Musím se přiznat, že mě přečtení článku a některých diskuzních příspěvků nakonec nenechalo v klidu, ačkoli nejsem žádný "odborník" . Také mne mrzí, že se obdobné články takto zveřejní (ja jsem se k tomu dostala na strankach lidovky.cz, což je ještě o to smutnější) a velmi mne prekvapilo, že při dnešních možnostech, jak se dostat k informacim, si autor článku 1. vůbec koupil takové auto za takovou cenu, 2. je s takovými závadami u takového auta nespokojený. Po tak banálních problémech, které je podle mne nutné očekávat (jakými je oprava brzd, výměna výfuku, koroze podvozku apod.) píšete, že vám vyrazilo dech cukání motoru. U auta, které je 12 let staré a velmi pravděpodobně má najeto více než 200 tisíc km, by se člověk už mohl začít zcela pochopitelně obávat zásadnějších problémů, které by vyžadovaly velkovou generálku např. motoru, převodovky apod. A vy se trápíte s brzdami a výfukem :) Na druhou stranu chápu, že zatím nezjistitelná závada s cukáním motoru, je pro vás asi dost nepříjemná, jenže těch příčin může být tolik, že to chce trochu trpělivosti, dobrého a zkušeného opraváře a bohužel taky trochu peněz (já jsem měla tento problém několikrát a pokaždé byl způsoben něčím jiným: začalo to palivovým filtrem, pak bylo něco s kabely a svíčkami, poslední problém nakonec způsobovala lambda sonda, která při diagnostice vždy vykazovala zcela normální činnost, po její zkušební výměně však problém přestal - ostatně diagnostika mi zatím nikdy nepomohla). Vlastním již druhou astru (1. byl Caravan 1.6 z roku 92, 2. je 1.6 16 V z roku 96), jezdím s ní už šestým rokem a poměrně hodně. První astra mne dost natrápila, ale nakonec se ukázalo, že má najeto víc než půl miliónu km, a to jsem musela menit jen tlumice, brzdy, výfuk, prasklo mi tesneni pod hlavou - kvuli vadnemu termostatu a ja jsem prehledla, ze jedu uz pul hodiny s varici vodou v chladicim systemu
. Druha astra mela take pretoceny tachometr, ted ma najeto asi 300 tisic km, je po generalce motoru, ale jinak mne opravy rocne vyjdou tak na ctyri tisice (a vetsinou jsou to bezne veci jako vymena oleju, filtru, svicek, brzdovych desticek, sem tam nejaka koroze apod.). A jsem s ni naprosto spokojena. Kdybych si koupila nove auto, utratila bych ve vysledku mnohem vice penez (verte mi, mam to spocitane) a jeste bych se kazdy den klepala, ze mi to nekdo poskrabe nebo ukradne. U ojeteho auta je proste potreba pocitat s tim, ze už má neco za sebou a ze vas bude neco stat.