David napisał:
Jmenuji se David a mám Opela, ale léčím se
Už jsem to psal i jinde, ale přijde mi, že Opel je fakt zvláštní auto. Tolik excesů na jeho kapotu snad není na jiný auto ani na italský. A já marně pátrám proč. Podle TUV není špatný, řekl bych spíše lepší průměr, na nic si nehraje, je to jen dopravní prostředek, nic víc, nic míň. A moje 6-ti letá osobní zkušenost: Kadett z 86-týho se 1/4 milionem kilometrů a ubohým 1.3 motorem si možná nedal k snídani BMW 328, ale de-facto mu po 3 roky, co jsem ho...
Tohle co jsi Davide napsal zaslouží uznání. Přidám taktéž trochu do mlýna - měl jsem Opel Ascona 2,0 a musím tu prohlásit, že ačkoliv bylo auto skládačka stavěná pochybným týpkem, který podle mě nic neuměl, byla stoprocentně spolehlivým vozem. Na to že ho stavěl, jak jsem psal pochybný týpek, myslím, že obdivuhodný počin, to jen vypovídá o tom, jak byly Opely jednoduše a robustně stavěné. K samotným vlastnostem bych jen dodal, že ačkoliv nebyly jízdní vlastnosti spíše průměrné, např. motor C20NE bych označil za výborný. Spotřeba kolem sedmi litrů a výkon dostatečný. Na Calibru tedy spíše, jak už tu bylo psáno, spíše na dálnici. Tipnul bych totiž, že bude mít Calibra podobně těžkou převodovku jako má Vectra, ze které vychází. Spíše bych doporučoval ale 16V verzi dvoulitrového motoru a to z dřívějších dob, který měl červenou hlavu a výkon 150 koní. Kdyby se podařila najít Calibra s tímto motorem v dobrém stavu, za sebe můžu říct - JASNÁ VOLBA.