0
powrót
 

diskuze k tématu: Palubní počítače a jejich (ne)přesnost?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, technické dotazy, ostatní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 26.02.2008 09:55, Něco na tom bude
Na elantře CRDi měřím od začátku spotřebu dotankováním do plné. Pro přesnější měření ještě sleduji, kolik najedu, než ručička palivometru klesne z maximální polohy na horní rysku /často ujedu 100 km, což odpovídá cca 5 litrům nafty/. Při porovnání s údajem PP je spotřeba skutečná o 0,4 l / 100 km nižší. Podobnou zkušenost mají i další řidiči elanter. I počítač kilometrů je mírně pesimistický /-cca 2 % proti skutečnosti/. Záleží samozřejmě i na pneu apod., ale dlouhodobým měřením se tyto vlivy stírají. Dělám to spíš pro zábavu než proto, abych něco ušetřil. Ale při bezdůvodném zvýšení spotřeby mám první signál, že s motorem nebo celým autem nemusí být vše v pořádku. Pokud jde o Škodu a její spotřebu podle PP pod 4 litry, jde o chytrý marketingový tah.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 26.02.2008 11:14, Rychlost vs. vzdálenost
Domnívám se, že ukazatel rychlosti ukazuje s větší nepřesností než ukazatel ujeté vzdálenosti, takže operovat s přesností tach, GPS a radarů s ohledem na spotřebu je liché. Ujetá vzdálenost je vedená buď mechanicky lankem přes tvrdé převody (ozubená kola) a její nepřesnost je dána čistě mechanickými vstupy. Převody nepřesné nejsou. A nebo jsou snímány pulsy, kterým odpovídá jednotková vzdálenost, která se neustále načítá. Pokud čidlo semtam nezapomene nějaký napočítat (a to nezapomene, protože to by systém všelijakých indukčních a Hallových snímačů byl nespolehlivý), tak změřená vzdálenost má nepřesnost opět pouze mechanického charakteru (jiný rozměr kol, tlak v kolech v závislosti na okolní teplotě, zaokrouhlování).
Myslím si, že nejkritičtějším bodem je určení správného průtoku paliva podle počtu pulsů ventilu a průtoku na jeden puls, kde hraje roli i teplota benzínu a tím jeho hustota.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 26.02.2008 21:47, RE: Rychlost vs. vzdálenost
David V napisał:
Domnívám se, že ukazatel rychlosti ukazuje s větší nepřesností než ukazatel ujeté vzdálenosti, takže operovat s přesností tach, GPS a radarů s ohledem na spotřebu je liché. Ujetá vzdálenost je vedená buď mechanicky lankem přes tvrdé převody (ozubená kola) a její nepřesnost je dána čistě mechanickými vstupy. Převody nepřesné nejsou. A nebo jsou snímány pulsy, kterým odpovídá jednotková vzdálenost, která se neustále načítá. Pokud čidlo semtam nezapomene nějaký napočítat (a to nezapomene, protože t...
Nezlob se, ale jak se říká.....hovořil dlouze, neřekl nic! Já prostě tvrdím taky, že např. oct fixlují a dokonce jsme to porovnávali s kolegovou Oktávií. najel jsem menší vzdálenost na stejném úseku, než on! Kola měl origo, takže není co řešit. Bylo to cca. o 3,5km na 50 km. O PP u Oktávky se bavit ani nebudu, ten je vždycky optimista, nikdy tomu nebylo naopak, proč asi
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 29.02.2008 21:22, RE: a co cerpacky
anonym napisał:
tych nepresnosti bude asi viac, uz samotne kontrolne meranie ma chybu. stojany na CS totiz tiez nevydavaju presne a maju povolenu odchylku. Na CS su dokonca casto vybaveni tabulkami, aby to mohli pohotovo zdokumentovat, ked sa nejaky zakaznik stazuje...
To je jediný správný názor. Ročně najedu 50 - 70 t.km. Jezdím stejným tempem. Spotřebu počítám podle tacho. Jsou čerpačky, kde jsem byl pouze jednou, nebo pro ověření 2x. Někdy je to propastný rozdíl. Také je třeba počítat s tepelnou roztažností paliva. Těch vlivů je ovšem několik. To není jen můj osobní názor a zkušenost.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 04.03.2008 16:54, RE: Rychlost vs. vzdálenost
anonym napisał:
Nezlob se, ale jak se říká.....hovořil dlouze, neřekl nic! Já prostě tvrdím taky, že např. oct fixlují a dokonce jsme to porovnávali s kolegovou Oktávií. najel jsem menší vzdálenost na stejném úseku, než on! Kola měl origo, takže není co řešit. Bylo to cca. o 3,5km na 50 km. O PP u Oktávky se bavit ani nebudu, ten je vždycky optimista, nikdy tomu nebylo naopak, proč asi
3,5 km na 50 km je velká chyba!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 05.03.2008 09:19, RE: taktika
anonym napisał:
Tak,tak je prostě divné, jak malou spotřebu ukazuje třeba třeba oktávka. To jsou hodnoty 4,8 5,2 a podobné, ale když si to spočítám, tak zjistím, že je to taky k 6 litrům. Třeba Ford Mondeo kámošovi ukazuje vždycky spotřebu vyšší.Navíc oktávka hodně fixluje i na tachometru, když to porovnávám s navigací, tak se musím vždycky tlemit. Když jedu v Monedu, tak jedu tach. 130 a navigace ukazuje 125, když to zkusím v oktávce, tak je rozdíl min. o 13km. No a když už se jede třeba 180, tak je to pak dob...
ty počítače nepodcenujte,nebo vám to fin.úřad spočítá
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 07.03.2008 11:02, RE: taktika
anonym napisał:
"Jenze v ty oktavce palubni pc zna skutecnou rychlost a z ni pocita hodnoty, vime?"
Rad bych se poucil, jak palubni pocitac zjisti skutecnou rychlost? Predpokladam, ze ma k dispozici stejny vstup jako tachometr - signal o otaceni nejake hridele mezi kolem a vystupni hrideli prevodovky...
Ano, jenze ten tachometr ma nastavenou chybu, kdezto vstupni info je +- stnadard
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 09.03.2008 22:35, taťka
Neni náhodou na přesnost PP úplně irelevantní velikost kol, vzorek, a vůbec věci kolem tachometru? Tachometr měří v obou případech stejně :). Jde přece JEN A POUZE o množství projetého benzinu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 12.08.2008 13:57, palubní pc
Jaké palubní pc by bylo vhodné do Hyundai Trajet 2.0 CRDi?Děkuji
reagować
1 2


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.