Poniedziałek 08.12.2008 17:37,
rada
Víte Jakube, jezdit co nejlevněji často nesouvisí s penězi vydanými za pohonné hmoty. Zvlášť když najedete ročně jen 10 tkm, nemá vůbec smysl uvažovat o dieselu nebo LPG, a už vůbec ne pokud hodláte do pořízení auta investovat max. 60 tisíc. Hned vám vysvětlím proč. Za 60 000 je v podstatě nemožné koupit auto s kvalitním dieselovým motorem (atmosférický Mercedes, 1.9 SDI od VW, nebo atm. Peugeot) které nebude vyžadovat velké investice a bude v dobrém stavu. Ostatní levné diesely jako Opel, Ford atd. se vám můžou mnohonásobně prodražit (praskání hlav, netěsnosti, mizerný výkon a hlučnost). Na LPG raději taky zapomeňte. Nic proti němu, ale musíte s ním jezdit na pravidelné kontroly, které také něco stojí, a nezapomeňte na zkrácený interval výměny drahého oleje (LPG vyžaduje pokud vím speciální) atd. A u tak starého auta bych se ho i dost bál. Konkrétně bych vám poradil Ford Escort combi 1.6 16V, svižný, úsporný (+- 7l/100km) a nenáročný motor. Za 60 000 je jich spousta a máte z čeho vybírat. Není problém ho sehnat s klimatizací a doporučuji se dívat po kouscích po modernizaci (ty nejkulatější). Akorát si dejte pozor na korozi a určitě zkontrolujte podvozek na zvedáku, el. výbavu a nezapomeňte na delší projížďku pokud možno po horších cestách. Uvidíte že to je lepší volba než vyhoněný taxikářský nafťák nebo podomácku zapojené ucházející LPG.
reagować