0
powrót
 

diskuze k tématu: Nová auta a spolehlivost? Převodovky jsou problém

kategorie zaszeregowania tematu:
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Sobota 07.11.2015 17:10, Co nám chětl autor českého článku sdělit?
Si lámu hlavu už asi 10 minut. Přemítám, jestli je v článku aspoň jedna jedniná hodnotná informace, ale je to marné. Není. Dovolil bych si sdělit, že pokud otiskne redakce takovýto pamflet, vyvolá jen bouřlivé dohady a zejména zmatky v hlavách řady lidí - laiků. POkud chchi napsat, že je něco NEJ (nejlepší, nejhorší atd...), musím napsat KRITERIA, dle kterých se hodnotí. Pochybuji, že například značka Infiniti je stejně závažně špatná, jako třeba konkretní model Ford Fiesat. Sledujete to??? Nesoulad ve výběru prvků a jejich špatná kategorizace. Je auto, kterému odejde jednou za rok žárovka H7 stejně špatné, kterému se jednou za rok rozsype 9 stupňová převodovka??? Pochybuji, že by autor souhlasil. Takež - shrnuto podtrženo - článek o ničem. A dokud lidi nepřestanou bláznit s nekonečným srovnáváníma hodnocením (nejen aut, ale i třeba zaměstnanců ve firmách a vymýšlet k tomu kupy kravin), tak se nikod nikdy objektivní pravdu nedozví. Ono totiž - nedozví se ji nikdy, protože absolutní pravda neexistuje a vše je jen relativní. Záleží, kdo čemu připisuje jakou váhu. Jistý ča se již směji nad hodnocením spolehlivosti aut, které pravidelně zveřejňuje německý Auto-Bild. Více vykonstruované hodnocení snad neexistuje. Taktéž TUV je zcela zhola o ničem - chybí opět srovnávací kriteria. Mnohdy mohu sám sobně oponovat hodnotitelům, protože řadu značek jsem vlastnil a najel s nimi x set tisíc km a kupodivu - třeva mizerně hodnocená značka Peugeot si v mých očích stojí hodně hodně ale opravdu hodně vysoko. Daleko výše, než třeba Škoda, kterou jsem vlastnil ve 4 exemplářích a poruch na nich bylo, jako máku.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Sobota 07.11.2015 17:21, A k těm převodovkám
Ono to bude asi taky trošku jinak. Převodovka je strašně širkoý pojem. Je to velice složité soustrojí a v něm je velice mnoho součástí a konstrukčních celků. Opět se bagatelizuje. Napíše se: problém je převodovka. OMYL! Problém není převodovka, ale například mizerné ložisko, koupené v Botswaně za 0,5 dolaru, jen aby se ušetřilo. berte to, prosím, jako příklad. Tím chchi naznačit, že řetěz (=převodovka) je tak silný, jak silný je jeho nejslabší článek. To bychom měli materiál. Ale stále hovoříme jen třeba o jedné součástí ze sta, kolik jich v převodovce může být. Já osobně se ale domnívám, že chyba je trošku vedle - v lidech. Dnes je doba taková (a te´d mluvím z praxe a ze zkušenosti, co by zaměstnanec jisté strojařské firmy) nepřichází konstruktér, návrhář nebo kdokoliv s nekonečnými řadami inovací a progresivních řešení, je na něj nahlíženo jako na člověka, který zde na svém postu nemá dnes co pohledávat. je třeba dát místio mlůadým, dynamickým,. hýřícími nápady. Bohužel, ve většině ne přímo špatnými (to také), ale neověřenými a neodladěnými. Za vším musí manager vidět peníze - je úspora? Hurá- má to zelenou. Co na tom, že zákazník se pak může mlátit do hlavy a prodejci (nikoliv výrobce, milí lidé) neuznávají reklamace? Ono se ne nadarmo praví, že kuře chce být moudřejší, než slepice. A třeba takový 55ti letý páprda, za kterým je vidět 30 let úspešné praxe, bývá mnohdy nahrazen kuřetem, které nemá ani základní ánunk o některých skrytých souvislostech. A výsledek? Napíše se - odchází převodovka. NIKOLIV! Odchází špatně vyrobená jediná součáístka, špatně zvolený technologický postup, špatný materiálový výběr, špatná konstrukce, špatná kontrola. Ale ne převodovka jako celek.

Takže - článke opět o ničem i z tohoto pohledu. Proč odešla převodovka? Protože ....Ale to protože se nikdo nidky nedozví. Snad jen tehdy, když si sám převodovku otevře, aby se podíval.
Darmo mluvit....
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Sobota 07.11.2015 20:33, nemusí to být
Nemusí to být ani v tom, co píše Zdeny. Před nějakou dobou mi mladý přijímací technik v servisu tvrdil, že "pane, ta převodovka má doživotní olejovou náplň". Již jednou jsem olej v převodovce měnil (při 120 tisících současně s rozvodovou sadou) a při 240 jsem výměnu automaticky znovu požadoval - technik na mě koukal jako na blázna. Ano, z pohledu automobilky je náplň doživotní - než se převodovka rozsype a v tom je problém. Běžný uživatel se totiž řídí pokyny / radami výrobce beze zbytku, aniž by nad nimi přemýšlel. Já se tomu ani nedivím, auto je dnes velmi složitý spotřební stroj s velmi omezenou životností a čím dříve se neopravitelně porouchá, tím dříve se koupí nový.
reagować
kristian2
ilość wystąpień273
data registracji31.03.2015
Sobota 07.11.2015 21:42, k
To je přesně ono doživotní nápln nebo záruka až se to rozsype tak to umře a je po životnosti ,takže mají pravdu
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Sobota 07.11.2015 23:54, 120000
Měnit olej po 120000 km mi přijde jako pozdě. Osobně bych měnil po 60000 km.


A Zdeny, napsal si sice elaborát, ale jsou to kecy. Koho zajímá, že je v převodovce jedno vadný ložisko a jinak je kvalitní? Když odejde ložisko, je v řiti celá převodovka. Zajímavé je, že jedny z nejspolehlivějších pohonných ústrojí má Toyota a i když se v článku uvádí, že jde hlavně o postarší ústrojí, tak tam patří i velmi moderní automaty v hybridech, které jsou přímo ukázkou spolehlivosti.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Niedziela 08.11.2015 08:05, RE: 120000
brin napisał:
Měnit olej po 120000 km mi přijde jako pozdě. Osobně bych měnil po 60000 km. A Zdeny, napsal si sice elaborát, ale jsou to kecy. Koho zajímá, že je v převodovce jedno vadný ložisko a jinak je kvalitní? Když odejde ložisko, je v řiti celá převodovka. Zajímavé je, že jedny z nejspolehlivějších pohonných ústrojí má Toyota a i když se v článku uvádí, že jde hlavně o postarší ústrojí, tak tam patří i velmi moderní automaty v hybridech, které jsou přímo ukázkou spolehlivosti.


Jo, jenže díky (i tebou sdílenému) iditiotskému vyhodnocování poruchy pak napíše expert, že - znovu opakuji - Infiniti je stejně poruchové, jako Fiat. Že to je blábol, uznáš i ty, aspoň v to věřím.

Jinak, ano 99% lidí to bere jako ty, 1% se snaží rizklíčovat jádro problému (třeba já). Mně to napoví, že například, když se mi vysype ložiskov převodovce, vyměním ho 300Kč za nový a jezdím dál. Horší je, když se vysype třeba mechatronika za 100+ litrů, to je pak problém a likvidační záležitost pro auto - nikdo ho (jako ojetinu s cenou rovné ceně opravy) nebude opravovat a skončí jako zdroj ND. Ale obě dojezdila na "špatnou převodovku", chlapče. proto je dobré uvést k A i to B, znaješ ty?

Jinka s tebou souhlasím ohledně výměny olejů. Dělám po 60 a není problém.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Niedziela 08.11.2015 09:20, RE: 120000
brin napisał:
Měnit olej po 120000 km mi přijde jako pozdě. Osobně bych měnil po 60000 km. A Zdeny, napsal si sice elaborát, ale jsou to kecy. Koho zajímá, že je v převodovce jedno vadný ložisko a jinak je kvalitní? Když odejde ložisko, je v řiti celá převodovka. Zajímavé je, že jedny z nejspolehlivějších pohonných ústrojí má Toyota a i když se v článku uvádí, že jde hlavně o postarší ústrojí, tak tam patří i velmi moderní automaty v hybridech, které jsou přímo ukázkou spolehlivosti.


Mě přijde výměna po 120 000 v pohodě. U mě ten nájezd představuje necelé 4 roky. Bavím se samozřejmě o manuální převodovce, u automatu je to něco jiného.
Souhlasím i s hodnocením příspěvku od Zdenyho. Je jedno, jestli odejde ložisko za pár stovek, když oprava (tedy demontáž převodovky, její rozborka, oprava, opětovné sestavení, vyzkoušení na stolici a následná montáž) vyjde na desítky tisíc. A ano Zdeny, je mi jedno, zda se zadře ložisko u Infi nebo se (třebas) rozlámou zuby u Fiatu - v takovém případě mají obě značky problém a pro mne jsou obě stejně nespolehlivé.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Niedziela 08.11.2015 10:39, Je to o úhlu pohledu.
Kdo neche vidět realitu, jeho boj. Hodnocení a statistika je krásná věda, s tím se dá oblbovat do nekonečna. Tisku se to daří vesele, jak vidno.
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Niedziela 08.11.2015 11:14, RE: Je to o úhlu pohledu.
Zdeny60 napisał:
Kdo neche vidět realitu, jeho boj. Hodnocení a statistika je krásná věda, s tím se dá oblbovat do nekonečna. Tisku se to daří vesele, jak vidno.



Zdeny, ty to pořád bereš tak že majitel auta musí znát jak to funguje.
To je blbost. Drtivá většina lidí jen jezdí, jak to funguje je nezajímá. Mnohem víc je zajímá jakou má auto barvu a že Nissan Micra umí popřát k narozeninám majitelce. Nic víc.
A když sedne do auta a nezařadí je uplně jedno jestli rachotí zuby, odejde spojka nebo jen ložisko. To naprostou většinu řidičů vůbec nezajímá, je to normální a nikdo jim to nemůže vyčítat.
Takže pokud Infinity koupí do jinak perfěktního auta ložisko v Kongu a to se vysype stejně jako sousedovic Panda tak v očích běžného uživatele bude stejný křáp. Tak to prostě je.

Tvůj náhled na věc je sice logický, ale rozhodně si v menšině. Auto je spotřební věc, nic víc. Neni třeba znát jak funguje, prostě musí fungovat.
reagować
M.See
ilość wystąpień40
data registracji15.02.2014
Niedziela 08.11.2015 19:31, RE: Je to o úhlu pohledu.
PetrT napisał:
Zdeny60 napisał:
Kdo neche vidět realitu, jeho boj. Hodnocení a statistika je krásná věda, s tím se dá oblbovat do nekonečna. Tisku se to daří vesele, jak vidno.
Zdeny, ty to pořád bereš tak že majitel auta musí znát jak to funguje. To je blbost. Drtivá většina lidí jen jezdí, jak to funguje je nezajímá. Mnohem víc je zajímá jakou má auto barvu a že Nissan Micra umí popřát k narozeninám majitelce. Nic víc. A když sedne do auta a nezařadí je uplně jedno jestli rachotí zuby, odejde spojka nebo jen ložisko. To naprostou většinu řidičů vůbec nezajímá, je to normální a nikdo jim to nemůže vyčítat. Takže pokud Infinity koupí do jinak perfěktního auta ložisko v Kongu a to se vysype stejně jako sousedovic Panda tak v očích běžného uživatele bude stejný křáp. Tak to prostě je. Tvůj náhled na věc je sice logický, ale rozhodně si v menšině. Auto je spotřební věc, nic víc. Neni třeba znát jak funguje, prostě musí fungovat.


Já to beru jako Zdeny60, svojí převodovku si ve svým autě rozhodně osobně rozeberu, zjistím problém za pár stovek, opravím a mám na x desítek až stovek tisíc km bezporuchovou. A pak to opět beru jako Zdeny60, nadávám na výrobce jednoho pitomýho ložiska, který poslalo do kopru jinak výbornou převodovku. Zdůrazňuju JINAK výbornou. Je to smutné ale je to tak.

Je ale potřeba oddělit diagnosticky smýšlející majitele, popř mechaniky a zbytek společnosti.

Jak to vidí dnešní konzumní společnost je bohužel smutná realita, kvůli 1 nedořešený blbině odsoudí celou převodovku, spíše však celý auto, nebo ještě lépe celou značku! Ano, všichni ostatní, máte pravdu, je to tak, je to úděl výrobce kterej zapomněl odladit vše na 100%, společnost ho odsoudí. Mě osobně to ale přijde naprosto absurdní a tristní...

reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Niedziela 08.11.2015 19:53, RE: Je to o úhlu pohledu.
M.See napisał:
PetrT napisał:
Zdeny60 napisał:
Kdo neche vidět realitu, jeho boj. Hodnocení a statistika je krásná věda, s tím se dá oblbovat do nekonečna. Tisku se to daří vesele, jak vidno.
Zdeny, ty to pořád bereš tak že majitel auta musí znát jak to funguje. To je blbost. Drtivá většina lidí jen jezdí, jak to funguje je nezajímá. Mnohem víc je zajímá jakou má auto barvu a že Nissan Micra umí popřát k narozeninám majitelce. Nic víc. A když sedne do auta a nezařadí je uplně jedno jestli rachotí zuby, odejde spojka nebo jen ložisko. To naprostou většinu řidičů vůbec nezajímá, je to normální a nikdo jim to nemůže vyčítat. Takže pokud Infinity koupí do jinak perfěktního auta ložisko v Kongu a to se vysype stejně jako sousedovic Panda tak v očích běžného uživatele bude stejný křáp. Tak to prostě je. Tvůj náhled na věc je sice logický, ale rozhodně si v menšině. Auto je spotřební věc, nic víc. Neni třeba znát jak funguje, prostě musí fungovat.
Já to beru jako Zdeny60, svojí převodovku si ve svým autě rozhodně osobně rozeberu, zjistím problém za pár stovek, opravím a mám na x desítek až stovek tisíc km bezporuchovou. A pak to opět beru jako Zdeny60, nadávám na výrobce jednoho pitomýho ložiska, který poslalo do kopru jinak výbornou převodovku. Zdůrazňuju JINAK výbornou. Je to smutné ale je to tak. Je ale potřeba oddělit diagnosticky smýšlející majitele, popř mechaniky a zbytek společnosti.Jak to vidí dnešní konzumní společnost je bohužel smutná realita, kvůli 1 nedořešený blbině odsoudí celou převodovku, spíše však celý auto, nebo ještě lépe celou značku! Ano, všichni ostatní, máte pravdu, je to tak, je to úděl výrobce kterej zapomněl odladit vše na 100%, společnost ho odsoudí. Mě osobně to ale přijde naprosto absurdní a tristní...



Proč by měl majitel auta (spotřební věc) řešit kde výrobce udělal chybu? Vždyt to neni normální chování. Normální je koupit, a jezdit, nic víc.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Niedziela 08.11.2015 21:24, RE: 120000
Pavlik napisał:
brin napisał:
Měnit olej po 120000 km mi přijde jako pozdě. Osobně bych měnil po 60000 km. A Zdeny, napsal si sice elaborát, ale jsou to kecy. Koho zajímá, že je v převodovce jedno vadný ložisko a jinak je kvalitní? Když odejde ložisko, je v řiti celá převodovka. Zajímavé je, že jedny z nejspolehlivějších pohonných ústrojí má Toyota a i když se v článku uvádí, že jde hlavně o postarší ústrojí, tak tam patří i velmi moderní automaty v hybridech, které jsou přímo ukázkou spolehlivosti.
Mě přijde výměna po 120 000 v pohodě. U mě ten nájezd představuje necelé 4 roky. Bavím se samozřejmě o manuální převodovce, u automatu je to něco jiného.Souhlasím i s hodnocením příspěvku od Zdenyho. Je jedno, jestli odejde ložisko za pár stovek, když oprava (tedy demontáž převodovky, její rozborka, oprava, opětovné sestavení, vyzkoušení na stolici a následná montáž) vyjde na desítky tisíc. A ano Zdeny, je mi jedno, zda se zadře ložisko u Infi nebo se (třebas) rozlámou zuby u Fiatu - v takovém případě mají obě značky problém a pro mne jsou obě stejně nespolehlivé.


Není lepší prostě měnit olej podle servisního plánu doporučeného výrobcem? U mých aut mám předepsáno měnit olej po 60 tkm a max. 4 letech. Kdo jezdí na garančky, se o to starat nemusí, protože to autorizák řeší za něho.
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Niedziela 08.11.2015 22:17, Uživatel – řidič
Jako sorry, ale i jako poměrně odvážný řidič nemám šanci z auta vyndat převodovku, zjistit, že odešlo jedno pitomé ložisko, vyměnit ho, dát to všechno dohromady a jezdit. Nejsem magor. Kromě toho, že na to nemám vybavení, čas, chuť apod. to hlavně ani neumím a podobně je na tom 99 % běžných uživatelů. Koho zajímá, co v převodovce odešlo? Vždyť to auto nejede! Pokud by mě odtáhli do servisu a tam mi řekli, to je v pohodě pane, vyměníme jedno vadné ložisko, bude to stát 1200 Kč a můžete jet dál, neřekl bych ani popel proti kvalitě auta. Jenže oni mi řeknou: Pane, je to špatné, musíte vyměnit převodovku, bude to stát 100000 Kč, prasklo důležité ložisko. A já jako nemechanik nemám šanci něco podobného zjistit a nemám ani čas ani chuť to zjišťovat. Prostě se mi to nevyplatí. Jednoduše se toho krámu zbavím a koupím si auto, které tohle nedělá.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Poniedziałek 09.11.2015 06:18, RE: 120000
Petr S napisał:
Pavlik napisał:
brin napisał:
Měnit olej po 120000 km mi přijde jako pozdě. Osobně bych měnil po 60000 km. A Zdeny, napsal si sice elaborát, ale jsou to kecy. Koho zajímá, že je v převodovce jedno vadný ložisko a jinak je kvalitní? Když odejde ložisko, je v řiti celá převodovka. Zajímavé je, že jedny z nejspolehlivějších pohonných ústrojí má Toyota a i když se v článku uvádí, že jde hlavně o postarší ústrojí, tak tam patří i velmi moderní automaty v hybridech, které jsou přímo ukázkou spolehlivosti.
Mě přijde výměna po 120 000 v pohodě. U mě ten nájezd představuje necelé 4 roky. Bavím se samozřejmě o manuální převodovce, u automatu je to něco jiného.Souhlasím i s hodnocením příspěvku od Zdenyho. Je jedno, jestli odejde ložisko za pár stovek, když oprava (tedy demontáž převodovky, její rozborka, oprava, opětovné sestavení, vyzkoušení na stolici a následná montáž) vyjde na desítky tisíc. A ano Zdeny, je mi jedno, zda se zadře ložisko u Infi nebo se (třebas) rozlámou zuby u Fiatu - v takovém případě mají obě značky problém a pro mne jsou obě stejně nespolehlivé.
Není lepší prostě měnit olej podle servisního plánu doporučeného výrobcem? U mých aut mám předepsáno měnit olej po 60 tkm a max. 4 letech. Kdo jezdí na garančky, se o to starat nemusí, protože to autorizák řeší za něho.


To máš samozřejmě pravdu a já se servisním plánem výrobce ve většině ohledů řídím. Nicméně třeba u té převodovky (opakuji manuální skříň) je podle výrobce "doživotní" náplň = buď se řídit zkušeností a olej v nějakém intervalu vyměnit (120 tisíc km je dle mých zkušeností pro manuál v pořádku - olej je zde mnohem méně zatěžován než v automatu), nebo čekat až převodovka "dožije". Psal jsem o tom v prvním příspěvku, jak na mne technik v servisu koukal, že chci v rámci servisní prohlídky měnit olej v převodovce.
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Poniedziałek 09.11.2015 08:09, RE: Je to o úhlu pohledu.
M.See napisał:
PetrT napisał:
Zdeny60 napisał:
Kdo neche vidět realitu, jeho boj. Hodnocení a statistika je krásná věda, s tím se dá oblbovat do nekonečna. Tisku se to daří vesele, jak vidno.
Zdeny, ty to pořád bereš tak že majitel auta musí znát jak to funguje. To je blbost. Drtivá většina lidí jen jezdí, jak to funguje je nezajímá. Mnohem víc je zajímá jakou má auto barvu a že Nissan Micra umí popřát k narozeninám majitelce. Nic víc. A když sedne do auta a nezařadí je uplně jedno jestli rachotí zuby, odejde spojka nebo jen ložisko. To naprostou většinu řidičů vůbec nezajímá, je to normální a nikdo jim to nemůže vyčítat. Takže pokud Infinity koupí do jinak perfěktního auta ložisko v Kongu a to se vysype stejně jako sousedovic Panda tak v očích běžného uživatele bude stejný křáp. Tak to prostě je. Tvůj náhled na věc je sice logický, ale rozhodně si v menšině. Auto je spotřební věc, nic víc. Neni třeba znát jak funguje, prostě musí fungovat.
Já to beru jako Zdeny60, svojí převodovku si ve svým autě rozhodně osobně rozeberu, zjistím problém za pár stovek, opravím a mám na x desítek až stovek tisíc km bezporuchovou. A pak to opět beru jako Zdeny60, nadávám na výrobce jednoho pitomýho ložiska, který poslalo do kopru jinak výbornou převodovku. Zdůrazňuju JINAK výbornou. Je to smutné ale je to tak. Je ale potřeba oddělit diagnosticky smýšlející majitele, popř mechaniky a zbytek společnosti.Jak to vidí dnešní konzumní společnost je bohužel smutná realita, kvůli 1 nedořešený blbině odsoudí celou převodovku, spíše však celý auto, nebo ještě lépe celou značku! Ano, všichni ostatní, máte pravdu, je to tak, je to úděl výrobce kterej zapomněl odladit vše na 100%, společnost ho odsoudí. Mě osobně to ale přijde naprosto absurdní a tristní...


A koho jiného než značku/výrobce auta bych měl soudit?
Jezdím zafirou B 1,9CDTi. Hučí mi ložiska na 5. a 6. stupni, najeto 160tkm. Celkově je převodovka už v nic moc stavu.
Ano, částečně viním kolegu, který auto vybydlel a pak mi ho předal... Ale jinak padá vina na výrobce, tedy OPEL. Protože to inženýři v Oplu převodovku navrhli. Navrhli i ty odcházející ložiska. Potom tu výrobu zadali výrobci, kterého si sami vybrali a nepohlídali si patřičně kvalitu. Takže jestli to ložisko vyrábí někde Hanz na soustruhu v bavorsku je mi fakt jedno. A právě proto, že třeba ložisko je na ceně auta zanedbatelná položka, je to šetření na zbytečně rizikovém místě...
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Poniedziałek 09.11.2015 10:35, Cost Cutting
Tohle má společného jmenovatele, kterým je tlak na snížení nákladů, tedy snížení ceny a zvýšení konkurenceschopnosti. Proto se pak do aut dostávají součástky od alternativních výrobců za hrst rýže s velmi proměnlivou kvalitou. Pokud se člověk dostane ke správné informaci, pak může jít opravdu o banální záležitost v řádu stokorun, ale spíše většina uživatelů vozů touto cestou nejde, protože nemá zkušenosti nebo se v tom jednoduše neorientuje.
Uvedu vlastní příklad. V mém voze je zařízení IMRC, které ovládá klapky pro druhou sací větev pro případy požadavku na vysoký výkon. Je to zařízení s malým tišťáčkem, el. motorkem a pár ozubenými kolečky umístěno blízko hlavy motoru. Po čase začne zlobit a pak přestane fungovat. Autorizovaný servis si a výměnu naúčtuje cca. 6 tisíc, nicméně se dá vypátrat, že závadu způsobuje výkonový tranzistor za cca. 20 Kč. Takže stačí modul rozdělat (šroubovák + nůž), přeletovat tranzistor (pájka+cín) a namontovat zpátky (termovodivá pasta + silikon alespoň do 120°C).
Kdyby se mi to stalo z kraje vlastnictví, buď bych jezdil s nefunkčním nebo vysolil plnou pálku, ale protože se zajímám, tak jsem byl připraven, ale my zde nejsme běžný vzorek populace. Kamarádi kolem mě nikdy nezvedají kapotu svého auta, nekontrolují nic. Prostě jezdí, dokud to jede a když to přestane, tak to teprve řeší. Jezdí jen na garančky, protože koupili nová auta, která přece musí jen jezdit, když jsou nová. Tuhle jsem dvěma odhalil podezřele nízké hladiny chladiva a hydraulické kapaliny. U jednoho o nic nešlo, prostě několik let to neřešil, takže to byl jen přirozený drobný únik obou kapalin (Mazda 323, 1998), ale ten druhý měnil posléze čerpadlo chl. kapaliny (Octavia II, 2010). Takže u těchto by určitě nedošlo k výměně pouze vadné komponenty, kdyby na věc přišlo, tak jako u většiny.
Čili pravdu máte všichni a ani výrobci nejsou šťastní, když mají vícenáklady na nekvalitu a zbytečně jim to kazí pověst. Inženýři je třeba nadimenzují správně, ale nákup koupí pochybnou kvalitu nebo technologie nedodrží správný postup. Takový Opel by mohl povídat, jak se mu španělský cost cutter rozmetal pověst úsporou na ochraně karosérií. Ty auta hnily už v katalogu...
Jenže zákazník není ochoten si za kvalitu připlatit. Nedají se koupit modely ošizené a neošizené. Rozdíl cen je pouze ve výbavě a ne kvalitě zpracování.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Poniedziałek 09.11.2015 15:03, Auta jsou stále dokonalejší, na druhou stranu vydrží.......
Tak trošku si pane redaktore protiřečíte.Být dokonalejší podle mně neznamená víc nepotřebných fičur ale bezchybná mechanika a elektronika potřebná k tomu,aby auto bez problémů jelo.Zaráží mně,jak firmy hazardují se svým jménem.Jasně,ušetřím stovku na kuse krát nějakej ten milion aut a máme odměny.Tučný odměny.
Stejně mně zaráží,že v době elektronické diagnostika jasně neukáže co je vlastně špatně.ono by to celkem jistě šlo,ale asi se nechce
Proč?????Proč se nepočítá s opravama převodoveka nejen jich a nedodávají se díly,nevypracují technologie oprav,neznormuje se práce a neurčí cena???Proč značkový servis za stejnou součástku od stejného výrobce žádá o 60 % víc.............
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Poniedziałek 09.11.2015 18:18, RE: 120000
Pavlik napisał:
Petr S napisał:
Pavlik napisał:
brin napisał:
Měnit olej po 120000 km mi přijde jako pozdě. Osobně bych měnil po 60000 km. A Zdeny, napsal si sice elaborát, ale jsou to kecy. Koho zajímá, že je v převodovce jedno vadný ložisko a jinak je kvalitní? Když odejde ložisko, je v řiti celá převodovka. Zajímavé je, že jedny z nejspolehlivějších pohonných ústrojí má Toyota a i když se v článku uvádí, že jde hlavně o postarší ústrojí, tak tam patří i velmi moderní automaty v hybridech, které jsou přímo ukázkou spolehlivosti.
Mě přijde výměna po 120 000 v pohodě. U mě ten nájezd představuje necelé 4 roky. Bavím se samozřejmě o manuální převodovce, u automatu je to něco jiného.Souhlasím i s hodnocením příspěvku od Zdenyho. Je jedno, jestli odejde ložisko za pár stovek, když oprava (tedy demontáž převodovky, její rozborka, oprava, opětovné sestavení, vyzkoušení na stolici a následná montáž) vyjde na desítky tisíc. A ano Zdeny, je mi jedno, zda se zadře ložisko u Infi nebo se (třebas) rozlámou zuby u Fiatu - v takovém případě mají obě značky problém a pro mne jsou obě stejně nespolehlivé.
Není lepší prostě měnit olej podle servisního plánu doporučeného výrobcem? U mých aut mám předepsáno měnit olej po 60 tkm a max. 4 letech. Kdo jezdí na garančky, se o to starat nemusí, protože to autorizák řeší za něho.
To máš samozřejmě pravdu a já se servisním plánem výrobce ve většině ohledů řídím. Nicméně třeba u té převodovky (opakuji manuální skříň) je podle výrobce "doživotní" náplň = buď se řídit zkušeností a olej v nějakém intervalu vyměnit (120 tisíc km je dle mých zkušeností pro manuál v pořádku - olej je zde mnohem méně zatěžován než v automatu), nebo čekat až převodovka "dožije". Psal jsem o tom v prvním příspěvku, jak na mne technik v servisu koukal, že chci v rámci servisní prohlídky měnit olej v převodovce.


Nebylo z toho jisté, jestli to byl autorizovaný servis a jestli přijímací technik to nepopletl. Která značka má oficiálně neomezenou životnost oleje v převodovce?
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Wtorek 10.11.2015 05:46, převodovky
Bohužel to došlo tam,že spousta převodových skříní již ani nemá výpustní otvor a není jednoduché z nich starý olej dostat.
reagować
Ma007
ilość wystąpień197
data registracji26.11.2013
Wtorek 10.11.2015 09:24, RE: 120000
Petr S napisał:
Pavlik napisał:
Petr S napisał:
Pavlik napisał:
brin napisał:
Měnit olej po 120000 km mi přijde jako pozdě. Osobně bych měnil po 60000 km. A Zdeny, napsal si sice elaborát, ale jsou to kecy. Koho zajímá, že je v převodovce jedno vadný ložisko a jinak je kvalitní? Když odejde ložisko, je v řiti celá převodovka. Zajímavé je, že jedny z nejspolehlivějších pohonných ústrojí má Toyota a i když se v článku uvádí, že jde hlavně o postarší ústrojí, tak tam patří i velmi moderní automaty v hybridech, které jsou přímo ukázkou spolehlivosti.
Mě přijde výměna po 120 000 v pohodě. U mě ten nájezd představuje necelé 4 roky. Bavím se samozřejmě o manuální převodovce, u automatu je to něco jiného.Souhlasím i s hodnocením příspěvku od Zdenyho. Je jedno, jestli odejde ložisko za pár stovek, když oprava (tedy demontáž převodovky, její rozborka, oprava, opětovné sestavení, vyzkoušení na stolici a následná montáž) vyjde na desítky tisíc. A ano Zdeny, je mi jedno, zda se zadře ložisko u Infi nebo se (třebas) rozlámou zuby u Fiatu - v takovém případě mají obě značky problém a pro mne jsou obě stejně nespolehlivé.
Není lepší prostě měnit olej podle servisního plánu doporučeného výrobcem? U mých aut mám předepsáno měnit olej po 60 tkm a max. 4 letech. Kdo jezdí na garančky, se o to starat nemusí, protože to autorizák řeší za něho.
To máš samozřejmě pravdu a já se servisním plánem výrobce ve většině ohledů řídím. Nicméně třeba u té převodovky (opakuji manuální skříň) je podle výrobce "doživotní" náplň = buď se řídit zkušeností a olej v nějakém intervalu vyměnit (120 tisíc km je dle mých zkušeností pro manuál v pořádku - olej je zde mnohem méně zatěžován než v automatu), nebo čekat až převodovka "dožije". Psal jsem o tom v prvním příspěvku, jak na mne technik v servisu koukal, že chci v rámci servisní prohlídky měnit olej v převodovce.
Nebylo z toho jisté, jestli to byl autorizovaný servis a jestli přijímací technik to nepopletl. Která značka má oficiálně neomezenou životnost oleje v převodovce?


Neobmedzenú životnosť nemá žiadna, ale doživotnú náplň majú takmer všetky pri manuálnych prevodovkách. + Absencia výpustného otvoru to potvrdzuje. Ako príklad ma napadá PSA. Tam sa na mňa tiež technik díval jak na vraha keď som po 100tkm chcel vymeniť prevodový olej. (P207 a P407)
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.