zigi napisał:
No jelikož dělám do Géčkových Aster už skoro 2,5 roku, tak o ní něco vím a o Oplech všeobecně taky.
Nikde není napsán co to je za motor a 1.6 je málo, tím pádem podle nízké pružnosti a spotřeby oleje usuzuji X16XEL, tudíž 1.6 16V.
Tento motor je celkem tichý a spolehlivý s dobrou spotřebou, jen pružnost je slabší v nižších otáčkách a sem tam ho trápí spotřeba oleje, v eFkových Astrách "žral" olej víceméně docela dost.
Spotřeba 7,3 je celkem normální, navíc je to Caravan, takže horší aerodynamika...
Napravuji nedostatek informací - jde o motor X16XEL , 1,6 16V Ecotec.
Co se týká světla, někdo se v tom asi vrtal, protože jsou vidět uvnitř stopy po nějaké kapalině, se kterou se asi zevnitř někdo ta světla snažil čistit. Bouračka to určitě není, protože to má ještě nálepky z montáže s datem výroby. Auto je koupeno v ČR, po jednom majiteli. Problémy s ručkou jsou podle mě v konstrukci tzv. samostavu, protože to konstruktéři navrhují tak, že nepočítají se znečištěním a oxidací závitu samostavu (rohatková matka se pak neotáčí a nevymezuje vůli mezi čelistmi a bubnem - platí pouze pro bubnové zadní brzdy, jak jsou na tom koutouče nevím). Zajímavé je, že na mém prvním autě, které jsem kdy vlastnil (Trabant 601 z roku 1971 - nechť odpočívá blaženě v automobilovém nebi) samostav, ač byl daleko jednodušší, fungoval bez problémů. Dodnes zadní bubny z tohoto vozu "pracují" na mém vleku za Terru.
U airbagu něco odešlo na jeho desce - vykazoval vysoký odpor. Podle mechaniků, co mi to diagnostikovali, je to poměrně frekventovaná závada spolu s poruchou kruhového elektrokontaktu (pod volantem) - ten byl u mého vozu OK.
Olej v převodovce jsem už vyměnil, použil jsem převodový olej 75W90 v třídě GL-5. Vlezlo se tam cca 1,3 litru.
Ten palubák asi bude nějak divně nakonfigurovaný , protože používám kola 195/60-15 letní a 185/70-14 zimní - rozměr je tedy přesně podle TP. Podle srovnání tachometru a radarů kolem cesty ve vesnicích a městech tachometr ukazuje přesně (to odpovídá i použitému max. povolenému rozměru kol), proto myslím, že i údaj o ujetých km z tohoto budíku je směrodatný. Kde vzniká ona disproporce mezi tachometrem a počtače nevím, možná každý systém bere impulzy z jiného čidla. Podle mého bratra (býval mechanikem u Toyoy) je to běžný problém i u jiných značek.
V současné době problém s blinkry sám od sebe vymizel.