*autofans* napisał:
ad1/ 1.8 nemá a nikdy neměla automat, ale pilotovanou převodovku - která taková necuká? ad2/ prosím už nepiště o problému s ovládáním páček - neznám majitele zafiry a astry H kterému by to dělalo po týdnu používání problém a spíše to má klady (např. se nestane při zimním startu že si zničíte od námrazy gumičky stěračů, protože den před tím byly zapnuté stěrače) ad/ teplota motoru - stačí podržet tlačítko settings na rádiu a vidím teplotu ve °C na desetinu přesně - servisní menu BC ad3/ palubní p...
Ad1) Ano, jedná se o automatizovanou pětistupňovou převodovkou Easy Tronic u které je možné volit rychlostní stupně. Tato převodovka byla dostupná za příplatek. V testovaném modelu se však tato převodovka se chovala popsaným projevem.
Ad2) Jak sám píšete, kdo má zkušenosti s Astrou H nebo Zafirou, nemá s ovládáním páček či jiných ovladačů problém. Kdo si však Zafiru vybere jako první Opel v životě, bude mít problém.
Ad3) To je sice hezké, že palubní počítač lze ovládat levým tlačítkem na volantu, ale v základní verzi volant žádné tlačítka na volantu neměl, proto ta výtka
Ad4) Ano IDS podvozek jedině v kombinaci s verzí OPC. Umím si představit Zafiru OPC z roku 2009 jako rodinné auto a do tlumičů v případě potřeby ochotně zainvestuji. Navíc tento podvozek se Opelu povedl a hlavním důvodem zmínky o něm v textu je, že se motoristé této varianty bát nemusí. Samozřejmě, kdo hledá ojetinu s co nejnižšími náklady, sáhne po dobře fungujícím základním podvozku, který stejně má většina ojetých Zafir. To je bez debat.