0
powrót
 

diskuze k tématu: Opel Omega A

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 15.10.2007 06:23,
opel sopel .nejhorší jsou kadety
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 15.10.2007 07:34, RE: bez předmětu
anonym napisał:
opel sopel .nejhorší jsou kadety
Stare oply mely velmi dobre benzinove motory, a od 2,4i nahoru rozvody pohanene retezem. Za best opel motor vsech dob lze povazovat radovy sestivalec C30SE vyuzivajici vsechny pokrokova reseni sve doby (promenne sani 4ventily na valec, vyfukove ventily chlazene sodikem a tomu odpovidajici vykon 150kW urychlil omegu az na 240km/hod (na tachometru 280). K tomu pohodli (u nejvyssi vybavy klima, vytapene sedacky, tempomat, vse v elektrice). I podvozek byl na velmi slusne urovni (automaticke nastaveni vysky podle zatizeni, diferencial se zvysenou svornosti). A i tvar karoserie je silne nadcasovy, presto ze je to 20 let stare auto, ma i na dnesni dobu sve kouzlo (navic vyvjijeno v aerodynamickem tunelu a Cx snad 0,29?). A uvnitr obrovske mnozstvi mista, v provedeni kombi takovy maly nakladak.
....
Bohuzel je to opel a tomu odpovida kvalita. Naprosto neuveritelne to hnije (blatniky, lemy, dvere a bohuzel i ulozeni tlumicu a nosniky). Takze dnes jsou to v 99 procentech rozpadajici se vraky, ale cena tomu odpovida, takze limuzinu s porizovaci hodnotou okolo milionu lze dnes koupit od 5000 korun nahoru a urcite je to i v silne zkorodovanem stavu bezpecnejsi nez zkorodovana 120ka za stejny penize. Preci jen je to velke auto s dobre resenymi deformacnimi zonami a kladivem tezkeho motoru vpredu.
....
Trochu bych zchladil nadseni pro novejsi omegu, jednu takovou z 98 roku jsem mel a beckova svou spolehlivosti nesahala ackove ani po kotniky. Uznavam, mozna smula na kus. Ale oproti dvema ackovym, ktere jsem mel cest provozovat je to naprosto nesrovnatelny krok dolu. Takze kdyz opla, tak omegu. Kdyz omegu tak sjedine starou rezavou ackovou krasavici nejlepe s radovym sestivalcem c30SE.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 15.10.2007 09:04, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Stare oply mely velmi dobre benzinove motory, a od 2,4i nahoru rozvody pohanene retezem. Za best opel motor vsech dob lze povazovat radovy sestivalec C30SE vyuzivajici vsechny pokrokova reseni sve doby (promenne sani 4ventily na valec, vyfukove ventily chlazene sodikem a tomu odpovidajici vykon 150kW urychlil omegu az na 240km/hod (na tachometru 280). K tomu pohodli (u nejvyssi vybavy klima, vytapene sedacky, tempomat, vse v elektrice). I podvozek byl na velmi slusne urovni (automaticke nasta...
Mám OB MV6 (vidlicový 6ti hrnek, třílitr), r.v.97, výbava plná palba kromě kůže. Vůz užívám 3 roky a pověsti o jeho nespolehlivosti se nepotvrdily. Když nepočítám spotřební materiál (destičky, kosti stabilizátorů), měnil jsem zatím jen váhu vzduchu. Je fakt, ža auto bylo po prvním majiteli, koupené nové v ČR a se serviskou, což je podle mě hodně důležité. Když vidím podobnou omegu v bazaru, na které se vystřídalo několik majitelů a která má "tachometrových" 120 tis.km, tak bych dal ruce dál nebo bych se potom nedivil, že budu mít "smůlu na kus". Prostě to nejsou auta, která si kupovali lidé, kteří najedou ročně 10 tis. Takže závěr - omegu B ano, ale jen vyvoněnou s prokázanou historií.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 15.10.2007 09:55, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Mám OB MV6 (vidlicový 6ti hrnek, třílitr), r.v.97, výbava plná palba kromě kůže. Vůz užívám 3 roky a pověsti o jeho nespolehlivosti se nepotvrdily. Když nepočítám spotřební materiál (destičky, kosti stabilizátorů), měnil jsem zatím jen váhu vzduchu. Je fakt, ža auto bylo po prvním majiteli, koupené nové v ČR a se serviskou, což je podle mě hodně důležité. Když vidím podobnou omegu v bazaru, na které se vystřídalo několik majitelů a která má "tachometrových" 120 tis.km, tak bych dal ruce dál neb...
Pripojim se k Nedoporuceni Omegy B, a nebo opravdu jen kousek po prvnim majiteli, nemusi mit ani tak servisku, ale pravidelne servisovany, ale jakmile to ma vice jak 2 majitele tak to znamena, ze to kazdy opravil jen na oko a prodal dalsimu a tak na vas zbyde opravovat, opravovat a orpavovat. Takze jedine v opravdu skvelem stavu. Ale z Nemecka by se dala sehant pekna. Jinak k Omeze A muzu jen potrvrdit, ze nase v rodine mela najeto 480 tis a olej taky nezrala, sice motor byl uz dost liny proti kamarodove Omeze co mela original 200 tis km, ale stale jela. Nebyt nezastavitelne koroze stale by slouzila. Meli jsme stejny motor 2.0 8V, vice jak polovinu zivota najezdil na LPG mozna to byl duvod proz v temer pul milionu km uz byl slabsi vykonem. Jinak za rok provozu se neinvestovala ani koruna do opravy. jen desticky, kotouce, olej, filtry.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 15.10.2007 10:50, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Pripojim se k Nedoporuceni Omegy B, a nebo opravdu jen kousek po prvnim majiteli, nemusi mit ani tak servisku, ale pravidelne servisovany, ale jakmile to ma vice jak 2 majitele tak to znamena, ze to kazdy opravil jen na oko a prodal dalsimu a tak na vas zbyde opravovat, opravovat a orpavovat. Takze jedine v opravdu skvelem stavu. Ale z Nemecka by se dala sehant pekna. Jinak k Omeze A muzu jen potrvrdit, ze nase v rodine mela najeto 480 tis a olej taky nezrala, sice motor byl uz dost liny proti k...
Já jsem měl omegu B combi 96 s dvoulitrem.motor-kovářská práce k neutahání s poměrně dobrou spotřebou na tak těžké auto.Nejhorší byla karoserie která je ze slabého plechu-kroutíse a koroze k ní prostě patří.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.10.2007 06:37, RE: Bezpečnost Omegy ???
anonym napisał:
Stare oply mely velmi dobre benzinove motory, a od 2,4i nahoru rozvody pohanene retezem. Za best opel motor vsech dob lze povazovat radovy sestivalec C30SE vyuzivajici vsechny pokrokova reseni sve doby (promenne sani 4ventily na valec, vyfukove ventily chlazene sodikem a tomu odpovidajici vykon 150kW urychlil omegu az na 240km/hod (na tachometru 280). K tomu pohodli (u nejvyssi vybavy klima, vytapene sedacky, tempomat, vse v elektrice). I podvozek byl na velmi slusne urovni (automaticke nasta...
Chlapi, s tím kladivem vpředu bych to zas tak žhavě neviděl. Každý mechoš včetně mě ví o Omeze svoje. Kastle se kroutí jako barová tanečnice a na tak velké auto ty deformační zóny stojí za starou belu. Měli jsme u nás i zlomenou Omegu jako prostřelenou loď. Ale láká ta mohutnost, tak jak asi u těch nových číňanů. Ale pro pocit to někomu stačí. Nejsem žádný koncerňák, ale kdyby došlo na lámání kastlí (chleba), budu radši sedět v malém Golfu stejného data výroby než v Omeze....
Karel
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.10.2007 09:35, RE: bez předmětu
anonym napisał:
opel sopel .nejhorší jsou kadety
iq tykve. takovi jsou nejhorsi.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.10.2007 09:37, RE: Bezpečnost Omegy ???
anonym napisał:
Chlapi, s tím kladivem vpředu bych to zas tak žhavě neviděl. Každý mechoš včetně mě ví o Omeze svoje. Kastle se kroutí jako barová tanečnice a na tak velké auto ty deformační zóny stojí za starou belu. Měli jsme u nás i zlomenou Omegu jako prostřelenou loď. Ale láká ta mohutnost, tak jak asi u těch nových číňanů. Ale pro pocit to někomu stačí. Nejsem žádný koncerňák, ale kdyby došlo na lámání kastlí (chleba), budu radši sedět v malém Golfu stejného data výroby než v Omeze....
Karel
napsal jsem: i v silne zkorodovanem stavu bezpecnejsi nez zkorodovana 120ka za stejny penize.
...
takze to auto neporovnavam z novejsimi vozy, u kterych se za ty roky preci jen zapracovalo na bezpecnosti (pomijim tenke plechy a korozi). Ale to ze se pri havarii dlouhatansky a mekky predek neuveritelne roluje je jen dobre, stejne i to, ze se omega, kdyz to chytne zezadu zlomi. Naopak velmi spatne je resen treba Smart, u ktereho redaktori v nejakem mototestu slintali, ze tvar karoserie se diky vynikajici tuhosti temer nezmenil (tvar kastle mozna ne, ale vnitrnosti posadky se pravdepodobne utrhly). Pokud k nestesti dojde, tak neni prioritni zachovat karoserii vozu pro pripadny prodej vozu po pozustalem, ale chranit posadku i za cenu totalni devastace vozu (mimo prostoru pro posadku samozrejme). A nejsem si jisty, zda bych chtel sedet v tom modernejsim mrnavem golfu nebo v te dvoutunove stare krave, kdyby nedejboze k necemu takovemu doslo. Ta bezpecnost a ty hvezdicky se porovnavaji v ramci tridy a neresi se to vzajemne. A pokud k necemu takovemu dojde, tak velke a tezke auto je ve vyhode, o cemz dobre vedi ridici nakladaku ci tramvaji (ta vetsinou ani nebrzdi jen cinka. Nota bene, ze ani za ty airbagy vyrobce neruci (myslim 6 let a pak vymena?) a u aut koupenych v bazarech uz vubec nemate jistotu.
...
Nicmene plati muj zaver, omega je urcite bezpecnejsi auto nez ta stodvaca
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.10.2007 10:07, RE: Bezpečnost Omegy ???
anonym napisał:
napsal jsem: i v silne zkorodovanem stavu bezpecnejsi nez zkorodovana 120ka za stejny penize.
...
takze to auto neporovnavam z novejsimi vozy, u kterych se za ty roky preci jen zapracovalo na bezpecnosti (pomijim tenke plechy a korozi). Ale to ze se pri havarii dlouhatansky a mekky predek neuveritelne roluje je jen dobre, stejne i to, ze se omega, kdyz to chytne zezadu zlomi. Naopak velmi spatne je resen treba Smart, u ktereho redaktori v nejakem mototestu slintali, ze tvar karoserie se diky vyn...
Tak určitě i ta kroutící se kastle omegy je bezpečnější než malý golf nebo fabia kde máte dveře na rameni a druhé rameno na spolujezdci.to v omeze sedíte jak v obýváku a kolem těla máte nějaké místo takže když se něco zmáčkne tolik to nevadí.nic to nemění na tom že oply jsou prostě ze slabých nebo měkých plechů protože u mé vektry se kastle taky kroutila.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 17.10.2007 11:02, RE: Bezpečnost Omegy ???
anonym napisał:
Tak určitě i ta kroutící se kastle omegy je bezpečnější než malý golf nebo fabia kde máte dveře na rameni a druhé rameno na spolujezdci.to v omeze sedíte jak v obýváku a kolem těla máte nějaké místo takže když se něco zmáčkne tolik to nevadí.nic to nemění na tom že oply jsou prostě ze slabých nebo měkých plechů protože u mé vektry se kastle taky kroutila.
No tak k tomu už se teda musím vyjádřit!
Nebudu s váma bavit o srovnávání bezpečnosti Fabky a Omegy! Vy ste snad spadl z višně! U Fabky je prostor pro posádky chráněn ve srovnání s většinou vozů i vyšší třídy výborně. Ćumák u F se roluje naprosto vzorně a tlumení nárazu je zajištěno taky z boku narozdíl třeba od Getze, kerej má větší vnitřní prostor právě na tenhle úkor. No a jestli je tady ještě nějakej karosář, ať mi pomůže potvdrit, že tuhost křižných výztuh u GII-III. je výborně sladěna se zbytkem kastle. Když to přeženu, je to jako když obalíš dřevěnou kouli (prostor posádky) do molitanu (deformační zóny). Což se u Omegy rozhodně říct nedá! Ta kastle praská právě proto, že se náraz přenáší skutečně na celou kastli a kvalita plechů u Omegy je fakt děsná a proto mi tady nekydejte o bezpečnosti velké limuzíny ala Omega!!!
Karel
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 19.11.2007 13:59, deformační zóny
No, ono je to složitější. Když praštíte s kilem na tacháku do skály s OT64, nepřežije uvnitř nikdo i kdyby měli pásy, jakože je nemaj. A to tomu pancíři prosím říkám odolný skelet karosérie (!!!) . Prostě veškerá energie nárazu se vstřebá na vnitřních orgánech posádky a ty to mohou ustát jen víceméně náhodou ( příklad tzv. vnitřních zranění neslučitelných se životem : utržené srdce, roztrhané plicní laloky atd...). Takže deformační zóna má za hlavní cíl pohltit energii nárazu a nechat se zmasakrovat místo těl, která jsou "umístěna" kousek dál.
Takže příliš tvrdé plechy na čumáku jsou při čelním nárazu spíše kontraproduktivní, protože energetický impuls se přenese dovnitř tzv. chráněného prostoru pro posádku. Ta "vnitřní klec" by měla být už pevně tuhá a auto by mělo být dimenzované tak, aby se dovnitř pokud možno nedostal utržený motor a další díly...Kolik lidí ve starých autech zabily volanty bez bezpečnostních zlomů...Z tohohle pohledu Omega zásadně vyhovuje a čím je auto menší, tím je na tom hůř, protože na maličkém autě těžko vykouzlíš "rolovací" zóny...

Ron
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.