anonym napisał:
Který z dieslů v C-maxu je lepší (1,6 nebo 2,0)? 2,0 má určitě více než dostatečný výkon, ale nestačí na běžné ježdění v max 4 lidech ten 1,6TDCi? Ta 1,6 má 80kW a 240Nm (Oct. II. 1,9TDi 77kW má 250Nm a nepřipadá mi slabá). Ve spotřebě by asi byl lepší 1,6, povinné ručení má taky nižší. U 2,0 je 6 kvalt - supr na dálnici, zase se musí častěji řadit, ve městě pakárna.. Jak jsou na tom 2,0 a 1,6 TDCi se spolehlivostí? Přemýšlím o C maxu a nejsem si jistý, který motor.. Jestli máte někdo zkušenost,...
Samozřejmě, i ten 1.6 TDCI je výborný motor, a pro běžné potřeby bohatě postačuje, navíc jak správně předpokládáte- dokáže být i mnohem úspornější. Ačkoliv C-Max má přece jen větší čelní plochu, stlačit spotřebu pod 6 litrů by mohl dokázat i průměrně nadaný jezdec. Vzhledem ke kvalitám podvozku jsem poukázal rovnou na razantní 2.0 TDCi, zvláště když jako ojetina bude k sehnání za stejnou cenu jako slabší 1.6. Je pravda, že s pětistupňovou převodovkou se nařadíte přece jen o trochu víc, a to i přes větší sílu dvoulitru. Je to těžká věc, někdo vyžaduje pouze 6 st., a 5 st odmítá už z principu. Kolikrát mám pocit, že kvalita celého auta se snad měří počtem stupňů v převodovce. Pružný motor si poradí i s pětist. převodovkou bez toho, aby to bylo na dynamice nějak výrazně poznat. A takový 1.6 TDCI je. Co se spolehlivosti týká, zatím jsou na tom přibližně stejně, tedy že na sebe nijak výrazněji neupozorňují. Uvidíme, jestli čas nepřichystá nějaké překvapení, ale zatím je příliš brzy. Hranice pro nějaké závěry je tak 5 let, pokud se poruchy objevují tak často, že je nelze považovat za náhodnou událost, pak samozřejmě i mnohem dřív (například 1.5 dCi od Renaultu o sobě dalo vědět poměrně brzy). Zatím tedy nic vyloženě chronického. Oba diesely jsou po uživatelské stránce příjemné, běžným nárokům vyhoví bohatě i ta 1.6 TDCi.