přišel,že máš ted stejné náklady jako na LPG???
když vezmu spotřebu 5l a cenu 24kč tak 100km=120kč, ted tvých 1,20 na km
lpg spotřeba 7l a cenu 13,50 tak 100km=95kč,ted pod 1kč na km
a to neriskuji každou jízdou závadu jako vstřiky,turbo,čerpadlo...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 08.12.2008 11:28, rada
nabizim vam auto honda civic rok vyroby 1993 v perfektnim stavu bez koroze s doplnky spotreba 5,5 l za nizkou cenu 30000 kc bacik ladislav@gmail.com
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 08.12.2008 11:47, rada
to Tom: žere-li Ti to ve městě 7, tak jsi pod korunou, vo to žádná - obvykle je s LPG vyšší spotřeba než s benálem a málokdo je ve městě pod 9l/100 km a to jsme pak na 1,20 Kč/km. Jestli každou jízdou riskuji závadu na vstřicích, turbech a čerpadlu (u Tdi AGR/ALH jsou vstřiky stavěny na 500tkm, zřejmě si vyšší riziko závad vstřiků pleteš s první generací common railů, čerpadlo je rotační BOSCH a na turbu maximálně zatuhnou lopatky), pak ty zase výbuch a požár . A nesmíš do podzemních garáží (např. v práci podzemní garáže máme a tam bych s LPG nesměl).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 08.12.2008 12:14, rada
to Muron: ok ve městě je fakt,že spotřeba bude spíš 8-9lpg,ale ty po městě tak asi nepojedeš za 5l?14dní jsem používal fabii tdi a nemohl jsem jet pod 6,5.
Přesto si myslím ,že je LPG výhodnější,nejen na spotřebu.
ps: výbuch lpg je stejně reálný jako výbuch jákéhokoliv auta co má benzín nádrž,takže toho bych se nebál :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 08.12.2008 12:58, rada
Tome, za 5,5 ve městě jezdím (s lehkou nohou), mimo město běžně pod 4. Do Fabii se dávaly jen Tdi PD (1,9 a 1,4). Větší zkušenost s LPG nemám, jel jsem jen s Feliciema (40 a 50 kw) a byly neskutečně líné. Za 60 tis. se touhle dobou dá koupit docela slušné auto, ale s tím požadavkem na LPG nebo diesel to bude horší. Obojího v pěkném stavu bude v této relaci málo. Pár zachovalejších koncernových Sdi a podezřelých Tdi, pár dalších atmosferických dieselů od jiných výrobců, případně předkomůrkových TD a více Felicií a Escortů s LPG (jak píšeš), ostatní nárazově. Záleží na tazateli, jakým směrem se vydá (na jeho místě bych volil benzín).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 08.12.2008 13:27, rada
Muron: Já mám zase zkušenosti s více auty v LPG,proto hájím svoje barvy a ty svoje:)
teď jsem na jiném serveru našel H Accord 2,0 lpg,rok98,po 1.maj se serviskou,v plné palbě,178tkm za 69tisíc.Ojedinělá nabídka.sice dražší pojištění,ale pokud někdo uvažuje rozumně, tak těch pár peněz ročně nestojí za to to nebrat.
Feldy,Escorty apod jsou proti tomu vrány,kde je nákup stylem pokus - omyl.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 08.12.2008 17:37, rada
Víte Jakube, jezdit co nejlevněji často nesouvisí s penězi vydanými za pohonné hmoty. Zvlášť když najedete ročně jen 10 tkm, nemá vůbec smysl uvažovat o dieselu nebo LPG, a už vůbec ne pokud hodláte do pořízení auta investovat max. 60 tisíc. Hned vám vysvětlím proč. Za 60 000 je v podstatě nemožné koupit auto s kvalitním dieselovým motorem (atmosférický Mercedes, 1.9 SDI od VW, nebo atm. Peugeot) které nebude vyžadovat velké investice a bude v dobrém stavu. Ostatní levné diesely jako Opel, Ford atd. se vám můžou mnohonásobně prodražit (praskání hlav, netěsnosti, mizerný výkon a hlučnost). Na LPG raději taky zapomeňte. Nic proti němu, ale musíte s ním jezdit na pravidelné kontroly, které také něco stojí, a nezapomeňte na zkrácený interval výměny drahého oleje (LPG vyžaduje pokud vím speciální) atd. A u tak starého auta bych se ho i dost bál. Konkrétně bych vám poradil Ford Escort combi 1.6 16V, svižný, úsporný (+- 7l/100km) a nenáročný motor. Za 60 000 je jich spousta a máte z čeho vybírat. Není problém ho sehnat s klimatizací a doporučuji se dívat po kouscích po modernizaci (ty nejkulatější). Akorát si dejte pozor na korozi a určitě zkontrolujte podvozek na zvedáku, el. výbavu a nezapomeňte na delší projížďku pokud možno po horších cestách. Uvidíte že to je lepší volba než vyhoněný taxikářský nafťák nebo podomácku zapojené ucházející LPG.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 08.12.2008 18:03, rada
Sám jezdím na LPG, ovšem se zcela novým vozem. Ve Vašem případě , čili při Vámi předpokládaném počtu najetých km a finančním limitu bych ovšem do auta na LPG neinvestoval. Nemá to smysl s ohledem na to, co již bylo uvedeno níže ( dnes malý rozdíl vůči ceně benzínu, vyšší náklady a na údržbu a v neposlední řadě i - v případě starých LPG systémů a maloobjemových motorů - znatelná ztráta výkonu). Dokonce bych nevolil ani diesel. Hledal bych kvalitní maloobjemový benzin s co nejnižší spotřebou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 08.12.2008 18:17, rada
tiez by som odporucal benzin pri takom najazde je usetrenie na palive zanedbatelne, konkretne napriklad Honda Civic 1995 5-dverova 1,5VTEC-E dlhodoba spotreba 6-6,5 pri jazde zhruba polovica mesto a polovica mimo mesta.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 08.12.2008 20:27, rada
souhlas s PAULem, do puntiku. zapomen na plyn, zapomen na naftu, s timhle najezdem jedine benzin, za 60 tis bude nafta i lpg strasny chrchla, at zije benzin
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 00:09, rada
Spočti si rozdíl v nákladech na palivo a vyjde ti rozdíl cca 2-3 tisíce/rok ve prospěch nafty. Odečti rozdíl v pov.ručení a vynásob 5 roky (déle auto za 60 tis. nevydrží). Nyní se podívej na cenu libovolného dieslového komponentu (nejen vstřikování, ale např startér,akumulátor atd.) a pak uvaž kde najdeš levný provoz.
reagować
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.