bestdrifter napisał:
Mě spíš připadá, že jste měli kliku na špatnej kus u tý P11, např. u mě nic co píšeš se nevysklytlo, ačkoliv by k tomu mohla být větší pravděpodobnost, protože auto bylo rozstřelený. Nikde nic nevrže, ramena sice odcházej, ale to je stará známá nemoc všech Primer i P10. Sedadla nemůžu srovnávat, protože jsem v P10 neseděl, ale podle fotek mi to připadá, že nemůžou mít tak dobrý boční vedení jak u P11. Rozhodně teda nemůžu říct, že by byl byť jenom náznak nějakého sjíždění ze sedačky u spolujezdc...
Ano, je to možné, že jsme trefili na špatný kus, nicméně není to jediná P11, se kterou jsme jezdili a měli takové dojmy. Soused si koupil také P11 (1998), ale TD a je hodně zklamán, velmi často řeší problémy nejen s motorem, vůz začíná korodovat, zlobí elektroinstalace. I naše P11 začínala korodovat pod kapotou a v prolisku pro zadní SPZ. V P10 se nikdy nestalo, že by se třeba vypálily žárovky během 3 let (zpravidla se měnily kvůli silnější intenzitě za nové), v P11 skoro každý rok byly 2 - 3 spálené. Hodně výborných a propracovaných věcí z P10 bylo u novější P11 nahrazeno levnými náhražkami, třeba když vzpomenu na tu krabatějící samolepku na B sloupcích u P11 nebo obyčejný pogumovaný prut antény na střeše, místo el. ovládané. Ta zmizela už i u posledních modelů P10, které měly motory a převodovky vyrobené v Holandsku. Podle fotek ty sedadla vypadají dobře, boční vedení u GT je super, pocitově mi to však přišlo jak již bylo napsáno. Tvrdost plastů byla myšlena ve srovnání se starší generaci Primery ( už třeba jen ta odporná madla dveří ze dvou kusů tvrdých plastů uvnitř P11). Německá auta včetně Škodovky, mně nikdy příliš neoslovily avšak designově jsou na tom lépe než Nissan (v porovnání třeba s A4, VW Passat II.). Tam mi vadí i značná tvrdost sedadel, ale na druhou stranu si nemyslím, že se v německých autech jedná o lacinné plasty. Právě naopak, tam je jejich zpracování na hodně vysoké úrovni. Problémy s plasty měl třeba Nissan, který sice uměl dobré Offroady, ale to co bylo v pohodě u těchto aut, se už netěšilo takové přízni u klasických osobáků. Právě toto se týkalo tvrdosti použitých materiálů v interiéru, které byly často kritizovány. Co se týče té bezpečnostní výbavy, je samozřejmé, že vývoj jde stále kupředu. Ovšem, když jsme srovnávali Primeru P11c z konce výroby (myslím 2002) a Mazdu 6 z téhož roku, tak je tam docela rozdíl. A nejen v bezpečnostní výbavě. Oba auta patří do stejného segmentu, ale pocitově je Mazda o stupeň výš. Prostor, pohodlí, vyspělost motorů (Nissan končil u dvoulitru se 103kW u P11c, turbo diesel byl zastaralý a slabý), daleko lepší řazení převodových stupňů atd..... I spolehlivost Nissanů šla rapidně dolů, ze všech japonců myslím nejvíc. Je to vidět i na prodejnosti nových vozů. Mazda, Honda, Toyota a i německá auta už Nissan dnes hodně předčí ve spolehlivosti.