LegoGT napisał:
Zdravím všechny motoristy.
Jsem rád za článek i za diskuzi, přece jen informací na toto téme není mnoho a proto patří dík za každou novou vlaštovku. Sám nad LPG uvažuji proto bych se chtěl zeptat...
Co přesně víte o těch motorech subaru? Mě bylo v Subaru servise totiž řečeno, že při seřizování ventilů musí jít ven každý motor. Tedy 2.0, 2.5 i 3.0. Vy píšete že jen dvoulitr... Dále bych se chtěl zeptat na víc info proč se LPG nehodí pro motor H6 3.0?
Od jednoho majitele právě takové kombinace (u...
Osobně bych motor 3,0 nebral, s jedinou vyjímkou a tou je Legacy spc.B s manuálem. Ve spojení s automatem je režimu inteligent neuvěřitelně líný, ve sportovním režimu je sice živý, ale za cenu vysokých otáček, z čehož plyne logicky vysoká spotřeba. Pokud tedy šestiválec, pak starší verzi 155kw, nebo nejlépe současnou 3,6, to je nejlepší možnost a pokud se jezdí dlouhé trasy, spotřebu lze udržet do 10l, což je vemi slušný. Na přestavbu na lpg bych zapoměl, neb u nového šestiválce přijdete o záruku, u ojetého je to riziko, kontrola ventilů a jejich seřízení bude pravděpodobně znamenat motor ven. Moje rada tedy zní: jezdíte li dlohé trasy, chcete výkonný motor se sametovým zvukem v automatu a unesete spotřebu 10l, pak 3,6 šestivál, pokud jezdíte totéž a chcete jezdit levněji, pak 2,0D. Pokud jezdíte kratší trasy, často se studeným motorem, pak 2,5 benzin a zvažovat lpg. Spotřeba u 2,5 motoru bude 12-15l lpg na 100km, jestli se to vyplatí je na každym soudruhovi, aby si spočítal, podle mě se to nemusí vyplatit, životnost ventilů a sedel a nutná repase může přijít draho, na km nájezd bych to odhadl kolem 200tis +-.