0
powrót
 

diskuze k tématu: Jaký Opel Zafira koupit za 250 tisíc Kč?

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
mykovec
ilość wystąpień33
data registracji13.12.2008
Piątek 14.07.2017 09:46, Dotaz je tak
trochu nekompletní. Chybí pravděpodobný nájezd, délka tras a kde se bude jezdit, ve městě nebo po dálnici. Podle to se snad vybírá základní věc v autě a tou je motor.
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Piątek 14.07.2017 11:38, RE: Dotaz je tak
mykovec napisał:
trochu nekompletní. Chybí pravděpodobný nájezd, délka tras a kde se bude jezdit, ve městě nebo po dálnici. Podle to se snad vybírá základní věc v autě a tou je motor.


Souhlasím s tím, že by to chtělo doplnit informace...

U nás na firmě jsou Zafiry velmi populární. Momentálně tu máme 2 Bčka a 2 Tourery. Před půl rokem jsme prodali ještě jedno Bčko.

Prodané Bčko byl tuším rok 2008, najeto při prodeji kolem 170tkm. Nafta 1,CDTI. Při prodeji KO převodovka, FAP ve špatném stavu. Někde je tu o tomto autě recenze, kterou jsem psal já. V diskuzi potom doplňující info.
Benzínové Bčko 2,2 direct. Ještě před FL model. CCa 230tkm na hrbu. Auto je celkově KO - motor žere olej, sertvák je slišet na míle daleko a převodovka je chvíli před smrtí. Nově objevena díra v chladiči, ale to je prkotina... Osobně nevím co s autem dělat, protože oprava se nevyplatí, využití už pro něj nemáme a prodat to nebude komu
Na těchto dvou zafirách se velmi rychle podepsalo střídání řidičů (obvykle z dílny). Dokud měl auto k užívání jeden člověk, držela jakž takž dobře...
Zafira B 1,9 CDTI 110kw. Až na panoramu snad v plné střelbě. Tuším že má najeto do 150tkm. Ta zatím drží jakž takž dobře. Motor jede hezky, převodovka zatím taky ok.
Auto to není bůhví jak velký, přední sedačka nejde posunout moc dozadu a já v autě seděl jak na stoličce...
Oba tourery mají najeto pod 100tkm, 3 a 4 roky staré. Jedna je 120kw a druhá tuším kolem 90kw. Ta silnější jede o mnoho lépe, táhne vpodstatě od volnoběhu. Turbodíra se moc nekoná. Celkově je Tourer mnohem dospělejší auto, je o něco větší, je v něm mnohem větší ticho a myslím, že je i pohodlnější. Pokud se nepletu, je tahle generace také o dost těžší. Obě auta také drží celkem dobře, až na pár zádrhelů. U obou se měnilo zadní parkovací čidlo, které používá i systém sledování mrtvého úhlu. V autorizáku oprava za 10tkč... U výkonější zafiry loni v létě vyletěla teplota vody, vrtulník (grilovaný kuře), hláška o okamžitém zastavení, pod autem hromada vody. Následoval odtah do servisu. Tam po dvou dnech sdělili že se jedná o softwarowou chybu a s autem že nic není... Od té doby jezdí celkem bez problémů...

Ještě dodám, že já osobně než jakoukoliv zafiru bych koupil nějakou zachovalou 406, mondeo, c5 či podobné. Je v nich řádově víc místa a budou pohodlnější...
reagować
Corlis
ilość wystąpień135
data registracji14.03.2007
Cztwartek 20.07.2017 16:43, mám
já jsem po letitém hledání, co za druhé auto do rodiny, šel právě do Zafiry B. Našel jsem u soukromníka skutečně výstavní kousek /rv 2008/ se sice větším množstvím najetých km, ale v pěkném stavu, kde bylo vyměněno skoro vše (rozvody,DPF,olej,dvouhmota,spojka,brzdy,vstřiky aj) a moje investice bylo pouze svaření upadnutého výfuku. Žirafa je parádně variabilní a zcela uspokojuje potřeby přepravy čehokoliv. Mám naftu, motor 1.9. 74kw, manual, moc to nejede, ale jede pěkně, je to spolehlivý ital, vozím děti a na lítání mám druhé auto. Díly na to seženu kdekoliv. Spotřebu neřeším, je to kolem 6,5-7 l. Je nutné si zvyknout na posaz a umístění řadící páky, žena si např mírně stěžuje, že při řazení se musí namáhat, je to takový nic moc úhel. Vyzkoušejte si. Gumy doporučuji hustit dle výrobce /na víčku nádrže/, já mám zvyk hustit víc a není to dobré, rázy jsou neúnosné. Zkontrolujte si i, jestli se dostanete hlouběji do menu palubního pc, já si musím nechat přehrát. Na všechny dotazy jsou fora fandů /viz třeba tady http://www.club-opel.com/forum-kategorie/zafira-b-52/.
čili za mne palec nahoru, jsem max spokojen s provozem, variabilitou, motorem atd.
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień562
data registracji16.11.2012
Piątek 21.07.2017 12:31, RE: mám
Corlis napisał:
já jsem po letitém hledání, co za druhé auto do rodiny, šel právě do Zafiry B. Našel jsem u soukromníka skutečně výstavní kousek /rv 2008/ se sice větším množstvím najetých km, ale v pěkném stavu, kde bylo vyměněno skoro vše (rozvody,DPF,olej,dvouhmota,spojka,brzdy,vstřiky aj) a moje investice bylo pouze svaření upadnutého výfuku. Žirafa je parádně variabilní a zcela uspokojuje potřeby přepravy čehokoliv. Mám naftu, motor 1.9. 74kw, manual, moc to nejede, ale jede pěkně, je to spolehlivý ital, vozím děti a na lítání mám druhé auto. Díly na to seženu kdekoliv. Spotřebu neřeším, je to kolem 6,5-7 l. Je nutné si zvyknout na posaz a umístění řadící páky, žena si např mírně stěžuje, že při řazení se musí namáhat, je to takový nic moc úhel. Vyzkoušejte si. Gumy doporučuji hustit dle výrobce /na víčku nádrže/, já mám zvyk hustit víc a není to dobré, rázy jsou neúnosné. Zkontrolujte si i, jestli se dostanete hlouběji do menu palubního pc, já si musím nechat přehrát. Na všechny dotazy jsou fora fandů /viz třeba tady http://www.club-opel.com/forum-kategorie/zafira-b-52/.čili za mne palec nahoru, jsem max spokojen s provozem, variabilitou, motorem atd.


Dobrý den, vložte své zkušenosti se Zafirou do samostatné recenze: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Budeme potěšeni. Hezký den
reagować
apach
ilość wystąpień2
data registracji02.10.2008
Poniedziałek 24.07.2017 16:32, B vs C
Zafiru B jsem si koupil jako roční vůz od soukromé osoby v Německu v roce 2008 v maximální výbavě (vč. adaptivních tlumičů) s motorem 1,9 CDTi 110 kW a najetými 14 tis. km. Dnes mám najeto lehce přes 200 tis a s autem naprostá spokojenost. Na odtahovce jsem jel dvakrát - poprvé odešel alternátor a to v 90 tisících, podruhé opět alternátor ve 180 tisících najetých km. Poprvé to vyřešil jeho repas, podruhé stačilo vyměnit diodový můstek. Ve 270 tis. snad udělám preventivní repasi :) Motor je dostatečně výkonný, podvozek ve verzi Sport malinko tvrdší i v komfortním nastavení tlumičů. Před třemi týdny jsem byl na technické a emise mě příjemně překvapily. DPF mám ještě originál, hodnota kouřivosti při max. otáčkách je do 0,5; reálně naměřených bylo 0,04. Nicméně musím podotknout, že naftu vždy aditivuji dvojnásobnou dávkou VIFu a vždy dávám pozor na dokonalé propálení DPF při jeho regeneraci. Kdyby člověk neměl blbé nápady na nákup nějakého většího a novějšího auta, Zafiru si nechám dokud bude jezdit. Je to povedené auto, technicky plně funkční, výbavou na svou dobu zajímavé (můj model stál v době jeho výroby dnes neuvěřitelných ceníkových 1,2 mil. Kč). Co se týká Zafiry C, mám zkušenost s motorem 2,0 CDTi 125 kW, auto jede o něco svižněji než můj kousek, spotřeba rovněž o pár desetinek nižší, ale pokud bych se měl rozhodovat mezi dobře vybaveným a servisovaným B nebo holátkem C, vzal bych raději béčko. Jinak dodám, že dlouhodobá spotřeba je na zimních pneu (205/55 R16) cca 5,6 l/100 km, na letních 225/45 R17 pak 5,9 l/100 km. Když jsem ji z kraje roku zkoušel inzerovat za 175 tisíc Kč, neboť jsem měl možnost zajímavé koupě jiného vozu, neozval se kromě autobazarů vůbec nikdo. Takže její reálná cena bude asi dost nižší než mnou tehdy předpokládaná :) Ještě dodám, že pokud se rozhodnete pro verzi B, vybíral bych předfaceliftový model, po FL šla kvalita zpracování i materiálů o něco dolů, ale to může být pouze subjektivní dojem.
reagować
gull2
ilość wystąpień9
data registracji18.09.2012
Wtorek 25.07.2017 08:35, Spokojenost ?
Dvakrát na odtahovce? To není zrovna dobrá reklama. Otec má od nova zafiru B a zatím je zpokojený, ale asi bych ho měl připravit na ten alternátor. Vzhledem k tomu že každý rok točí v létě Řecko, tak odtah někde ze Srbska, není příjemná vyhlídka.
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień562
data registracji16.11.2012
Wtorek 25.07.2017 08:45, RE: B vs C
apach napisał:
Zafiru B jsem si koupil jako roční vůz od soukromé osoby v Německu v roce 2008 v maximální výbavě (vč. adaptivních tlumičů) s motorem 1,9 CDTi 110 kW a najetými 14 tis. km. Dnes mám najeto lehce přes 200 tis a s autem naprostá spokojenost. Na odtahovce jsem jel dvakrát - poprvé odešel alternátor a to v 90 tisících, podruhé opět alternátor ve 180 tisících najetých km. Poprvé to vyřešil jeho repas, podruhé stačilo vyměnit diodový můstek. Ve 270 tis. snad udělám preventivní repasi :) Motor je dostatečně výkonný, podvozek ve verzi Sport malinko tvrdší i v komfortním nastavení tlumičů. Před třemi týdny jsem byl na technické a emise mě příjemně překvapily. DPF mám ještě originál, hodnota kouřivosti při max. otáčkách je do 0,5; reálně naměřených bylo 0,04. Nicméně musím podotknout, že naftu vždy aditivuji dvojnásobnou dávkou VIFu a vždy dávám pozor na dokonalé propálení DPF při jeho regeneraci. Kdyby člověk neměl blbé nápady na nákup nějakého většího a novějšího auta, Zafiru si nechám dokud bude jezdit. Je to povedené auto, technicky plně funkční, výbavou na svou dobu zajímavé (můj model stál v době jeho výroby dnes neuvěřitelných ceníkových 1,2 mil. Kč). Co se týká Zafiry C, mám zkušenost s motorem 2,0 CDTi 125 kW, auto jede o něco svižněji než můj kousek, spotřeba rovněž o pár desetinek nižší, ale pokud bych se měl rozhodovat mezi dobře vybaveným a servisovaným B nebo holátkem C, vzal bych raději béčko. Jinak dodám, že dlouhodobá spotřeba je na zimních pneu (205/55 R16) cca 5,6 l/100 km, na letních 225/45 R17 pak 5,9 l/100 km. Když jsem ji z kraje roku zkoušel inzerovat za 175 tisíc Kč, neboť jsem měl možnost zajímavé koupě jiného vozu, neozval se kromě autobazarů vůbec nikdo. Takže její reálná cena bude asi dost nižší než mnou tehdy předpokládaná :) Ještě dodám, že pokud se rozhodnete pro verzi B, vybíral bych předfaceliftový model, po FL šla kvalita zpracování i materiálů o něco dolů, ale to může být pouze subjektivní dojem.


Dobrý den, budeme rádi, když o své Zafiře napíšete recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
reagować
apach
ilość wystąpień2
data registracji02.10.2008
Wtorek 25.07.2017 12:04, Alternátor
On je ten altík obecně u béčkových Zafir označován jako nejslabší místo tohoto vozu, můj kousek je navíc vybaven spoustou zbytečné elektroniky, takže má zajištěny asi stálé odběry, které jiné kousky mít nemusí...
reagować
AlešU
ilość wystąpień1
data registracji16.05.2018
Środa 16.05.2018 16:39, 1.4 benzín 103kW
A co Zafira C benzín 1.4 turbo 103kW? Koukám po ní, ale o motoru jsem toho moc nenašel. Kus který bych kupoval bude mít tak okolo 140 tis. Jak je na tom se spolehlivostí? 1.6 turbo není moc k sehnání.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.