0
powrót
 

diskuze k tématu: Patří budoucnost CNG nebo LPG?

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 26.08.2011 16:34, RE:
subarák napisał:
U Forestera je 60 l toroid, naplnit jze cca 48l lpg, nájezd 400-450km. Zavazadlový prostor neomezen, vozí se opravná sada. Mimochodem, autem jezdí manželka, ta by stejně kolo vyměnit neuměla, rezervu mám v práci, kde jsem poměrně často a v době mobilů není problém zavolat o pomoc, málokdy je dál než 50km.
S tou nádrží to chce rozmyslet, já si nechal namontovat válec 80l a vejde se mi tam jen 65l. Dojezd na plyn mám i tak přijatelných 700km. Ovšem kámoš má praktičtější toroid 65l a vejde se mu tam bez chlupu 60l. Možná by to šlo u mě doladit taky aspoň na 70l.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 26.08.2011 17:27, RE:
ivan2 napisał:
S tou nádrží to chce rozmyslet, já si nechal namontovat válec 80l a vejde se mi tam jen 65l. Dojezd na plyn mám i tak přijatelných 700km. Ovšem kámoš má praktičtější toroid 65l a vejde se mu tam bez chlupu 60l. Možná by to šlo u mě doladit taky aspoň na 70l.
Ivane nedělej to, jednak pokud to přeplňuješ, mohlo by odejít vysokotlaké čerpadlo (teda v případě systemu Vialle který dává Subaru), druhak značně narostou tlaky v celé soustavě a při těchto teplotách by to někde mohlo povolit. Pokud chceš trochu víc naplnit (rozumně) , požádej obsluhu, někde to umějí víc natlačit, stejně bych to v tvém případě víc než na 70 nedával.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 26.08.2011 18:32, RE:
subarák napisał:
Ivane nedělej to, jednak pokud to přeplňuješ, mohlo by odejít vysokotlaké čerpadlo (teda v případě systemu Vialle který dává Subaru), druhak značně narostou tlaky v celé soustavě a při těchto teplotách by to někde mohlo povolit. Pokud chceš trochu víc naplnit (rozumně) , požádej obsluhu, někde to umějí víc natlačit, stejně bych to v tvém případě víc než na 70 nedával.
jasně, nemá cenu bláznit pro dojezd o pár km delší. Až budu u plynařů ve Strakonicích, zeptám se jich co oni na to, kolik je vlastně optimum a tak
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 26.08.2011 18:39, RE:
subarák napisał:
Ivane nedělej to, jednak pokud to přeplňuješ, mohlo by odejít vysokotlaké čerpadlo (teda v případě systemu Vialle který dává Subaru), druhak značně narostou tlaky v celé soustavě a při těchto teplotách by to někde mohlo povolit. Pokud chceš trochu víc naplnit (rozumně) , požádej obsluhu, někde to umějí víc natlačit, stejně bych to v tvém případě víc než na 70 nedával.
ještě mě napadá, budu rád když sem pak napíšeš jak dopadly ty ventily.. Budu řešit totiž nové nebo ojeté auto - možná Legacy/Outback a uvažuju i o té dvaapůlce v lpg přímo od subaru. Takže každá iformace o tomto bude pro mě dobrá, díkes
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 27.08.2011 18:45, RE:
subarák napisał:
To co napsal Zdeny je bohužel realita, máme doma Forester 08 s vestavěným lpg, a pokud by tam už nebyl při koupi (předváděcí auto), nikdy bych ho tam nenechal dát. Pokud už bych měl vysoký roční nájezd, raději bych volil naftu, i když ta má také svá rizika v podobě nemalých investic v případě poruchy. Motory 2,0 Subaru při seřizování ventilů opravdu musí ven, rozhodit rozvody, vyndat vačky, pak si změřit vymezovací podložky, objednat, dát všechno zpátky, sranda na týden v servisu a cca 20tis na ...
Zdravím všechny motoristy.

Jsem rád za článek i za diskuzi, přece jen informací na toto téme není mnoho a proto patří dík za každou novou vlaštovku. Sám nad LPG uvažuji proto bych se chtěl zeptat...
Co přesně víte o těch motorech subaru? Mě bylo v Subaru servise totiž řečeno, že při seřizování ventilů musí jít ven každý motor. Tedy 2.0, 2.5 i 3.0. Vy píšete že jen dvoulitr... Dále bych se chtěl zeptat na víc info proč se LPG nehodí pro motor H6 3.0?
Od jednoho majitele právě takové kombinace (uživatel na jednom fóru) jsem žádné stížnosti nečetl. Do toho šestiválce by se mi LPG právě líbilo. Tam už je úspora na palivu značná. Přičemž při piánko jízdě by se jezdilo na lpg, při dynamičtějším stylu a vyšších otáčkách na benzín....
Ještě by mě zajímalo jak celý systém funguje. JAk na LPG ukazateli poznám jaké palivo se zrovna spaluje a jakým způsobem mohu paliva přepnout či přednastavit. Díky všem za info. Budu velmi rád když mi někdo mé dotazy zodpoví....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 27.08.2011 19:38, RE:
LegoGT napisał:
Zdravím všechny motoristy.

Jsem rád za článek i za diskuzi, přece jen informací na toto téme není mnoho a proto patří dík za každou novou vlaštovku. Sám nad LPG uvažuji proto bych se chtěl zeptat...
Co přesně víte o těch motorech subaru? Mě bylo v Subaru servise totiž řečeno, že při seřizování ventilů musí jít ven každý motor. Tedy 2.0, 2.5 i 3.0. Vy píšete že jen dvoulitr... Dále bych se chtěl zeptat na víc info proč se LPG nehodí pro motor H6 3.0?
Od jednoho majitele právě takové kombinace (u...
Přepínání lpg/benzín je úplně jednoduchý, na palubce mám nenápadný čtvereček asi 2x2cm s mikrospínačem, který palivo přepíná. Pro signalizaci jsou na něm malé diody zelené a červené, které ukazují aktuální druh paliva a množství lpg v nádrži. Systém funguje buď úplně automaticky (start vždy béňo a po pár km přepne na plyn), nebo si tím spínačem přepíná řidič jak chce. S těma motorama to nevím na 100%, ale ten H6 má tuším hodně špatnej přístup pro seřizování vůlí ventilů a proto asi musí motor ven. Proto se do něj lpg nedoporučuje, nevím jestli ještě nějaký důvod. Ovšem ty ostatní motory podle mě ven nemusí, to se mi fakt nezdá. Mrkni na subaru kluby, třeba na czechsubaruclub, projeď diskuze o lpg (nějakej harry mi přijde tam má celkem hodně zkušeností a ví o čem píše), ale dal bych si bacha a všechno si radši pořádně ověřil, na netu se kolikrát radí docela hlouposti. Typicky, maník si dá do auta lpg, po roce najede pár tisíc a hned všude říká jak je to úplně super a bez problémů.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.08.2011 10:35, RE:
ivan2 napisał:
ještě mě napadá, budu rád když sem pak napíšeš jak dopadly ty ventily.. Budu řešit totiž nové nebo ojeté auto - možná Legacy/Outback a uvažuju i o té dvaapůlce v lpg přímo od subaru. Takže každá iformace o tomto bude pro mě dobrá, díkes
Tak dnes ráno jsem auto vyzvedl, ventily jsou podle technika jako nové (auto má najeto 35tis), servisní prohlídku to prodraží cca o 2500kč (nové těsnění pod víka ventilů 366+250, práce 1020, revize lpg 650 vše bez dph). Další kontrola po 30tis. km bez časového omezení. Servis Autover Sedlčany.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.08.2011 11:01, RE:
LegoGT napisał:
Zdravím všechny motoristy.

Jsem rád za článek i za diskuzi, přece jen informací na toto téme není mnoho a proto patří dík za každou novou vlaštovku. Sám nad LPG uvažuji proto bych se chtěl zeptat...
Co přesně víte o těch motorech subaru? Mě bylo v Subaru servise totiž řečeno, že při seřizování ventilů musí jít ven každý motor. Tedy 2.0, 2.5 i 3.0. Vy píšete že jen dvoulitr... Dále bych se chtěl zeptat na víc info proč se LPG nehodí pro motor H6 3.0?
Od jednoho majitele právě takové kombinace (u...
Osobně bych motor 3,0 nebral, s jedinou vyjímkou a tou je Legacy spc.B s manuálem. Ve spojení s automatem je režimu inteligent neuvěřitelně líný, ve sportovním režimu je sice živý, ale za cenu vysokých otáček, z čehož plyne logicky vysoká spotřeba. Pokud tedy šestiválec, pak starší verzi 155kw, nebo nejlépe současnou 3,6, to je nejlepší možnost a pokud se jezdí dlouhé trasy, spotřebu lze udržet do 10l, což je vemi slušný. Na přestavbu na lpg bych zapoměl, neb u nového šestiválce přijdete o záruku, u ojetého je to riziko, kontrola ventilů a jejich seřízení bude pravděpodobně znamenat motor ven. Moje rada tedy zní: jezdíte li dlohé trasy, chcete výkonný motor se sametovým zvukem v automatu a unesete spotřebu 10l, pak 3,6 šestivál, pokud jezdíte totéž a chcete jezdit levněji, pak 2,0D. Pokud jezdíte kratší trasy, často se studeným motorem, pak 2,5 benzin a zvažovat lpg. Spotřeba u 2,5 motoru bude 12-15l lpg na 100km, jestli se to vyplatí je na každym soudruhovi, aby si spočítal, podle mě se to nemusí vyplatit, životnost ventilů a sedel a nutná repase může přijít draho, na km nájezd bych to odhadl kolem 200tis +-.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.08.2011 11:27, RE:
subarák napisał:
Osobně bych motor 3,0 nebral, s jedinou vyjímkou a tou je Legacy spc.B s manuálem. Ve spojení s automatem je režimu inteligent neuvěřitelně líný, ve sportovním režimu je sice živý, ale za cenu vysokých otáček, z čehož plyne logicky vysoká spotřeba. Pokud tedy šestiválec, pak starší verzi 155kw, nebo nejlépe současnou 3,6, to je nejlepší možnost a pokud se jezdí dlouhé trasy, spotřebu lze udržet do 10l, což je vemi slušný. Na přestavbu na lpg bych zapoměl, neb u nového šestiválce přijdete o záru...
Kamaráde díky moc za info. Tedy byl jsem rozhodnut pro 2,5 ale teďka jsi mě nasadil brouka . Totiž 6 válec bych si moc přál, jezdím plynule delší trasy, nejsem závodník - ovšem rád bych měl výkonovou rezervu, ale že by dvaapůlka A žrala v benzínu skoro stejně jako ta 3,6A?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.08.2011 12:50, RE:
ivan2 napisał:
Kamaráde díky moc za info. Tedy byl jsem rozhodnut pro 2,5 ale teďka jsi mě nasadil brouka . Totiž 6 válec bych si moc přál, jezdím plynule delší trasy, nejsem závodník - ovšem rád bych měl výkonovou rezervu, ale že by dvaapůlka A žrala v benzínu skoro stejně jako ta 3,6A?
Apetit motoru 3,6 úměrně klesá s plynulostí a vzdáleností, je zcela běžné, že 6ti nebo 8mi válec žere v dálničním rytmu řekněme třeba ve 150ti stejně nebo i méně než třeba motor 1,2 thp. Naopak městský provoz, krátké vzdálenosti zvýší spotřebu klidně na 14-15l. Jediný negativum, na který se dá zvyknout, že normálně jezdíš v režimu inteligent, pokud chceš svižně předjet, musíš přepnout na nejlépe Sport Sharp (otčný knoflík za voličem aut. převodovky) nebo použít pádla pod volantem. Podle mého v současnosti na dlouhé vzdálenosti nejlepší volba, a to já v sočasnosti jezdím Outbackem 2,0D, což taky není špatné svezení, nicméně příští auto bude zase benzín, a to buď právě 3,6 Outback nebo Fotrester 2,5 XT v manuálu. Ještě jedna malá výhoda motoru 3,6, rozvody jsou řetězem, 2,5 má řemen, který je potřeba měnit (5let, 100tis). Pokud mi nevěříš s tou spotřebou, podívej se sem:http://www.tipcars.com/magazin-subaru-outback-36r-velky-objem-nizka-spotreba-4624.html?email=ano
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.01.2012 00:01, RE:
Zdeny60 napisał:
??? Nekapíruju. ALuminium alias hliník vesrus LPG/CNG? Zkus mu to vysvětlit.

Memyslel jsi náhodou lithium??? )))

A propos: jako nevýhodu LPG nikdo nikde neuvedl drobnost - servis ventilů a jejich pravidelné seřizování. Neznám auto, kterému by provoz na LPG nevadil natolik, že by se ani ventilové vůle nezmenily a nedocházelo k zaklepávání ventilových sedel.
Tento problém mě odradil od přestavby svého auta na LPG, byť to jakkoliv vypadá na úsporu na PHM. jenže SUbaru je trochu specifické a ne...
Rok 1994 zakoupil v Holandsku Opel Rekord 2.0 karburátor 90kkm. Na vrakovišti z jiného vymontoval nádrž,reduktor,směšovací přírubu,prostě celý komplet.Doma namontoval a začal se učit.Nebylo to jednoduché,ale povedlo se.Auto šlo z domu s220kkm.Ventily-nesáhl jsem na ně.Flashlube nebylo.Svíčky normál z Tábora.To primitivní VIALLE startovalo na plyn až do -10 stupnů.Představte si,že ti neznalí Holanndři,kterým se tehdy vyplatilo jezdit na LPG jen pokud najeli víc než 20kkm ročně tvrdili,že motor auta jezdícího na plyn má dvojnásobnou životnost proti benzínu.Mohlo by to být tím,neměli znalosti slečny,která prodává Subaru.Nicméně budoucnost patří Aluminiu!
reagować
1 2


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.